Durva üzemanyagár-csökkenés jöhet

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.14. 11.30

Nincs vége, újabb üzemanyagár-csökkentésre lehet számítani jövő héten, a magyar kutakon. Akár tíz forinttal is csökkenhet a dízel ára.

A december 8-12-ei héten az üzemanyagpiacokon hatalmas áresés volt megfigyelhető. A benzin tonnánkénti ára több, mint 40, a gázolajé több, mint 50 dollárral csökkent. Vagyis a benzin a mediterrán piacon heti átlagban 6,2 százalékkal lett olcsóbb, a gázolajnál 7,1 százalék volt az árcsökkenés – írja a Reutersre hivatkozva a GKI Energiakutató Kft.

Közleményében a cég kifejti, hogy az árváltozással párhuzamosan a forint árfolyama ugyanezen időszak alatt, heti átlagban egy hajszálnyit erősödött. Tekintve, hogy az üzemanyagárakat alapvetően befolyásolja ez a két tényező, így ez jót ígér a hazai autósoknak.

Durva üzemanyagár-csökkenés jöhet 1

Az üzemanyagpiaci árak és az árfolyam heti változását, valamint az eheti nagy árcsökkentést is figyelembe véve december 17-én, szerdán a benzin ára kb. 4-5 forinttal, a gázolajé 8-10 forinttal csökkenhet.

A fenti adatok alapján a benzin ára a drágább kutakon is 350 forint/liter szint alá kerülhet, a gázolaj ára 365 forint/liter körüli szintre csökkenhet. Ilyen alacsony benzinár legutóbb 2010 végén, s ilyen alacsony gázolajár 2011 elején volt az utóbbi időben.

Egyre olcsóbb Magyarországon az üzemanyag, de vannak országok, ahol az itthoni árak töredékéért lehet tankolni. Olvasd el a Vezess.hu Top10-es listáját a legolcsóbb helyekről. Kattints a képre!

Durva üzemanyagár-csökkenés jöhet 2

Forrás: GKI Energiakutató Kft.

Kommentek

  • grobi74

    Putyint ki akarják “nyírni” ez jött le:-)

  • menőmanó

    Pontosan! Nagyon helyes. Csak így tovább. :)

  • Barca

    Mi “DURVA” egy pár % csökkenésen? Van egyáltalában agya annak, aki ilyen és ehhez hasonló cikkeket ír? Mást se hallok akármikor változik az üzemanyag ára (nem csak utóbbi hetekben), hogy brutális, mega, giga, über, drasztikus stb. csökkenés és emelés jön, miközben pár százalékkal változik az ár. Az utóbbi időben 60 forinttal csökkent az ár, de ez sem brutális, vagy drasztikus! Mindössze 15%-os csökkenésről beszélünk, durva az, amikor valami a negyedével, felével változik!

  • szaboata

    Jelen esetben nem a piac szabályoz,asszem.Közgazdaságtan vajon mit mond erről?

  • Vorserie

    Barca!

    Tankolj havi 3000 litert mondjuk egy nyergesbe és durva lesz..;)
    Ne csak a te egyhatos bicikliddel gondolkozz!

  • Vorserie

    grobi!

    Csodálkozol? :D

  • jako

    Nos ennek már rég így kellett volna lenni de a MOL gondoskodik róla hogy ne olyan mértékbe csökkenjen az ár, mint ahogy növekszik.
    Akkor amikor 100$ felett volt a hordónkénti ár, és nálunk 460ft/l volt az üzemanyag, most hogy felére csökkent az olaj ára nem tudom mi marasztalja az üzemanyag árát még mindig ilyen magasan, hiszen ha normálisan számolunk, akkor most (460ft/l számítva) kb 230-250ft/l körül kellene lenni.

  • Iceman.

    jako,

    Gondolom nem tűnt fel, hogy itthon és a világ nagyobbik részén a végfelhasználói üzemanyagár döntő többségét nem az olajszármazék önköltsége és a feldolgozó technológia adja, hanem a speciálisan erre a termékre kivetett különadók. Ettől a ponttól kezdve a hozzászólásodnak lényegi tartalma nincs is…

  • Barca

    Kedves Vorserie!

    Elárulok egy durva matematikai összefüggést, ha pár %-ék az egységár közti különbség, gyakorlatilag teljesen mindegy mennyit tankolsz, a végösszegek közt (eredeti-új ár) is pár %-ék lesz, Gondolom a 3000 liter benzint zsebből fizeted…
    A kis 1,6 os biciklim, meg 1,4-es bár turbós, igaz harmadannyi lóerővel, mint a nyerges környezetpusztítód, mégis megkérnélek legközelebb húzódj le, mert zavarod a haladást a belső sávban ;)…

    Kedves Iceman!

