Szélvészgyors szedán Amerikából

649 LE, 322 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.23. 08.00

Januári világpremierje előtt hivatalosan is leleplezték a Cadillac sportszedánját. A CTS-V papíron méltó ellenfele bármelyik európai konkurensnek.

Hajszál híján 650 lóerős az a 6,2 literes, kompresszoros V8-as blokk, amelyet a Cadillac CTS-V orrába szereltek. Ezzel puszta brutalitásban minden európai ellenfelére rátromfol a Cadillac; azok még extrém különkiadásukban sem érnek fel a jenkihez: a BMW M5 jubileumi kiadása 600, a Mercedes E 63 AMG S 585, az Audi RS6 Plus 600 lóerős
A nyolcfokozatú automata sebességváltónak 855 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia, és becsülettel helyt is áll: az autó 3,7 mp alatt éri el a 96 km/óra sebességet , a száguldás 322 km/óráig tart.
Amilyen brutálisan megy, olyan agresszívan néz ki a CTS-V: hatalmas légbeömlők, méhsejtes hűtőrács, szénszálas motorházfedél kráterszerű szellőzőnyílással; vállas kerékdobok, látványos küszöbtoldatok és hátsó légterelő segít az azonosításban. Az égéstermékek négy kipufogócsövön át távoznak, a Michelin Pilot Super Sport abroncsok 19 colos, kovácsolt alufelniken feszülnek.
Emellé szénszálas kiegészítők is megrendelhetők, amelyek még vészjóslóbbá teszik a CTS-V megjelenését.
Az utastér ehhez képest visszafogott: igényes kárpitozású ülések, matt szénszálas borítások, verseny-adatrögzítő, hatalmas digitális műszerfal és Bose audiorendszer jár a masszív teljesítmény mellé.
A futóművet 25 százalékkal merevebbre hangolták, a rugótornyokat kitámasztották, a tűzfalat megerősítették. A sportos felfüggesztés és a módosított adaptív lengéscsillapítás mellett a kormányművet is átdolgozták, hátul részlegesen önzáró differenciálművet szereltek be, megerősítették a féltengelyeket, a fékeket a Brembótól rendelték. Az ESP négyféle beállításban (utcai, sport, verseny és hó) működtethető.
A Cadillac CTS-V forgalmazása 2015 nyarán kezdődik; mi továbbra is nélkülözni vagyunk kénytelenek az amerikai márkát – ezt talán most először sajnáljuk igazán.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.