Szélvészgyors szedán Amerikából

649 LE, 322 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.23. 08.00

Januári világpremierje előtt hivatalosan is leleplezték a Cadillac sportszedánját. A CTS-V papíron méltó ellenfele bármelyik európai konkurensnek.

Hajszál híján 650 lóerős az a 6,2 literes, kompresszoros V8-as blokk, amelyet a Cadillac CTS-V orrába szereltek. Ezzel puszta brutalitásban minden európai ellenfelére rátromfol a Cadillac; azok még extrém különkiadásukban sem érnek fel a jenkihez: a BMW M5 jubileumi kiadása 600, a Mercedes E 63 AMG S 585, az Audi RS6 Plus 600 lóerős
A nyolcfokozatú automata sebességváltónak 855 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia, és becsülettel helyt is áll: az autó 3,7 mp alatt éri el a 96 km/óra sebességet , a száguldás 322 km/óráig tart.
Amilyen brutálisan megy, olyan agresszívan néz ki a CTS-V: hatalmas légbeömlők, méhsejtes hűtőrács, szénszálas motorházfedél kráterszerű szellőzőnyílással; vállas kerékdobok, látványos küszöbtoldatok és hátsó légterelő segít az azonosításban. Az égéstermékek négy kipufogócsövön át távoznak, a Michelin Pilot Super Sport abroncsok 19 colos, kovácsolt alufelniken feszülnek.
Emellé szénszálas kiegészítők is megrendelhetők, amelyek még vészjóslóbbá teszik a CTS-V megjelenését.
Az utastér ehhez képest visszafogott: igényes kárpitozású ülések, matt szénszálas borítások, verseny-adatrögzítő, hatalmas digitális műszerfal és Bose audiorendszer jár a masszív teljesítmény mellé.
A futóművet 25 százalékkal merevebbre hangolták, a rugótornyokat kitámasztották, a tűzfalat megerősítették. A sportos felfüggesztés és a módosított adaptív lengéscsillapítás mellett a kormányművet is átdolgozták, hátul részlegesen önzáró differenciálművet szereltek be, megerősítették a féltengelyeket, a fékeket a Brembótól rendelték. Az ESP négyféle beállításban (utcai, sport, verseny és hó) működtethető.
A Cadillac CTS-V forgalmazása 2015 nyarán kezdődik; mi továbbra is nélkülözni vagyunk kénytelenek az amerikai márkát – ezt talán most először sajnáljuk igazán.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.