Csődbe jutott a Spyker

2000-2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.19. 08.15

Lehúzta a rolót a holland sportautó-gyártó, miután nem sikerült finanszíroznia az átalakulási folyamatot. A tulajdonos még bizakodik.

Egykor elég erősnek érezte magát, hogy megmentse a Saabot, most saját magát is képtelen volt kihúzni a csávából a Spyker, a luxus-sportautókat gyártó holland manufaktúra.
A cégnek nem sikerült határidőre előteremteni a restrukturáláshoz szükséges forrásokat, így a holland állam felszámolás alá vonta azt.

2005 Spyker C8 Double 12

“A Spyker 2000-ben indult útjára. A semmiből létrehoztunk egy globális értékesíti hálózattal rendelkező márkát. Az évek során jó pár merész vállalkozásba fogtunk, amelyek azonban sajnos a márka mostani bukásához vezettek. Az elmúlt tizenöt év eredményei azonban nem múlnak el nyomtalanul. Fáradhatatlanul azon fogok igyekezni, hogy a lehető leghamarabb ismét talpra állítsam a Spykert, és ha sikerül, véghez visszük ambiciózus tervünket, és egy elektromos repülőgépeket fejlesztő vállalattal egyesülve forradalmi, elektromos meghajtású sportautókat bocsátunk piacra” – írta búcsúüzenetében Victor Muller, a cég elnök-vezérigazgatója, méltó módon a márka latin jelmondatához: Nulla tenaci invia est via, azaz a kitartók számára nincs járhatatlan út. 

2006 Spyker D12 Peking to Paris

A Spyker eredetileg kocsiépítő műhelyként indult a XIX. században. A Spijker fivérek üzeme 1898-ban azzal szerzett nevet magának, hogy a holland uralkodónak arany lemezekkel borított hintót építettek (amely egyébként a mai napig használatban van). Öt évvel később megépítették a világ első hathengeres, összkerékhajtású automobilját, és hogy ezt külpiacokon is el tudják adni, a cég nevét Spykerre változtatták. A cég 1926-ig működött, mintegy 2000 autót és teherjárművet építettek. 
Az 1999-ben alapított Spyker Cars csupán nevében rokona az eredeti vállalkozásnak.

2013 Spyker B6 Venator Concept

A Spyker Cars jellemzően V8-as Audi motorok köré építette fel extravagáns sportautóit, amelyek különleges védjegye volt a nyitott rudazatos sebességváltó és a giccs határán egyensúlyozó belső kidolgozás. A márka rövid időre a Forma 1-be is belekóstolt, de fejlesztettek luxuskerékpárt is.

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.