Kétütemű dízelt fejlesztett a Renault

...és egyéb hajtáslánc-vadócságok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 19.15

Az extrém fogyasztáscsökkentés érdekében az autóiparban eddig ritkán alkalmazott technológiát vetett be a Renault.

Egyre apróbb dízelekkel rukkol elő az autóipar. A Suzuki saját fejlesztésű, kéthengeres, 800 köbcentis egysége után most itt egy még kisebb francia blokk: a fél 1.5 dCi méretű, 730 köbcentis erőforrás 40 kilóval könnyebb az etalon Renault négyhengeresnél. 
A kétütemű dízelek termikus hatásfoka másfélszerese a négyüteműeknek (durván 35 helyett 50 százalék). A konkrét blokkra turbófeltöltő mellett kompresszort is akasztottak (ezek a folyamatos feltöltési igénylő technológia elmaradhatatlan kísérői), ennek ellenére nem sportosságban mutatkozik meg kiemelkedő hatásfoka: teljesítménye hangolástól függően 48-68 LE, a forgatónyomaték 112-145 Nm.
Az esetleges gyártási g persze ezt még növelni szeretné a Renault; főleg a nyomatékot, hiszen elsősorban kishaszonjárművekbe szánnák motorjukat.
A különleges dízel mellett egy sor egyéb alternatív hajtásláncot is bemutatott a Renault. Kidolgoztak egy új, kompakt villanymotort, amely azonos teljesítmény mellett 10 százalékkal kisebb a jelenlegi egységnél. A trükk az elektronika folyamatos fejlődése mellett a vízhűtés eldobása: az új motorban már csak a teljesítmény-szabályozó elektronikát temperálja folyadékköpeny. Emellett az akkucsomag gyorsabban tölthető, és a módosított inverternek köszönhetően javult a rendszer hatásfoka is.
A kétütemű dízelhez hasonlóan a dízel-elektromos mild hibrid hajtásláncot is kishaszonjárművekhez fejlesztették ki. A 165 lóerős dCi blokkon alapuló ikerturbó motorhoz 48 voltos indítómotor és a sebességváltóra illesztett villanymotor csatlakozik. A Hydivu fantázianevű erőforráshoz különösen hosszú váltó csatlakozik, a belső égésű motor pedig extra nagy nyomáson kapja az üzemanyagot, ami további 10 százalékkal mérsékli a fogyasztást.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.