Egyre apróbb dízelekkel rukkol elő az autóipar. A Suzuki saját fejlesztésű, kéthengeres, 800 köbcentis egysége után most itt egy még kisebb francia blokk: a fél 1.5 dCi méretű, 730 köbcentis erőforrás 40 kilóval könnyebb az etalon Renault négyhengeresnél. 
A kétütemű dízelek termikus hatásfoka másfélszerese a négyüteműeknek (durván 35 helyett 50 százalék). A konkrét blokkra turbófeltöltő mellett kompresszort is akasztottak (ezek a folyamatos feltöltési igénylő technológia elmaradhatatlan kísérői), ennek ellenére nem sportosságban mutatkozik meg kiemelkedő hatásfoka: teljesítménye hangolástól függően 48-68 LE, a forgatónyomaték 112-145 Nm.
Az esetleges gyártási g persze ezt még növelni szeretné a Renault; főleg a nyomatékot, hiszen elsősorban kishaszonjárművekbe szánnák motorjukat.
A különleges dízel mellett egy sor egyéb alternatív hajtásláncot is bemutatott a Renault. Kidolgoztak egy új, kompakt villanymotort, amely azonos teljesítmény mellett 10 százalékkal kisebb a jelenlegi egységnél. A trükk az elektronika folyamatos fejlődése mellett a vízhűtés eldobása: az új motorban már csak a teljesítmény-szabályozó elektronikát temperálja folyadékköpeny. Emellett az akkucsomag gyorsabban tölthető, és a módosított inverternek köszönhetően javult a rendszer hatásfoka is.
A kétütemű dízelhez hasonlóan a dízel-elektromos mild hibrid hajtásláncot is kishaszonjárművekhez fejlesztették ki. A 165 lóerős dCi blokkon alapuló ikerturbó motorhoz 48 voltos indítómotor és a sebességváltóra illesztett villanymotor csatlakozik. A Hydivu fantázianevű erőforráshoz különösen hosszú váltó csatlakozik, a belső égésű motor pedig extra nagy nyomáson kapja az üzemanyagot, ami további 10 százalékkal mérsékli a fogyasztást.