Itt az új Suzuki Alto

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.24. 16.10

A Suzuki bemutatta új kisautóját, a nyolcadik generációs Altót. Akár automata váltóval, négykerék-hajtással és különösen kis súllyal készül.

Néhány éve a Volkswagen 20 százalékos tulajdonrészt szerzett a Suzukiban, miközben a japánok is tulajdonosok lettek a német márkában. Az egyesség szerint a tulajdonjog csere mellett a Volkswagen többek között a hibrid technológiához tartozó tudását adta volna át, míg a Suzuki a kisautóknál lévő tapasztalataival gazdagította volna a másik gyárat.

Az üzlet néhány hónap alatt megbukott, de nem lehetetlen, hogy a németek kaphattak már ezt az. A most japánban bemutatott új Suzuki Altóban nem nehéz felfedezni a Volkswagen up vonalait. Persze lehet, hogy még nem voltak kész a tervek akkor és a japánok kaptak ihletet.

A lényeg azonban, hogy egy igen vagány kis autó született. Az új Alto a keicar szabványnak megfelelőnek készült, azaz motorja maximum 660 köbcentis, 64 lóerős lehet, a karosszéria hossza pedig maximum 3,4 méter. Az Alto mindegyikbe belefér.

A kisautó új padlólemezre épül, amelynek 60 kilóval könnyebb mint korábban, az alapmodell mindössze 610 kilót nyom. Háromhengeres motorja kétféle kivitelben, 48 és 51 lóerős teljesítménnyel készül – utóbbiba váltózó szelepvezérlés kerül. Alapesetben ötfokozatú kézi sebességváltó jár a kocsihoz, de rendelhető fokozatmentes automata is, illetve az elsőkerék-hajtás helyett is választható 4×4-es.

Elsőkerék-hajtással, manuális váltóval és az Alto a Japánban jelenleg kapható legtakarékosabb nem hibrid modell, mindössze 2,7 litert fogyaszt a szabvány szerint. Négykerék-hajtással 3,9 litert fogyaszt.

A menetstabilizáló mellett, visszagurulásgátló , radaros ütközésmegelőző rendszer is elérhető a kocsihoz, amelynek praktikusságát a ledönthető üléstámla mellett a csúsztatható üléslap is segíti. Sajnos csak a japán piacon, mert ez a kocsi hozzánk nem érkezik, az európai Alto utódja a szintén idén bemutatott Celerio.

Tizenkétféle színben rendelhető az új Suzuki Alto, nyolc egyszínű változat készül, négy pedig kéttónusú, a hátsó ajtó, a külső tükrök fényezése tér el a karosszéria többi részétől. 

Kommentek

  • gripx

    “egyesség”?? Az mit jelent? Van kettesség is?

  • szaboata

    Hát ezzel a csajjal el lehet adni ezt az autót is,nem mint a NagyFalat támasztó bolgár tyúk.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.