Itt a legkisebb Suzuki sportváltozata!

Suzuki Alto Turbo RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 08.00

A napokban bemutatott városi kisautó hamarosan tüzes turbómotort – helyesbítés: tüzes külsőt és turbómotort – kap.

Karácsonykor leplezte le az új generációs Altót a Suzuki: a kizárólag Japánban forgalmazandó, az ottani törpeautó (Kei-car) szabályokhoz igazodó autócska rendkívül szimpatikusan tölti ki a rendelkezésére álló 3,4 méteres teret, szögletes vonalvezetése egyszerre modern és játékos, alighanem sokan örömmel látnának egy ilyen karakteres Suzukit Európa útjain is. Hiába vágyakozunk persze, nekünk a lágyabb fazonú Celerio jutott.
Azok, akik az Alto hazai beszerezhetetlensége felett bánkódtak, most még szomorúbbak lesznek: a Suzuki hamarosan bemutatja a modell sportváltozatát. Ezt persze nem kell szó szerint érteni, de az Alto Turbo RS nevében és megjelenésében egyaránt rendkívül harcias jelenség. A 17 colos kerekek kőkemény rugózást ígérnek, a fehér fényezést vadító piros betétek és az ölnyi feliratozás az oldalfalon minden naiv autóssal elhiteti, hogy valami félelmetessel találkoztak, pedig…
Pedig az Alto RS-nek ugyanúgy bele kell férnie a Kei-car szabályokba, mint vézna kistesóinak, így bár a 660 köbcentis motorocska teljesítményéről még nem nyilatkozott a Suzuki, az vélhetően nem haladja majd meg az ilyen modelleknél szokásos 64 lóerőt – ez százalékosan jóval több, mint az alapmodell 48, illetve 51 lóereje, és egész tisztességes lóerő/tömeg arányt biztosít a csupán 610 kilós autónak.
A Japánban márciustól kapható parány létezése január kilencedikén, a tokiói autószalonon válik hivatalossá. Ugyanitt az év japán autójának megválasztott Hustler két prototípusát is bemutatja a Suzuki: a Road Bike ültetett futóművet, sportos grafikákat és 17 colos kerekeket kap, míg az Outdoor Style épp ellenkezőleg, megemelt hasmagassággal és rikító fényezéssel parádézik.

Kommentek

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.