Kategóriájának legkönnyebb tagjaként harangozta be az új generációs Q7-est az Audi. Akár 325 kilós megtakarításról beszélünk, ami elsősorban a nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból készült karosszériának köszönhető. Az előző karosszériánál kerek egy mázsával könnyebb padlólemez mellett további 70 kilót nyertek az alumíniumból készült csomagtér- és oldalajtók, motorházfedél és első kerékívek alkalmazásával. A 3,0 literes dízelmotoros variáns menetkész tömege így a kéttonnás fájdalomküszöb alatt marad.
Nem csak könnyebb, de kisebb is lett az autó: elődjénél 37 mm-rel rövidebb és 15-tel keskenyebb, ami az azonos magasság mellett enyhén módosult arányokat eredményez. A helykihasználás javult, így a kompaktabb karosszéria jóval több férőhelyet kínál: a tandemtávolság (első és hátsó utasok csípőpontja közötti távolság) 21 mm-rel nőtt, a fejtér mindkét soron nagyobb lett (41, illetve 23 mm). A raktér hétszemélyes üzemben 295, két üléssorral gigantikus 890 liter.
Mindez az átdolgozott motorokkal együtt alapvetően jobb üzemanyag-fogyasztást eredményezett: a benzines modelleknél átlagosan 28, a dízeleknél 23 százalékkal csökkent a fogyasztás. Pár centilitert a LED-es fényszórókon is lehet talán spórolni; ezek normál és Matrix LED kivitelben választhatók (hagyományos xenon lámpákkal indul a felszereltség), az irányjelzőket elöl dinamikus futófénnyel oldották meg.
A motorokra visszatérve: a 3.0 TDI két teljesítményszinten (218, 272 LE) érhető el, az Európában másodhegedűs szerepre kárhoztatott 2.0 TFSI benzines 252, a háromliteres, kompresszoros benzinmotor 333 lóerőt ad le. 
A kínálat legizgalmasabb tagja a hathengeres 3,0 TDI motorból és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotorból álló dízel-elektromos hibrid hajtás: a konnektorról tölthető akkumulátorokkal akár 56 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos üzemben. A 373 LE rendszer-teljesítményű autó 225 km/óra sebességre képes, átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,7 l/100 km.
Az utastérben bőséges szórakoztató és vezetőtámogató tartalommal találkozunk. Az Audi TT és a VW Passat után a Q7 is megkapta a virtuális műszeregységet, az MMI szórakoztató-információs egység nagyobb érintőfelületet kapott. A tervezők ezzel összhangban csökkentették a nyomógombok számát. Az autó támogatja az Android és iOS rendszerű okostelefonok integrációját, az audiorendszereket a Bose és a Bang & Olufsen szállítja. 
A januári világpremier után tavasszal veszi fel az első megrendeléseket az autóra az Audi, a kiszállítások jövő nyáron indulnak.