Szélvészgyors szedán Amerikából

649 LE, 322 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.23. 08.00

Januári világpremierje előtt hivatalosan is leleplezték a Cadillac sportszedánját. A CTS-V papíron méltó ellenfele bármelyik európai konkurensnek.

Hajszál híján 650 lóerős az a 6,2 literes, kompresszoros V8-as blokk, amelyet a Cadillac CTS-V orrába szereltek. Ezzel puszta brutalitásban minden európai ellenfelére rátromfol a Cadillac; azok még extrém különkiadásukban sem érnek fel a jenkihez: a BMW M5 jubileumi kiadása 600, a Mercedes E 63 AMG S 585, az Audi RS6 Plus 600 lóerős
A nyolcfokozatú automata sebességváltónak 855 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia, és becsülettel helyt is áll: az autó 3,7 mp alatt éri el a 96 km/óra sebességet , a száguldás 322 km/óráig tart.
Amilyen brutálisan megy, olyan agresszívan néz ki a CTS-V: hatalmas légbeömlők, méhsejtes hűtőrács, szénszálas motorházfedél kráterszerű szellőzőnyílással; vállas kerékdobok, látványos küszöbtoldatok és hátsó légterelő segít az azonosításban. Az égéstermékek négy kipufogócsövön át távoznak, a Michelin Pilot Super Sport abroncsok 19 colos, kovácsolt alufelniken feszülnek.
Emellé szénszálas kiegészítők is megrendelhetők, amelyek még vészjóslóbbá teszik a CTS-V megjelenését.
Az utastér ehhez képest visszafogott: igényes kárpitozású ülések, matt szénszálas borítások, verseny-adatrögzítő, hatalmas digitális műszerfal és Bose audiorendszer jár a masszív teljesítmény mellé.
A futóművet 25 százalékkal merevebbre hangolták, a rugótornyokat kitámasztották, a tűzfalat megerősítették. A sportos felfüggesztés és a módosított adaptív lengéscsillapítás mellett a kormányművet is átdolgozták, hátul részlegesen önzáró differenciálművet szereltek be, megerősítették a féltengelyeket, a fékeket a Brembótól rendelték. Az ESP négyféle beállításban (utcai, sport, verseny és hó) működtethető.
A Cadillac CTS-V forgalmazása 2015 nyarán kezdődik; mi továbbra is nélkülözni vagyunk kénytelenek az amerikai márkát – ezt talán most először sajnáljuk igazán.

Kommentek

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing csapat vasárnap 13 óra 13 perckor lepeplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.