A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Országos Meteorológiai Szolgálat információi alapján a következő napokban erős lehűlés várható, hideg, szeles idő lesz több helyen havazással.
A legtöbb hó a Dél-Dunántúlon ígérkezik, ott 10-15 centiméter hóréteg is kialakulhat. A jelenlegi számítások alapján másutt inkább 10 centiméternél kevesebb hó valószínű, a főváros térségében, az Északi-középhegységben és az Észak-Alföldön legfeljebb néhány centiméternyi hó hullhat. Vasárnap és hétfő délelőtt viharos (45-70 km/óra) lesz az északi, északkeleti szél, amely elsősorban a hóesés által érintett dunántúli tájakon, valamint a Tiszántúl déli felében okozhat hófúvást.
A Magyar Közút Zrt. 93 központján keresztül közel 4500 fő dolgozik 12 órás váltott műszakokban, hogy 0-24 órában el tudjuk látni a szükséges téli útüzemeltetési feladatokat.
A téli időszakban a mérnökségek hadrendbe állítják a szükséges munkagépeket és feltöltik a síkosság-mentesítéshez használt anyagok raktárkészleteit – kezdőkészleten több, mint 100 ezer tonna sót raktároztak be. Folyamatosan figyelemmel követik az időjárás előrejelzéseket és saját, mintegy 350 útmeteorológiai állomásuk adatait, ennek megfelelően hajtják végre megelőző intézkedéseiket, illetve készülnek a várható munkákra.
A Magyar Közút az alábbi információkat osztja meg az autósokkal. – reméljük idén nem kell majd átülnünk egy másik autóba

Havazás esetén a hó eltakarítását 3-5 centiméter lehullott hó esetén célszerű megkezdeni. Ezen vastagságig a havazás kezdetekor a síkosság elleni védekezésként kiszórt olvasztó anyagok – a forgalom taposó hatásával együtt – megakadályozzák a lehullott csapadék burkolatra fagyását, tapadását. A hó eltakarítása során sorrendet állítanak fel, először az autópályákat, főútvonalakat, illetve a nagyobb forgalmú mellékútvonalakat tisztítják meg.
A hófúvások eltakarítása az egyik legnehezebb és legidőigényesebb feladat, amelyet szintén csak akkor lehet hatékonyan elvégezni, ha már megszűnt az erős szél. Megelőzésképpen helyezik ki a korábbi évek tapasztalatai és anyagi lehetőségeink szerint a leginkább érintett útszakaszok mellé a hófogó rácsokat, illetve hálókat, idén ez közel 400 kilométernyi utat érint. A hófogó rácsok egyébként 30-50 kilométer/órás széllökésekig tudják ellátni funkciójukat, efölött már nem tudják teljesen meggátolni azt, hogy az út menti hó visszakerüljön a burkolatra.
Hóeltakarító gépjármű megelőzése nem javasolt, mert a még havas úton kevésbé biztonságosan lehet haladni, mint a frissen tisztított úttesten. Az előzés közben irányváltások további kockázatot jelentenek a biztonságos közlekedésre. Amennyiben nem akarjuk megelőzni a munkát végző gépjárművet, követési távolság mindenképpen tartsunk megfelelő távolságot.
A Magyar Közút hóeltakarítási terve előre rögzíti az egyes munkavégző gépek útvonalát. A gépeket a mérnökségi telephelyeken töltik fel szóróanyaggal, majd a végpontról indulva látnak munkához, amint elértek a célterületre. Addig viszont felemelt ekével haladnak és így persze sózást sem végeznek, hogy minél hamarabb eljussanak munkakezdésük helyére és a síkosságmentesítő anyagokat a kijelölt területre juttassák ki.
A társaság minden rendelkezésére álló csatornán igyekszik tájékoztatni a közlekedőket az esetleges veszélyhelyzetekről, szélsőséges időjárási-, illetve útviszonyokról. Arra kérik az autósokat, hogy mindenképpen vegyék figyelembe ezeket a jelzéseket, majd a lehetőségeket alaposan megfontolva keljenek csak útra, ha tényleg úgy látják, hogy szükséges. Ha esetleg valaki elakad utazás közben, a katasztrófavédelem szakembereitől a 112-es telefonszámon kérhet segítséget. 
A város, ahol pelenkában dolgoznak itt a buszvezetők. A bizarr történet a képre kattintva olvasható.