Kisautót építene a Dacia?

Bevált recept új méretosztályban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.15. 13.15

Állítólag hiperolcsó kisautóban gondolkozik a Renault. A modell Kelet-Európában Dacia márkanév alatt kerülhetne forgalomba.

Value Up (‘érték fel’, esetleg ‘felértékelés’) néven mutatta be új tanulmányautóját a Renault, azaz épp hogy nem mutatta be: annak ellenére, hogy állítólag a gyár (illetve a Renault-Nissan Szövetség) leendő kisautóinak alapjául szolgálhat az apróság, a Renault nem közölt róla fényképet, és a részletek is eléggé hézagosak.
Annyit lehet tudni, hogy méretét tekintve a Twingo és a Clio közé esik az autó, hátsó oldalajtajai hátrafelé nyílnak, utasterében természetes anyagokkal találkozhatunk. A térérzetet mélyre nyúló oldalablakok javítják, a műszerfalon egyetlen nagyméretű érintőképernyő helyettesít minden kezelőszervet, illetve kijelzőt.
Az autó állítólag csupán 830 kilót nyom, így a háromhengeres, egyliteres benzinmotor könnyedén mozgatja. Konnektoros hibrid kivitelt is ígér a tanulmányból a Renault; ez elvileg mindössze 45 gramm CO2-ot bocsát ki kilométerenként.
Habár a Value UP nem a közvetlen sorozatgyártás szándékával született meg, a Renault az ötletes, megfizethető Citroën C4 Cactus ellenfelének szánja. Feltételezésünk szerint olcsó típusaival azonos csatornákon forgalmazhatná, nálunk Dacia, Nyugat-Európában, Dél-Kelet Ázsiában és Dél-Amerikában Renault néven.
Képeinken a 2005-ös Renault Zoe tanulmányautó látható.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.