Olasz csődör a négyzeten

Lamborghini Aventador LP 700-4 Pirelli Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.20. 08.00

Házi abroncsbeszállítója előtt tiszteleg legújabb különkiadásával a Lamborghini. Látványos lett.

A Pirelli és a Lamborghini együttműködése több mint ötven éves múltra tekint vissza: ők fejlesztették ki a legelső Lamborghini, a 350 GTV prototípus abroncsait, és azóta is számtalan abroncsuk debütált a Sant’Agata Bolognese-i paripák patáin, amelyekre gyárilag kizárólag Pirellik kerülnek.
Ennek a gyümölcsöző kapcsolatnak állít most emlékez a Lamborghini az Aventador limitált példányszámú különkiadásával. A kupé és roadster kivitelben készülő széria első példányait 2015 nyarán kaphatják meg a vásárlók.
Műszakilag nem módosítottak az autón: maradt a szénszálas monocoque váz, az állandó összkerékhajtás, és a V12-es motor,  amely 8250/perc fordulatszámon adja le maximális, 700 LE teljesítményét. A gyorsulás ideje 2,9 mp, a végsebesség 350 km/óra.
Annál látványosabbak a stílusbeli változások.
Kapásból kétféle fényezéssel kérhető az autó, mindkettő kéttónusú. Az egyiknél hatféle karosszériaszínnel társítható a matt fekete tetőlemez, tetőoszlop, külső tükrök, motorházfedél, valamint az összes légbeömlő. A másik opciónál pont fordítva: az imént említett elemek fényes fekete kidolgozást kapnak, míg a karosszériához négyféle matt árnyalat választható.
Mindkét változatnál vékony piros sáv fut végig az autón körbe; ez ugyanúgy a Pirellire utal, mint a tetőkeret tövében elhelyezett, piros emblémák.
Az áttetsző motorházfedél alatt szénszálas kivitelű térben szunnyad az óriási motor, az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken Pirelli P Zero abroncsok feszülnek, a féknyergek pirosak, kivéve, ha az ügyfél vörös fényezéssel kéri az autót, mely esetben sárgák.
Belül piros öltésekkel varrott, fekete Alcantara kárpitot találunk, a piros sáv itt az üléseken és a tetőkárpiton fut végig, az ajtópaneleket és az ülések oldalát bőrbetétek díszítik, és természetesen a széria limitált voltára utaló plakett sem maradhatott el.

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.