Ingyen volt. Most fizetsz. Előnyös. Értem!?

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 13.20

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint előnyös a budapesti agglomerációban élőknek a januártól érkező 5000 forintos megyei autópálya-matrica.

Közleményt adott ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, amelyben többek között az olvasható, hogy szombaton a minisztérium “tájékoztatást adott az útdíjrendszer januárban életbe lépő kedvező változásairól a szakmai érdekképviseletek számára, meghallgatta az autós és fuvarozói szervezetek észrevételeit”.


A megbeszélésen a tárca részéről elhangzott, hogy a megyei matricák bevezetése az autósok döntő többsége számára a korábbiaknál jelentősen olcsóbb sztrádahasználatot tesz lehetővé.

Mint írják, az évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, munkanaponként 20 forint. Az utóbbi mondatot vélhetően senki nem vitatja, nem úgy a közlemény következő részét:

“A Budapest környéki agglomerációban élők számára az új matricatípus különösen előnyös, egy részüket rá is szoktathatja az autópálya-használatra, hiszen az eddiginél lényegesen olcsóbban vehetik igénybe a gyorsforgalmi utakat egész Pest megyében.”

Az agglomerációban élők eddig a főváros irányába ingyenesen használhatták a gyorsforgalmi utak bevezető szakaszait, a jövőben fizetniük kell érte. Mi ez, ha nem előnyös?  

A fejlesztési tárca álláspontja szerint, ha az autósok elvégzik egyéni kalkulációikat, beláthatják, hogy a megyei matrica a korábbiaknál sokkal olcsóbb megoldást jelent számukra.

Számoljatok!

Nekünk is van 10 ötletünk, hogy miért is jó a fizetős M0 és a fizetős bevezetős autópálya-szakaszok. Kattints a képre!

Ingyen volt. Most fizetsz. Előnyös. Értem!? 1

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Kommentek

  • Szentmiki

    Nekem ez eddig megyén belül is negyvenháromezerbe fájt éves matricával, tudom, hogy a pestiek felsőbbrendűek és nekik minden ingyen JÁR, vagy legalábbis fillérekért. Elvégre össze sem lehet hasonlítani a fizetéseket…

  • menőmanó

    Szerinted te kit érdekelsz? Mert engem marhára nem!
    Eddig nekem (és a legtöbbeknek) nem kellett fizetnünk, most meg kell.
    Ez itt a lényeg és ezek a szemetek is így számolnak, mert ha kevesebb bevétel lenne mint eddig volt, akkor nem vezették volna be ezt a vérlázító díjat.

  • v_Petya25

    Vajon valaki kiszámolta, hogy a költségvetésben mennyivel több vagy kevesebb bevételt jelent a befizetett matricák ára? Tanulmány nélkül ez beláthatatlan kb. Az ingázók egy része jobban jár egy része meg rosszabbul. Az arányuk a kérdés. A megyei 5e éves Ft szerintem pont a lélektani határ alatt van. Akinek így is úgy is szüksége lesz rá (nekem is) az kifizeti. Pár % meg mindenképp elkerüli ez kivédhetetlen. Cserébe majd szívnak az alternatív útvonalakon. Több kollégámnak meg több 10e-rel lesz kevesebb az éves pályahasználata. Persze ez az egész csak addig lesz így, amíg ki nem derül hogy kevesebb lesz a befolyt lé. Akkor jön majd az áremelés.

  • Zyz001

    Valószínűleg sokan fognak prüszkölni rám, de azért leírom: Észak Pest fölötti agglomerációban élőknek jobb lesz. Az itt levő helységek lakosai a zsúfolt utakon közelíthették csak meg a várost, mert az autópálya csak a nullásig volt ingyenes, most már Gödöllőnél, Mogyoródnál is rá lehet menni a pályára, így sokkal jobb lesz.

