Jön a hó, így készül a Magyar Közút

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.26. 17.30

93 mérnökségen, közel 4500 fő dolgozik 12 órás váltott műszakokban, hogy 0-24 órában el tudják látni a szükséges téli feladatainkat

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Országos Meteorológiai Szolgálat információi alapján a következő napokban erős lehűlés várható, hideg, szeles idő lesz több helyen havazással.
A legtöbb hó a Dél-Dunántúlon ígérkezik, ott 10-15 centiméter hóréteg is kialakulhat. A jelenlegi számítások alapján másutt inkább 10 centiméternél kevesebb hó valószínű, a főváros térségében, az Északi-középhegységben és az Észak-Alföldön legfeljebb néhány centiméternyi hó hullhat. Vasárnap és hétfő délelőtt viharos (45-70 km/óra) lesz az északi, északkeleti szél, amely elsősorban a hóesés által érintett dunántúli tájakon, valamint a Tiszántúl déli felében okozhat hófúvást.
A Magyar Közút Zrt. 93 központján keresztül közel 4500 fő dolgozik 12 órás váltott műszakokban, hogy 0-24 órában el tudjuk látni a szükséges téli útüzemeltetési feladatokat.
A téli időszakban a mérnökségek hadrendbe állítják a szükséges munkagépeket és feltöltik a síkosság-mentesítéshez használt anyagok raktárkészleteit – kezdőkészleten több, mint 100 ezer tonna sót raktároztak be. Folyamatosan figyelemmel követik az időjárás előrejelzéseket és saját, mintegy 350 útmeteorológiai állomásuk adatait, ennek megfelelően hajtják végre megelőző intézkedéseiket, illetve készülnek a várható munkákra.
A Magyar Közút az alábbi információkat osztja meg az autósokkal. – reméljük idén nem kell majd átülnünk egy másik autóba

Havazás esetén a hó eltakarítását 3-5 centiméter lehullott hó esetén célszerű megkezdeni. Ezen vastagságig a havazás kezdetekor a síkosság elleni védekezésként kiszórt olvasztó anyagok – a forgalom taposó hatásával együtt – megakadályozzák a lehullott csapadék burkolatra fagyását, tapadását. A hó eltakarítása során sorrendet állítanak fel, először az autópályákat, főútvonalakat, illetve a nagyobb forgalmú mellékútvonalakat tisztítják meg.
A hófúvások eltakarítása az egyik legnehezebb és legidőigényesebb feladat, amelyet szintén csak akkor lehet hatékonyan elvégezni, ha már megszűnt az erős szél. Megelőzésképpen helyezik ki a korábbi évek tapasztalatai és anyagi lehetőségeink szerint a leginkább érintett útszakaszok mellé a hófogó rácsokat, illetve hálókat, idén ez közel 400 kilométernyi utat érint. A hófogó rácsok egyébként 30-50 kilométer/órás széllökésekig tudják ellátni funkciójukat, efölött már nem tudják teljesen meggátolni azt, hogy az út menti hó visszakerüljön a burkolatra.
Hóeltakarító gépjármű megelőzése nem javasolt, mert a még havas úton kevésbé biztonságosan lehet haladni, mint a frissen tisztított úttesten. Az előzés közben irányváltások további kockázatot jelentenek a biztonságos közlekedésre. Amennyiben nem akarjuk megelőzni a munkát végző gépjárművet, követési távolság mindenképpen tartsunk megfelelő távolságot.
A Magyar Közút hóeltakarítási terve előre rögzíti az egyes munkavégző gépek útvonalát. A gépeket a mérnökségi telephelyeken töltik fel szóróanyaggal, majd a végpontról indulva látnak munkához, amint elértek a célterületre. Addig viszont felemelt ekével haladnak és így persze sózást sem végeznek, hogy minél hamarabb eljussanak munkakezdésük helyére és a síkosságmentesítő anyagokat a kijelölt területre juttassák ki.
A társaság minden rendelkezésére álló csatornán igyekszik tájékoztatni a közlekedőket az esetleges veszélyhelyzetekről, szélsőséges időjárási-, illetve útviszonyokról. Arra kérik az autósokat, hogy mindenképpen vegyék figyelembe ezeket a jelzéseket, majd a lehetőségeket alaposan megfontolva keljenek csak útra, ha tényleg úgy látják, hogy szükséges. Ha esetleg valaki elakad utazás közben, a katasztrófavédelem szakembereitől a 112-es telefonszámon kérhet segítséget. 
A város, ahol pelenkában dolgoznak itt a buszvezetők. A bizarr történet a képre kattintva olvasható.

Kommentek

  • Kempelen

    Hőbörgőknek a meleg szobából ki lehet vonszolni a seggüket, van felvétel éjszakai műszakra. Pofázás helyett legyen valami hasznotok!

  • hova

    EDDIG senki nem hőbörgött /?/ pajtás!!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.