    Neked is egy matematikai anomáliádat próbálom feloldani. Tételezzük fel kis hazánkba 50% az adóteher az üzemanyagon, tehát 2013-ban 220ft-ért vették 440-ért adták a benzint. Na most 100 forintért veszik és 350-ért adják, tehát adó nélkül 175ft. Találós kérdés hova tűnik 75 forint literenként? :) Ja hogy valaki Magyarország 1000 éve nem a világpiaci árhoz, hanem a zsebéhez igazítja a benzint, néhány látszat emeléssel és csökkentéssel etetve téged….

  • Iceman.

    Barca,

    Elemi utánajárással megkímélhetted volna magad ettől. Magyarországon és a legtöbb helyen a világon a jövedéki adóteher nem fajlagos (%), hanem statikus (Ft/liter).

  • Barca

    Iceman

    Ebben teljesen igazad van, ne haragudj, ha túl egyszerűen közelítettem meg, de ha értesz hozzá, akkor ne írj ilyen blődséget! 110-120Ft körül van a literenként a jövedéki adó, egyébként környező országokban számos helyen magasabb a benzin (össz) adóterhe, mégis olcsóbb volt a benzin ott, ez azért több, mint érdekes.
    Egyébként ha a képletből betesszük a fix 120Ft-os jövedéki adót, akkor sem stimmelnek a számok. Egyértelműen látszik a MOL régóta manipulálja az árakat!

  • Vorserie

    Barca!

    Bizony!
    A saját baromságodba futsz bele megint!
    Tudod mi nagy matematikai titok még számodra?!
    Az 50liter árának 15%-a nem annyi mint a 3000liter árának 15%-a!
    Ha megtanultál volna hatványozni….
    Ja és nem vagyok kamionos de mondjuk tudok mások fejével és pénztárcájával is gondolkodni.

    Még vmi!

    A kamionokba általában nem benzint tankolnak!;)

  • Barca

    Vorserie

    Látod pont azért fogalmaztam egyszerűen Icemannak mert belőled indultam ki és amint látszik semmit nem sikerült felfogni belőle, amit írtál nem is állítottam, látom nem megy a matek. Egyébként várom a cáfolatokat, bizonyítsátok! Nehéz lesz! Jövedéki adóval, áfával, egyéb terhekkel számoljuk vissza mennyi az annyi :) Én tudom, kiszámoltam, nem a beszerzési árat kapjuk azt elárulom, de tessék vezessétek le! Te ügyed nehezebb lesz, ha valamit 2% olcsóbban veszek egységáron, akkor végösszeg is 2% kisebb lesz az eredeti árhoz képest, de hajrá, neked sikerül biztosan matematika alapdolgokat is romba döntetni. 1,6-os biciklizel, nem vagy fuvaros :D persze persze… Na és akkor mivel jársz?

  • Vorserie

    Barca!

    Gyárban dolgozom és jelenleg egy 2007-es Range Rover 3.6TD-vel járok és rohadtul nem mindegy hogy egy hónapban 100liter gázolajért 42.000-et vagy 37.000-et fizetek.Nyilván ez egy kamionra vetítve hatványozódik.
    A pénz pedig mindenkinek ugyanannyi akár jövedéki adózol akár nem a kútnál bizony fizetni kell és nem mindegy hogy mennyit!
    Matekozz nyugodtan tovább ahogy akarsz.
    Szép estét!

  • Iceman.

    Barca, az igazság az, hogy fals alapfelvetésből indultál ki amit egyszerűen csak be kell látni… A másik százalékos okoskodásd pedig ott dől el, hogy a nyergesvontató üzemeltetési költségének meghatározó részét teszi ki az üzemanyag költség, míg a havi 10k ért tankoló hobbiautós számára 30% ide oda sem meghatározó változás…

  • Iceman.

    “Én tudom, kiszámoltam, nem a beszerzési árat kapjuk azt elárulom, de tessék vezessétek le!” szerintem kb sincs lövésed arról, hogy milyen tételekből áll össze az üzemanyagok ára… De hajrá lássuk a számítást, legalább kiderül hol számoltad el!

