Már gyártják a Fabia kombit

Januártól kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.15. 10.00

Beindult a Škoda Fabia 530 literes puttonnyal szerelt változatának gyártósora. Még pár hét, és megvásárolható a kis kombi.

A Škoda már október elején mindent elárult városi kombijáról, amit arról tudni érdemes: az eddigi 505 helyett immár 530 literes a csomagtartó, az üléseket lehajtva 1395 liter áll rendelkezésünkre. Apró szépséghiba, hogy mivel a hátsó ülések a hagyományos séma szerint (előbb az ülőlap, aztán a háttámla) dönthetők előre, a Fabia kombival nem fogunk extra hosszú tárgyakat szállítani: 155 centiméter a hosszlimit. 
Az elődjénél 10 mm-rel hosszabb (4257 mm), 9-cel szélesebb (1732 mm), 31-el alacsonyabb Fabia kombiban nőtt a fejtér; az utastér 21 mm-rel szélesebb és 8 mm-rel hosszabb lett. 
A csomagtér belül 960 mm széles, ajtónyílása 1028 mm, a perem 611 mm magasan van. Az üreget praktikusabbá tevő megoldások sorában a két szinten behelyezhető csomagtérpadló, az önműködően felcsévélődő takaróroló, valamint két akasztófül áll rendelkezésre, opcióként három rögzítőháló, valamint rakományrendező rendszer kérhető.
A motorok választéka megegyezik a ferdehátúéval: 75-110 lóerő teljesítménytartományban találunk benzinmotorokat, a háromhengeres dízelek 75-105 lóerősek. A futóművet komfortosra hangolták, az autó akár fél mázsával könnyebb elődjénél, a legkisebb, egyliteres motorral tömege alig lépi át az egy tonnát. 
A Škoda Mlada Boleslav-i üzemében most beindult a Fabia kombi gyártása, a márkakereskedésekbe januárban érkeznek meg az első autók. A modell ára egyelőre nem ismert.

Kommentek

  • v_johny

    Teszik… Nagyon tetszik…

  • Vortep 13

    Ez a kombi kifejezetten tetszik.Viszont a Fabia nem.
    Kempelen!
    Én sem szeretem a turbo motorokat.Ha tehetem,akkor el fogom a jövőben kerülni én is,amikor saját autóm lecserélem egy újra,vagy újabbra.

  • Kempelen

    Vortep! Gondolom kilométerek százezrei állnak a hátad és e kijelentésed mögött.
    Szíved joga, hogy elkerülöd-e a turbó motorokat. 10 évvel ezelőtt még a dieselek esetében is pont ugyanezt mondták akkori kollégáid, mint te ma. Mára valahogy eltűntek a véleményeik! Egy olyan alakot sem olvasni, aki arról elmélkedne, hogy ő szívó diesel motorral szerelt autót akar.

    De igazad van, olyan autót kell venni, amit szívesen használsz! Tökéletesen egyetértek. Majd 10 év múlva is dumcsizunk. :-DDD

  • tgu.ts

    Vortep13-
    Igazad van!
    Egyelőre a turbós benzines “csodák” egy nagy átverés és nem több. Igaz nyomatékosabb mint szívóbenzines társuk, de ezzel kimerül az összes előnyük.
    Nem fogyasztanak kevesebbet, de ráadásul megbízhatatlanok és hidegen hangosak mint egy dízel traktor.
    Természetesen én ezt saját tapasztalatomból írom és ezt az elba..ott konstrukciót egy nálunk agyonajnározott márka állította elő.
    Rohadj meg Jürgen!

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.