Szamir Szadikov neve nem ismeretlen az autóiparban, független dizájnerként jó pár látványos tervet hozott nyilvánosságra. Mostani munkája kakukktojás, mert bár első pillantásra azt gondolnánk, az autó a lényeg, erről szó sincs: a Dacar tanulmány egy megdöbbentően újszerű abroncskoncepciót takar, amelyet a koreai Hankook cég pályázatára álmodott meg.
Az alapgondolat, hogy a Dacar abroncs menet közben képes megváltoztatni futófelületének keresztmetszetét. Ehhez csak össze kell préselni a gumit két oldalról közrefogó, szénszálas tárcsát, és az addig lapos felület hirtelen ballonossá válik.
Terepgumi gombnyomásra 1
Ez önmagában kevés volna a boldoguláshoz, de az azeri származású Szadikov, aki egyébként a Lamborghininél is dolgozott már, méhsejt profilú grafén blokkokkal borította az abroncsot. 
Ahogy a Wikipédiából kiderül, a grafén egyetlen atom vastagságú grafitréteg, amelyért 2010-ben Nobel-díjat kaptak az azt előállító kutatók. A nanotechnológiai csodaanyag az elektronikától az orvostudományig nagyon sok területen ígér áttörés-jellegű előrelépést, a magyarok egyébként ezen a területen is a világ élvonalába tartoznak. 

A grafén keményebb a gyémántnál, jobb elektromos vezető a réznél, és rugalmasabb a guminál. Alkalmazásával olyan őrült dolgok válhatnak lehetővé, mint az összehajtható képernyő, a ruházatban viselhető nanoelektronika, a személyre szabott orvoslást lehetővé tevő egyszerű génmanipuláció, új energiatároló rendszerek létrehozása, vagy éppen az alakváltó gumiabroncs.
A Dacar esetében a grafén-blokkok képesek összefüggő, sík felületet vagy remek kapaszkodóképességű, bütykös felszínt alkotni. 
Ráadásul a Dacar abroncs defektmentes is, méghozzá egészen bizarr módon: minden egyes grafénblokk saját légkamrával rendelkezik, így ha az egyik megsérül, a többi még tartja a frontot (ld. Titanic), a javításnál pedig elegendő lenne a defektes blokkokat kicserélni a futófelületen.
Mivel egy abroncs önmagában nem sokat mutat, Szadikov tervezett hozzá egy versenykamiont. Ennek formáját a grafén-hatszögek ihlették, és bár műszaki részletek nem állnak rendelkezésre, nagyon szurkolunk azért, hogy egyszer feltűnjön a Dakaron.