Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Minden kérdést lecserélnek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 18.00

Januártól minden kategóriában megváltoztatja a közúti járművezető-képzésben alkalmazott elméleti vizsgakérdéseket a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Korábban a Vezess.hu is beszámolt róla, hogy több szakértő is aggályosnak tartja a KRESZ-vizsgák jelenlegi rendszerét. Itt a válasz: januártól minden kategóriában új kérdéseket vezet be a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az átalakítást az eddigi KRESZ-vizsgakérdések mennyisége és minősége egyaránt indokolta, a változtatástól felkészültebb járművezetőket várnak.
 
A hatóság célja, hogy a kérdésadatbázis jelentős bővítésével a tanulókat sokkal jobban rávegyék az elméleti ismeretek, ezen belül is főként a KRESZ szabályainak tényleges elsajátítására. Az új kérdésbankban nemcsak több kérdés van, hanem azok minősége is javul: az elavult, több évtizedes kérdésrendszert naprakész technológiákat is figyelembe vevő adatbázis váltja fel.

Ha tényleg szigorúan a hazai KRESZ szerint próbálnánk közlekedni, előbb-utóbb kiszállnánk, dühösen elhajítanánk a kulcsot és átülnénk tömegközlekedésre. Olvastad már a tíz logikai bukfencet a KRESZ-ben?

A megújított vizsgarendszer a bejelentést követően azonnal hatályba lép, nincs több vizsga a régi kérdésekkel. Január 12-ig vizsgaszünet van, utána azonnal az új kérdésekkel találkozhatnak a vizsgázók. Átállásra nincs szükség, hiszen az elméleti képzés előírt tananyaga, a vizsga követelményrendszere, a számítógépes vizsgáztatási rendszer, a kérdések megjelenítése, száma és pontozása, valamint a megoldásra rendelkezésre álló idő a vizsgán nem változik.

Ez a kérdés vajon megy vagy marad?

Az új kérdések kompatibilisek a jelenlegi számítógépes elméleti vizsgarendszerrel (SZEV), így az átállás nem jár plusz költséggel, és nem igényel hosszú adaptálási időt. Az újítások mindhárom fő vizsgatárgyra kiterjednek (a tehergépkocsik és a nehéz pótkocsis járműszerelvények vezetői a Közlekedési alapismereteken kívül Szerkezeti és üzemeltetési alapismeretek, és egyes esetekben Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás tárgyakból is vizsgáznak). Kikerültek az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.).

Az alapkérdések tekintetében az eddiginél négyszer több kérdésből áll az adatbázis, a variációs lehetőségeknek köszönhetően pedig összességében mintegy tízszer több kérdés felbukkanásával lehet számolni a vizsgákon. A kérdésadatbázis betekintésre ingyenesen, nyilvánosan hozzáférhető lesz az NKH honlapján, ezzel segítve a vizsgázók felkészülését, illetve felkészíthetőségét.

Kommentek

  • gope

    “Kikerültek az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.). ”
    Végre valami értelmes újítás a vizsgán. Meg az olyan kérdéseket is le lehetne cserélni, amin pl olyan táblák vannak, amikkel még egy több évtizede vezető se találkozik az utakon.

  • haenazttudnam

    szerinted miert ertelmesek az ilyen kerdesek?
    meg szerelok sem tudjak sokszor elsore !!
    a szokasos megint elgurult a gyogyszer magyar modra !

  • montsenior 10

    Lehet bármely uj kresz modositás,ha sokan ugy gondolják ?K kivételek ez alol,vagyis a gk lóerő számit a BIZALMI!!!!elv meg sutba vágva. Szerintem leginkább arra kellene figyelnie a GK vezetőnek //magam sem vagyok mindig gyalogos// hogy jobbra vagy ballra fordulásnál mikor szabad jelzést kap a KERESZTEZ? uton a GYALOGOSNAK legtöbbször szabad áthaladása van amelyről szeretünk gyakran megfeledkezni!!

  • Iceman.

    Haemazttudnam,

    Még nem is láttad a kérdéseket, máris kritizálod. Ez az igazi magyar, módi.

  • haenazttudnam

    “(pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszer? elektromos és világítástechnikai eszközök stb.). ”

    ez nem szerelok dolga szerinted…..mi a tokomert eroltetik a muszaki vizsgat,mikor asse tudod,hol kezdejed az izzocseret ….stb!!

  • Kempelen

    El kell olvasni a kezelési könyver, s rögtön megtudod.

  • epipapi

    …és venni?

  • dreiver

    A probléma nem csak a kérdések összetételében van, hanem a legutóbbi idők fejreállitott logikájú szabályaiban. Megszünt/ették/ az álltalános felelősség elvét, mindent a járművezető visz. Trükkösen kiélezett kritériumok okoznak olyan baleseti helyzeteket, amik enélkül biztosan nem fordulnának elő. Sok évtizedes kifinomult gyakorlat lett sutba vágva. A büntetési tételek viszont nagyon karban vannak tartva.

  • kocogok

    Nos, az izzócseréről csak annyit, hogy nemegy gépkocsiban már eleve úgy szerkesztik a világítást, hogy házilag nem is lehet izzót cserélni! Mintha a tartalék égőkészlet sem lenne ezért már kötelező…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.