Egykor elég erősnek érezte magát, hogy megmentse a Saabot, most saját magát is képtelen volt kihúzni a csávából a Spyker, a luxus-sportautókat gyártó holland manufaktúra.
A cégnek nem sikerült határidőre előteremteni a restrukturáláshoz szükséges forrásokat, így a holland állam felszámolás alá vonta azt.

2005 Spyker C8 Double 12

“A Spyker 2000-ben indult útjára. A semmiből létrehoztunk egy globális értékesíti hálózattal rendelkező márkát. Az évek során jó pár merész vállalkozásba fogtunk, amelyek azonban sajnos a márka mostani bukásához vezettek. Az elmúlt tizenöt év eredményei azonban nem múlnak el nyomtalanul. Fáradhatatlanul azon fogok igyekezni, hogy a lehető leghamarabb ismét talpra állítsam a Spykert, és ha sikerül, véghez visszük ambiciózus tervünket, és egy elektromos repülőgépeket fejlesztő vállalattal egyesülve forradalmi, elektromos meghajtású sportautókat bocsátunk piacra” – írta búcsúüzenetében Victor Muller, a cég elnök-vezérigazgatója, méltó módon a márka latin jelmondatához: Nulla tenaci invia est via, azaz a kitartók számára nincs járhatatlan út. 

2006 Spyker D12 Peking to Paris

A Spyker eredetileg kocsiépítő műhelyként indult a XIX. században. A Spijker fivérek üzeme 1898-ban azzal szerzett nevet magának, hogy a holland uralkodónak arany lemezekkel borított hintót építettek (amely egyébként a mai napig használatban van). Öt évvel később megépítették a világ első hathengeres, összkerékhajtású automobilját, és hogy ezt külpiacokon is el tudják adni, a cég nevét Spykerre változtatták. A cég 1926-ig működött, mintegy 2000 autót és teherjárművet építettek. 
Az 1999-ben alapított Spyker Cars csupán nevében rokona az eredeti vállalkozásnak.

2013 Spyker B6 Venator Concept

A Spyker Cars jellemzően V8-as Audi motorok köré építette fel extravagáns sportautóit, amelyek különleges védjegye volt a nyitott rudazatos sebességváltó és a giccs határán egyensúlyozó belső kidolgozás. A márka rövid időre a Forma 1-be is belekóstolt, de fejlesztettek luxuskerékpárt is.