Már gyártják a Fabia kombit

Januártól kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.15. 10.00

Beindult a Škoda Fabia 530 literes puttonnyal szerelt változatának gyártósora. Még pár hét, és megvásárolható a kis kombi.

A Škoda már október elején mindent elárult városi kombijáról, amit arról tudni érdemes: az eddigi 505 helyett immár 530 literes a csomagtartó, az üléseket lehajtva 1395 liter áll rendelkezésünkre. Apró szépséghiba, hogy mivel a hátsó ülések a hagyományos séma szerint (előbb az ülőlap, aztán a háttámla) dönthetők előre, a Fabia kombival nem fogunk extra hosszú tárgyakat szállítani: 155 centiméter a hosszlimit. 
Az elődjénél 10 mm-rel hosszabb (4257 mm), 9-cel szélesebb (1732 mm), 31-el alacsonyabb Fabia kombiban nőtt a fejtér; az utastér 21 mm-rel szélesebb és 8 mm-rel hosszabb lett. 
A csomagtér belül 960 mm széles, ajtónyílása 1028 mm, a perem 611 mm magasan van. Az üreget praktikusabbá tevő megoldások sorában a két szinten behelyezhető csomagtérpadló, az önműködően felcsévélődő takaróroló, valamint két akasztófül áll rendelkezésre, opcióként három rögzítőháló, valamint rakományrendező rendszer kérhető.
A motorok választéka megegyezik a ferdehátúéval: 75-110 lóerő teljesítménytartományban találunk benzinmotorokat, a háromhengeres dízelek 75-105 lóerősek. A futóművet komfortosra hangolták, az autó akár fél mázsával könnyebb elődjénél, a legkisebb, egyliteres motorral tömege alig lépi át az egy tonnát. 
A Škoda Mlada Boleslav-i üzemében most beindult a Fabia kombi gyártása, a márkakereskedésekbe januárban érkeznek meg az első autók. A modell ára egyelőre nem ismert.

Kommentek

  • v_johny

    Teszik… Nagyon tetszik…

  • Vortep 13

    Ez a kombi kifejezetten tetszik.Viszont a Fabia nem.
    Kempelen!
    Én sem szeretem a turbo motorokat.Ha tehetem,akkor el fogom a jövőben kerülni én is,amikor saját autóm lecserélem egy újra,vagy újabbra.

  • Kempelen

    Vortep! Gondolom kilométerek százezrei állnak a hátad és e kijelentésed mögött.
    Szíved joga, hogy elkerülöd-e a turbó motorokat. 10 évvel ezelőtt még a dieselek esetében is pont ugyanezt mondták akkori kollégáid, mint te ma. Mára valahogy eltűntek a véleményeik! Egy olyan alakot sem olvasni, aki arról elmélkedne, hogy ő szívó diesel motorral szerelt autót akar.

    De igazad van, olyan autót kell venni, amit szívesen használsz! Tökéletesen egyetértek. Majd 10 év múlva is dumcsizunk. :-DDD

  • tgu.ts

    Vortep13-
    Igazad van!
    Egyelőre a turbós benzines “csodák” egy nagy átverés és nem több. Igaz nyomatékosabb mint szívóbenzines társuk, de ezzel kimerül az összes előnyük.
    Nem fogyasztanak kevesebbet, de ráadásul megbízhatatlanok és hidegen hangosak mint egy dízel traktor.
    Természetesen én ezt saját tapasztalatomból írom és ezt az elba..ott konstrukciót egy nálunk agyonajnározott márka állította elő.
    Rohadj meg Jürgen!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.