Már a fizetős M0 is az EU hibája?

Eddig az EU miatt nem lehettek fizetős részek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 10.00

A kormány a jövő szerdai kormányülésen egyeztet majd az útdíjrendszer átalakításáról, többek között arról, hogy a Megyeri hidat hogyan kezelik majd.

A kormány a jövő szerdai kormányülésen egyeztet majd az útdíjrendszer átalakításáról, többek között arról, hogy a Megyeri hidat hogyan kezelik majd. Az ügyben Tarlós István főpolgármester hétfőre összehívta a kerületi polgármestereket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közölte: az útdíjrendszerrel kapcsolatos döntés előkészítése során egyeztettek az érintett szakmai szervezetek képviselőivel. A tárca egyeztetései szombaton is folytatódnak.


Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára pénteken az MTI-nek azt mondta: az Európai Unió (EU) által finanszírozott útfejlesztési projekteknek minden esetben meg kell felelniük a rentabilitás kritériumának. A korábbi közlésekben még arról volt szó, hogy az M5 és M1 közötti szakasz azért nem lehet fizetős, mert a beruházás EU-s pénzből valósult meg. Csepreghy Nándor szerint nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy a megyei útdíj bevezetésével olcsóbb lesz az autópálya-használat helyben, míg az átmenő tranzitforgalom többet fog fizetni.

A Magyar Autóklub az NFM-mel folytatott pénteki tárgyalásokon azt kifogásolta, hogy a minisztérium közlésével ellentétben a döntés előtt nem egyeztettek az érdekvédelmi szervezettel, illetve azt, hogy nem mutattak be hatástanulmányt. Kovács Kázmér ügyvéd, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az MTI-nek azt mondta: a tárgyalások szombaton folytatódnak a minisztériummal.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.