  • Barca

    Iceman

    Nekem nem kell semmit számolnom, a labda a Te térfeleden pattog, Te akartál rám cáfolni, légy kedves vezesd le! Mutasd be, hogy a MOL nem nyúl le 60-70ft-ot! Elvileg te tudod miből tevődik össze a benzinár 2 kommented helyet (amit semmitmondók) tényeket tudtál volna leírni, vagy baromság, amit beszéltél? Hm?
    A mondanivalómat ne forgasd ki! Hobbiatós meg semmit mondó! Ha tudsz olvasni láthatod azt kifogásoltam, hogy túlerős jelzőket használnak az árcsökkenésre!
    Hír arról szól DURVÁN csökken az üzemanyag ára és ezt már Vorserie-nek is megy!

    Ha Te 37.000 tankoltál most egy hónapban, akkor most 500Ft-al fogsz kevesebbet! Ismétlem 37e, 500Ft! Szerinted ez durva csökkenés? Ne nevettesd már ki magad!Akinek ezek durva csökkenések ne járjanak autóval!

  • Iceman.

    Az én térfelemen? 4 órája még az sem volt meg neked, hogy fajlagos vagy statikus-e a jövedéki adó…

  • Iceman.

    Hogy hova tűnik 60-70 Forint? Ezt hívják kereskedelmi haszonnak.

  • Iceman.

    “A mondanivalómat ne forgasd ki! Hobbiatós meg semmit mondó! Ha tudsz olvasni láthatod azt kifogásoltam, hogy túler?s jelz?ket használnak az árcsökkenésre!
    Hír arról szól DURVÁN csökken az üzemanyag ára és ezt már Vorserie-nek is megy!” Nem nagyon látom a mondanivalódat. Van először is a hőbörgés a jelzők miatt, ami egyébként indokolatlan, mert ennél a terméknél ez 15% jelentős és ritkán látott csökkenés. Aztán a másik a mindenkinek ugyanolyan kevés 500 forint kezdetű mantra. Igen mindenki tud arányosítani, csak van aki el tud vonatkoztatni a számszerű összegtől, mert néhol némely iparágban meghatározó a különbség még akkor is, ha az csak 5%,máshol meg akkor sem az, ha a csökkenés 40%… Aztán persze van még a korrekt nem létező költségkalkulációd. Kihagytan valamit?

  • Barca

    Kedves Iceman
    Addig olvastam, hogy 15%-os csökkenés! Ne haragudj, de ez a vita értelmetlen! Számold ki, a cikkben szereplő bődületes 5Ft, hány %-a a jelenlegi benzinárnak, úgy látom a levezetés most sem sikerült neked, vajon miért? :) Én tudom és ott legbelül szerintem Te is! De mondom továbbra is várom tőletek: MOL beszerzési árát, adókat levonva a benzinárból és az, hogy viszonyul a valós világpiaci árhoz, várom, hogy lesz valami jelentősen több, amikor az egységára pár %-ot változik, uncsi az ipari szöveg, ja nyilván ez az iparkamara oldala, véletlenül sem egy autós portál, ahol egyik cikknél lehetett szavazni és az emberek több mint fele 15-20 liter között tankol aszerint havonta!
    Nekem ez a vita kezd cikivé válni, mentegetőző tényeket nélkülöző badarságok kezdnek itt elhangzani, de mondom várom feltett dolgokra a választ, minden másra nem reagálok, mert látom felesleges!

  • Iceman.

    “Az utóbbi időben 60 forinttal csökkent az ár, de ez sem brutális, vagy drasztikus! Mindössze 15%-os csökkenésről beszélünk, durva az, amikor valami a negyedével, felével változik!” Ez egy fórum. Egy olyan jellegzetes tulajdonságú felület, amely könnyen visszaolvasható. Most minek csinálsz hülyét magadból?

  • Iceman.

    A többire: 1; lövésed sincs a MOL beszerzési áráról, mondjuk inkább önköltségnek, mert van hozzáadott értéke is. Becsülni persze lehet, de kérdés a hibája. A magad részéről ugye probléma, hogy elemi szinten sem ismered az adószerkezetet. Olyan, hogy valós világpiaci ár nem létezik. Mégis mennyi legyen a kis és nagykereskedelmi haszon? Szerinted az mindenhol ugyanennyi? Legyen 30% már luxusprofit? Létezik egyáltalán ilyen kifejezés? Ha vita lenne ez kínos lenne, de ez nem vita, hiszen egyetlen vitára jellemző elemet sem tudsz felvonultatni…

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.