Kubica marad a raliban

Forddal folytatja a lengyel

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2014.12.24. 14.00

2015-ben is a rali-világbajnokságon indul Robert Kubica. A lengyel versenyző Ford Fiestát hajt majd.

2015-ben is a rali-világbajnokságon indul Robert Kubica, a lengyelek korábbi Forma-1-es versenyzője, aki három éve súlyos balesetet szenvedett.

 A harmincéves Kubica a 2013-as idényben Citroënt vezetve megnyerte a WRC2, azaz a “másodosztály” összetett pontversenyét, majd idén már Ford Fiestával versenyzett már az első osztályban. Itt kevesebb siker, inkább több bukás jellemezte versenyeit.

“Alapos helyzetelemzés után úgy döntöttem, hogy a rali-világbajnoki sorozatban folytatom pályafutásomat, ott, ahol a kihívás a legérdekesebb a számomra. Maciekkel (Szczepaniakkal, a navigátorával) Ford Fiestában maradunk, amelyet kiismertünk az idén” – indokolta döntését.

A lengyel versenyző a Forma-1-ben 2006-os debütálása után 76 GP-n állt rajthoz, 273 pontot szerzett, és megnyerte a 2008-as Kanadai Nagydíjat. A rali azonban nagy szerelme volt már akkor is, ezért ha tehetett rajthoz állt kisebb versenyeken.

Kubica 2011. február 6-án, egy olaszországi raliviadalon szenvedett súlyos balesetet. Akkor karját, lábát és kézfejét is többször meg kellett operálni, és 11 hétig volt kórházban. Az életes is veszélyben volt.
    
 A 2014-es idei rali-vb-n a 16. helyen végzett 14 ponttal.

Forrás: MTI
 

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.