Néhány éve a Volkswagen 20 százalékos tulajdonrészt szerzett a Suzukiban, miközben a japánok is tulajdonosok lettek a német márkában. Az egyesség szerint a tulajdonjog csere mellett a Volkswagen többek között a hibrid technológiához tartozó tudását adta volna át, míg a Suzuki a kisautóknál lévő tapasztalataival gazdagította volna a másik gyárat.

Az üzlet néhány hónap alatt megbukott, de nem lehetetlen, hogy a németek kaphattak már ezt az. A most japánban bemutatott új Suzuki Altóban nem nehéz felfedezni a Volkswagen up vonalait. Persze lehet, hogy még nem voltak kész a tervek akkor és a japánok kaptak ihletet.

A lényeg azonban, hogy egy igen vagány kis autó született. Az új Alto a keicar szabványnak megfelelőnek készült, azaz motorja maximum 660 köbcentis, 64 lóerős lehet, a karosszéria hossza pedig maximum 3,4 méter. Az Alto mindegyikbe belefér.

A kisautó új padlólemezre épül, amelynek 60 kilóval könnyebb mint korábban, az alapmodell mindössze 610 kilót nyom. Háromhengeres motorja kétféle kivitelben, 48 és 51 lóerős teljesítménnyel készül – utóbbiba váltózó szelepvezérlés kerül. Alapesetben ötfokozatú kézi sebességváltó jár a kocsihoz, de rendelhető fokozatmentes automata is, illetve az elsőkerék-hajtás helyett is választható 4×4-es.

Elsőkerék-hajtással, manuális váltóval és az Alto a Japánban jelenleg kapható legtakarékosabb nem hibrid modell, mindössze 2,7 litert fogyaszt a szabvány szerint. Négykerék-hajtással 3,9 litert fogyaszt.

A menetstabilizáló mellett, visszagurulásgátló , radaros ütközésmegelőző rendszer is elérhető a kocsihoz, amelynek praktikusságát a ledönthető üléstámla mellett a csúsztatható üléslap is segíti. Sajnos csak a japán piacon, mert ez a kocsi hozzánk nem érkezik, az európai Alto utódja a szintén idén bemutatott Celerio.

Tizenkétféle színben rendelhető az új Suzuki Alto, nyolc egyszínű változat készül, négy pedig kéttónusú, a hátsó ajtó, a külső tükrök fényezése tér el a karosszéria többi részétől.