Audi Q7: kisebb, könnyebb, tágasabb

Konnektoros hibriddel is

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 08.05

Tegnap fényképeken láthattuk, most pedig részletesen is bemutatta nagy újdonságát az Audi.

Kategóriájának legkönnyebb tagjaként harangozta be az új generációs Q7-est az Audi. Akár 325 kilós megtakarításról beszélünk, ami elsősorban a nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból készült karosszériának köszönhető. Az előző karosszériánál kerek egy mázsával könnyebb padlólemez mellett további 70 kilót nyertek az alumíniumból készült csomagtér- és oldalajtók, motorházfedél és első kerékívek alkalmazásával. A 3,0 literes dízelmotoros variáns menetkész tömege így a kéttonnás fájdalomküszöb alatt marad.
Nem csak könnyebb, de kisebb is lett az autó: elődjénél 37 mm-rel rövidebb és 15-tel keskenyebb, ami az azonos magasság mellett enyhén módosult arányokat eredményez. A helykihasználás javult, így a kompaktabb karosszéria jóval több férőhelyet kínál: a tandemtávolság (első és hátsó utasok csípőpontja közötti távolság) 21 mm-rel nőtt, a fejtér mindkét soron nagyobb lett (41, illetve 23 mm). A raktér hétszemélyes üzemben 295, két üléssorral gigantikus 890 liter.
Mindez az átdolgozott motorokkal együtt alapvetően jobb üzemanyag-fogyasztást eredményezett: a benzines modelleknél átlagosan 28, a dízeleknél 23 százalékkal csökkent a fogyasztás. Pár centilitert a LED-es fényszórókon is lehet talán spórolni; ezek normál és Matrix LED kivitelben választhatók (hagyományos xenon lámpákkal indul a felszereltség), az irányjelzőket elöl dinamikus futófénnyel oldották meg.
A motorokra visszatérve: a 3.0 TDI két teljesítményszinten (218, 272 LE) érhető el, az Európában másodhegedűs szerepre kárhoztatott 2.0 TFSI benzines 252, a háromliteres, kompresszoros benzinmotor 333 lóerőt ad le. 
A kínálat legizgalmasabb tagja a hathengeres 3,0 TDI motorból és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotorból álló dízel-elektromos hibrid hajtás: a konnektorról tölthető akkumulátorokkal akár 56 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos üzemben. A 373 LE rendszer-teljesítményű autó 225 km/óra sebességre képes, átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,7 l/100 km.
Az utastérben bőséges szórakoztató és vezetőtámogató tartalommal találkozunk. Az Audi TT és a VW Passat után a Q7 is megkapta a virtuális műszeregységet, az MMI szórakoztató-információs egység nagyobb érintőfelületet kapott. A tervezők ezzel összhangban csökkentették a nyomógombok számát. Az autó támogatja az Android és iOS rendszerű okostelefonok integrációját, az audiorendszereket a Bose és a Bang & Olufsen szállítja. 
A januári világpremier után tavasszal veszi fel az első megrendeléseket az autóra az Audi, a kiszállítások jövő nyáron indulnak.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A maga idejében sokkal nagyobb durranás volt a Q7 I, ez se rossz, de sokkal kevésbé eltérő koncepció, mint amit a konkurencia kínál.

  • Tede

    En imadom az Audikat. nekem is az van, de ez haat ez nem lett a legszebb. szerintem ezt a szurke hutoracs kiemelest nem kellene eroltetni. A nagy hutoracs szuper, a felul megtort is nagyon bejon, de ez a nagy szurke keret, nem es akarhogy nezem nem. Valamiert ez egy felfujt Rs6 ost idezi az uj Q7 es.Valojaban lehet nagyon szuper eloben, de kepen . Sokkal szebb audik vannak mostansag, szerintem nem feltetlen jo irany ez! Beluli viszont csucsszuper, es biztos vagyok hogy motorhazteto alatt is a legjobb lesz!

  • Vorserie

    Tede!

    Majd élőben megadják az arányok a szépséget. :)

  • Tede

    Vorserie! remelem. ugyanazt ereztem a masodik generacios A6 os bevezetesekor is , valahogy sokaig nem lattam szep fotokat rola. Mondtam is anna magamba, atya eg! most is ezt erzem , es anno mikor meglattam az eloban elso 2. generiacios A6 ost oda es vissza voltam (vagyok) erte. Remelem most is igy lesz!

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.