Hajszál híján 650 lóerős az a 6,2 literes, kompresszoros V8-as blokk, amelyet a Cadillac CTS-V orrába szereltek. Ezzel puszta brutalitásban minden európai ellenfelére rátromfol a Cadillac; azok még extrém különkiadásukban sem érnek fel a jenkihez: a BMW M5 jubileumi kiadása 600, a Mercedes E 63 AMG S 585, az Audi RS6 Plus 600 lóerős
A nyolcfokozatú automata sebességváltónak 855 Nm nyomatékkal kell megbirkóznia, és becsülettel helyt is áll: az autó 3,7 mp alatt éri el a 96 km/óra sebességet , a száguldás 322 km/óráig tart.
Amilyen brutálisan megy, olyan agresszívan néz ki a CTS-V: hatalmas légbeömlők, méhsejtes hűtőrács, szénszálas motorházfedél kráterszerű szellőzőnyílással; vállas kerékdobok, látványos küszöbtoldatok és hátsó légterelő segít az azonosításban. Az égéstermékek négy kipufogócsövön át távoznak, a Michelin Pilot Super Sport abroncsok 19 colos, kovácsolt alufelniken feszülnek.
Emellé szénszálas kiegészítők is megrendelhetők, amelyek még vészjóslóbbá teszik a CTS-V megjelenését.
Az utastér ehhez képest visszafogott: igényes kárpitozású ülések, matt szénszálas borítások, verseny-adatrögzítő, hatalmas digitális műszerfal és Bose audiorendszer jár a masszív teljesítmény mellé.
A futóművet 25 százalékkal merevebbre hangolták, a rugótornyokat kitámasztották, a tűzfalat megerősítették. A sportos felfüggesztés és a módosított adaptív lengéscsillapítás mellett a kormányművet is átdolgozták, hátul részlegesen önzáró differenciálművet szereltek be, megerősítették a féltengelyeket, a fékeket a Brembótól rendelték. Az ESP négyféle beállításban (utcai, sport, verseny és hó) működtethető.
A Cadillac CTS-V forgalmazása 2015 nyarán kezdődik; mi továbbra is nélkülözni vagyunk kénytelenek az amerikai márkát – ezt talán most először sajnáljuk igazán.