Szövetkarosszériás sportautó Németországból

EDAG Light Cocoon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.16. 15.00

Nyomtatott, gyökérszerű vázszerkezetre húzott vászon alkotja a német EDAG tanulmány karosszériáját. Ultra kis tömeget ígérnek.

A nyomtatópapírnál négyszer könnyebb (azaz négyzetméterenként 20 grammos) anyagból készült annak a Light Cocoon névre keresztelt autónak a külső borítása, amellyel a termékfejlesztéssel foglalkozó, időnként az autóiparban is szerencsét próbáló, német EDAG cég szeretne márciusban színre lépni.
A vízálló, erős vászonból készült külső héj legalább annyira különleges, mint az azt merevítő vázszerkezet: ezt ugyanis 3D-s nyomtatóval építenék fel, mégpedig organikus, optimalizált teherbírású konfigurációban.
A váz és a kültakaró gyártása egyaránt hulladékanyagoktól mentesen történhetne, így a Light Cocoon (azaz könnyű gubó) már születése pillanatában környezetbarát lenne, amit később a szerkezet ultra alacsony tömegének köszönhetően folytathatna.
A Light Cocoon nyilvánvalóan megmarad tanulmánynak, ám a technológia még visszatérhet egyes utastéri részelemek vagy kabriótetők optimalizálásánál.
Nem az EDAG Light Cocoon az első koncepcióautó, amely nem merev borítólemezeket alkalmazott; a BMW 2008-as GINA tanulmánya annak idején szintén vászonkarosszériával vezette fel a cég Flame Surfacing dizájn-irányzatát.

Szövetkarosszériás sportautó Németországból 1

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.