  • pqowieurzt

    általában a dél budaiak és környékiek elégedetlenkednek, mert ők voltak olyan kivételezett helyzetben eddig, hogy a pálya még az m0-on túl is “díjmentes”, arról nem is beszélve, hogy jóval kijebb van a körgyűrű, mint a városhatár, tehát sok agglomerációs település még belül van. Ez az északkeleti részeken (m3 környéke főleg) már nem így van, itt minden agglomerációs település az M0-án kívül található, tehát a fizető övezetbe esett eddig is.

    Lehet hisztériát kelteni, de az a helyzet, ahogy Zyz001 is említi, eddig a mogyoródi és gödöllői ingázók fizették az érdi és törökbálintiak helyett is az útdíjat. Reméljük ez az arcátlan igazságtalanság ezzel megszűnik januártól.

    Rásadásul a mogyoródi/gödöllői/aszódi és még a környékről rengeteg ingázó nem 5000 forintot fizetett eddig, hanem 43000-et, csak a miheztartás kedvéért, körülbelül ugyanazért amiért most az 5000 forintos hiszti megy.

    Érdekes módon eddig senki nem vitatta ennek jogosultságát, hogy miért kell itt északkeleten 43000 forintot fizetni egy 10 kilométeres szakaszra, és délnyugaton miért nem kell?

    Egyébként tudja már valaki a pontos szabályokat? A pest-megyei matrica bp-n belül is érvényes lesz?

  • menőmanó

    pqowieurzt

    Nagy tévedésben vagy!
    1. Itt senki nem fizetett senki helyett semmit.
    2. Egész más délnyugaton és északkeleten a népesség száma. Nehogy már összehasonlítsd Érdet Mogyoróddal, Gödöllővel.

    A XI. kerület szinte Budaörssel, a XXII. kerület szinte Érddel, Diósddal forrt egybe, így teljesen más mint az általad említett települések.
    Tetszik vagy nem, de teljesen logikus volt az eddigi rendszer.
    Az már más kérdés, hogy az északkeleti agglomerációnak aránytalanul drága volt az autópálya használati díja.
    Rossz megközelítés a “dögöljön meg a szomszéd tehene is” hozzáállás!

  • pqowieurzt

    “1. Itt senki nem fizetett senki helyett semmit.”

    hívhatod akárhogy, de tény hogy egy érdi 0 forintért ingázhatott kb ugyanolyan hosszú autópályán, mint egy gödöllői 43000-ért.

    “Rossz megközelítés a “dögöljön meg a szomszéd tehene is” hozzáállás! ”

    hívhatod aminek akarod, de igazságosabb ha mindenki fizet 5000 Ft-ot 10 km autópályázásért, mintha az egyik 43000-et, a másik 0-t…

  • Szentmiki

    menőmanó, szerinted kit érdekelsz, látod, a többiek is örülnek, hogy csak ötezret kell fizetni, még egy hajléktalan is be tudja fizetni a “vérlázító” éves díjat :D

  • menőmanó

    Tisztázzunk, valamit!
    Az örül, akit pozitívan érint. Pont.
    Annak csak a félkegyelműek örülnek, ha valamiért fizetni kell, ami eddig ingyenes volt. Azon települések lakossága meg valószínűleg repdes örömében, ahol jelentősen nőni fog a forgalom az útdíj miatt.
    A többségnek egyértelműen nem jó ez az új rendszer, de maga az egész jelenlegi rendszer sem, így nincs min csodálkozni.

  • somebody

    menőmanó –
    Feladja a leckét havi 400 Ft, te nagymenő?

  • menőmanó

    somebody

    Szintednek megfelelő kérdés, így nem sok értelme van foglalkozni vele. :)

  • somebody

    menőmanó
    Legalább ezen a szintemen nem gond évi 5e Ft ;) Egyébként lehet hőbörögni csak rohadtul felesleges. Aki a szomszéd megyéből ingázott, jól jár, aki eddig ingyen autózgatott, most fizet havi 400 Ft-ot, na bumm… De tudom ebben az országban mindenki azt várja, hogy még fizessenek is neki, mert igénybe vesz egy szolgáltatást.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.