Csődbe jutott a Spyker

2000-2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.19. 08.15

Lehúzta a rolót a holland sportautó-gyártó, miután nem sikerült finanszíroznia az átalakulási folyamatot. A tulajdonos még bizakodik.

Egykor elég erősnek érezte magát, hogy megmentse a Saabot, most saját magát is képtelen volt kihúzni a csávából a Spyker, a luxus-sportautókat gyártó holland manufaktúra.
A cégnek nem sikerült határidőre előteremteni a restrukturáláshoz szükséges forrásokat, így a holland állam felszámolás alá vonta azt.

2005 Spyker C8 Double 12

“A Spyker 2000-ben indult útjára. A semmiből létrehoztunk egy globális értékesíti hálózattal rendelkező márkát. Az évek során jó pár merész vállalkozásba fogtunk, amelyek azonban sajnos a márka mostani bukásához vezettek. Az elmúlt tizenöt év eredményei azonban nem múlnak el nyomtalanul. Fáradhatatlanul azon fogok igyekezni, hogy a lehető leghamarabb ismét talpra állítsam a Spykert, és ha sikerül, véghez visszük ambiciózus tervünket, és egy elektromos repülőgépeket fejlesztő vállalattal egyesülve forradalmi, elektromos meghajtású sportautókat bocsátunk piacra” – írta búcsúüzenetében Victor Muller, a cég elnök-vezérigazgatója, méltó módon a márka latin jelmondatához: Nulla tenaci invia est via, azaz a kitartók számára nincs járhatatlan út. 

2006 Spyker D12 Peking to Paris

A Spyker eredetileg kocsiépítő műhelyként indult a XIX. században. A Spijker fivérek üzeme 1898-ban azzal szerzett nevet magának, hogy a holland uralkodónak arany lemezekkel borított hintót építettek (amely egyébként a mai napig használatban van). Öt évvel később megépítették a világ első hathengeres, összkerékhajtású automobilját, és hogy ezt külpiacokon is el tudják adni, a cég nevét Spykerre változtatták. A cég 1926-ig működött, mintegy 2000 autót és teherjárművet építettek. 
Az 1999-ben alapított Spyker Cars csupán nevében rokona az eredeti vállalkozásnak.

2013 Spyker B6 Venator Concept

A Spyker Cars jellemzően V8-as Audi motorok köré építette fel extravagáns sportautóit, amelyek különleges védjegye volt a nyitott rudazatos sebességváltó és a giccs határán egyensúlyozó belső kidolgozás. A márka rövid időre a Forma 1-be is belekóstolt, de fejlesztettek luxuskerékpárt is.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.