Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Minden kérdést lecserélnek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 18.00

Januártól minden kategóriában megváltoztatja a közúti járművezető-képzésben alkalmazott elméleti vizsgakérdéseket a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Korábban a Vezess.hu is beszámolt róla, hogy több szakértő is aggályosnak tartja a KRESZ-vizsgák jelenlegi rendszerét. Itt a válasz: januártól minden kategóriában új kérdéseket vezet be a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az átalakítást az eddigi KRESZ-vizsgakérdések mennyisége és minősége egyaránt indokolta, a változtatástól felkészültebb járművezetőket várnak.
 
A hatóság célja, hogy a kérdésadatbázis jelentős bővítésével a tanulókat sokkal jobban rávegyék az elméleti ismeretek, ezen belül is főként a KRESZ szabályainak tényleges elsajátítására. Az új kérdésbankban nemcsak több kérdés van, hanem azok minősége is javul: az elavult, több évtizedes kérdésrendszert naprakész technológiákat is figyelembe vevő adatbázis váltja fel.

Ha tényleg szigorúan a hazai KRESZ szerint próbálnánk közlekedni, előbb-utóbb kiszállnánk, dühösen elhajítanánk a kulcsot és átülnénk tömegközlekedésre. Olvastad már a tíz logikai bukfencet a KRESZ-ben?

A megújított vizsgarendszer a bejelentést követően azonnal hatályba lép, nincs több vizsga a régi kérdésekkel. Január 12-ig vizsgaszünet van, utána azonnal az új kérdésekkel találkozhatnak a vizsgázók. Átállásra nincs szükség, hiszen az elméleti képzés előírt tananyaga, a vizsga követelményrendszere, a számítógépes vizsgáztatási rendszer, a kérdések megjelenítése, száma és pontozása, valamint a megoldásra rendelkezésre álló idő a vizsgán nem változik.

Ez a kérdés vajon megy vagy marad?

Az új kérdések kompatibilisek a jelenlegi számítógépes elméleti vizsgarendszerrel (SZEV), így az átállás nem jár plusz költséggel, és nem igényel hosszú adaptálási időt. Az újítások mindhárom fő vizsgatárgyra kiterjednek (a tehergépkocsik és a nehéz pótkocsis járműszerelvények vezetői a Közlekedési alapismereteken kívül Szerkezeti és üzemeltetési alapismeretek, és egyes esetekben Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás tárgyakból is vizsgáznak). Kikerültek az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.).

Az alapkérdések tekintetében az eddiginél négyszer több kérdésből áll az adatbázis, a variációs lehetőségeknek köszönhetően pedig összességében mintegy tízszer több kérdés felbukkanásával lehet számolni a vizsgákon. A kérdésadatbázis betekintésre ingyenesen, nyilvánosan hozzáférhető lesz az NKH honlapján, ezzel segítve a vizsgázók felkészülését, illetve felkészíthetőségét.

Kommentek

  • gope

    “Kikerültek az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.). ”
    Végre valami értelmes újítás a vizsgán. Meg az olyan kérdéseket is le lehetne cserélni, amin pl olyan táblák vannak, amikkel még egy több évtizede vezető se találkozik az utakon.

  • haenazttudnam

    szerinted miert ertelmesek az ilyen kerdesek?
    meg szerelok sem tudjak sokszor elsore !!
    a szokasos megint elgurult a gyogyszer magyar modra !

  • montsenior 10

    Lehet bármely uj kresz modositás,ha sokan ugy gondolják ?K kivételek ez alol,vagyis a gk lóerő számit a BIZALMI!!!!elv meg sutba vágva. Szerintem leginkább arra kellene figyelnie a GK vezetőnek //magam sem vagyok mindig gyalogos// hogy jobbra vagy ballra fordulásnál mikor szabad jelzést kap a KERESZTEZ? uton a GYALOGOSNAK legtöbbször szabad áthaladása van amelyről szeretünk gyakran megfeledkezni!!

  • Iceman.

    Haemazttudnam,

    Még nem is láttad a kérdéseket, máris kritizálod. Ez az igazi magyar, módi.

  • haenazttudnam

    “(pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszer? elektromos és világítástechnikai eszközök stb.). ”

    ez nem szerelok dolga szerinted…..mi a tokomert eroltetik a muszaki vizsgat,mikor asse tudod,hol kezdejed az izzocseret ….stb!!

  • Kempelen

    El kell olvasni a kezelési könyver, s rögtön megtudod.

  • epipapi

    …és venni?

  • dreiver

    A probléma nem csak a kérdések összetételében van, hanem a legutóbbi idők fejreállitott logikájú szabályaiban. Megszünt/ették/ az álltalános felelősség elvét, mindent a járművezető visz. Trükkösen kiélezett kritériumok okoznak olyan baleseti helyzeteket, amik enélkül biztosan nem fordulnának elő. Sok évtizedes kifinomult gyakorlat lett sutba vágva. A büntetési tételek viszont nagyon karban vannak tartva.

  • kocogok

    Nos, az izzócseréről csak annyit, hogy nemegy gépkocsiban már eleve úgy szerkesztik a világítást, hogy házilag nem is lehet izzót cserélni! Mintha a tartalék égőkészlet sem lenne ezért már kötelező…

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.