Itt az új Suzuki Alto

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.24. 16.10

A Suzuki bemutatta új kisautóját, a nyolcadik generációs Altót. Akár automata váltóval, négykerék-hajtással és különösen kis súllyal készül.

Néhány éve a Volkswagen 20 százalékos tulajdonrészt szerzett a Suzukiban, miközben a japánok is tulajdonosok lettek a német márkában. Az egyesség szerint a tulajdonjog csere mellett a Volkswagen többek között a hibrid technológiához tartozó tudását adta volna át, míg a Suzuki a kisautóknál lévő tapasztalataival gazdagította volna a másik gyárat.

Az üzlet néhány hónap alatt megbukott, de nem lehetetlen, hogy a németek kaphattak már ezt az. A most japánban bemutatott új Suzuki Altóban nem nehéz felfedezni a Volkswagen up vonalait. Persze lehet, hogy még nem voltak kész a tervek akkor és a japánok kaptak ihletet.

A lényeg azonban, hogy egy igen vagány kis autó született. Az új Alto a keicar szabványnak megfelelőnek készült, azaz motorja maximum 660 köbcentis, 64 lóerős lehet, a karosszéria hossza pedig maximum 3,4 méter. Az Alto mindegyikbe belefér.

A kisautó új padlólemezre épül, amelynek 60 kilóval könnyebb mint korábban, az alapmodell mindössze 610 kilót nyom. Háromhengeres motorja kétféle kivitelben, 48 és 51 lóerős teljesítménnyel készül – utóbbiba váltózó szelepvezérlés kerül. Alapesetben ötfokozatú kézi sebességváltó jár a kocsihoz, de rendelhető fokozatmentes automata is, illetve az elsőkerék-hajtás helyett is választható 4×4-es.

Elsőkerék-hajtással, manuális váltóval és az Alto a Japánban jelenleg kapható legtakarékosabb nem hibrid modell, mindössze 2,7 litert fogyaszt a szabvány szerint. Négykerék-hajtással 3,9 litert fogyaszt.

A menetstabilizáló mellett, visszagurulásgátló , radaros ütközésmegelőző rendszer is elérhető a kocsihoz, amelynek praktikusságát a ledönthető üléstámla mellett a csúsztatható üléslap is segíti. Sajnos csak a japán piacon, mert ez a kocsi hozzánk nem érkezik, az európai Alto utódja a szintén idén bemutatott Celerio.

Tizenkétféle színben rendelhető az új Suzuki Alto, nyolc egyszínű változat készül, négy pedig kéttónusú, a hátsó ajtó, a külső tükrök fényezése tér el a karosszéria többi részétől. 

Kommentek

  • gripx

    “egyesség”?? Az mit jelent? Van kettesség is?

  • szaboata

    Hát ezzel a csajjal el lehet adni ezt az autót is,nem mint a NagyFalat támasztó bolgár tyúk.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.