Audi Q7: kisebb, könnyebb, tágasabb

Konnektoros hibriddel is

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 08.05

Tegnap fényképeken láthattuk, most pedig részletesen is bemutatta nagy újdonságát az Audi.

Kategóriájának legkönnyebb tagjaként harangozta be az új generációs Q7-est az Audi. Akár 325 kilós megtakarításról beszélünk, ami elsősorban a nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból készült karosszériának köszönhető. Az előző karosszériánál kerek egy mázsával könnyebb padlólemez mellett további 70 kilót nyertek az alumíniumból készült csomagtér- és oldalajtók, motorházfedél és első kerékívek alkalmazásával. A 3,0 literes dízelmotoros variáns menetkész tömege így a kéttonnás fájdalomküszöb alatt marad.
Nem csak könnyebb, de kisebb is lett az autó: elődjénél 37 mm-rel rövidebb és 15-tel keskenyebb, ami az azonos magasság mellett enyhén módosult arányokat eredményez. A helykihasználás javult, így a kompaktabb karosszéria jóval több férőhelyet kínál: a tandemtávolság (első és hátsó utasok csípőpontja közötti távolság) 21 mm-rel nőtt, a fejtér mindkét soron nagyobb lett (41, illetve 23 mm). A raktér hétszemélyes üzemben 295, két üléssorral gigantikus 890 liter.
Mindez az átdolgozott motorokkal együtt alapvetően jobb üzemanyag-fogyasztást eredményezett: a benzines modelleknél átlagosan 28, a dízeleknél 23 százalékkal csökkent a fogyasztás. Pár centilitert a LED-es fényszórókon is lehet talán spórolni; ezek normál és Matrix LED kivitelben választhatók (hagyományos xenon lámpákkal indul a felszereltség), az irányjelzőket elöl dinamikus futófénnyel oldották meg.
A motorokra visszatérve: a 3.0 TDI két teljesítményszinten (218, 272 LE) érhető el, az Európában másodhegedűs szerepre kárhoztatott 2.0 TFSI benzines 252, a háromliteres, kompresszoros benzinmotor 333 lóerőt ad le. 
A kínálat legizgalmasabb tagja a hathengeres 3,0 TDI motorból és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotorból álló dízel-elektromos hibrid hajtás: a konnektorról tölthető akkumulátorokkal akár 56 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos üzemben. A 373 LE rendszer-teljesítményű autó 225 km/óra sebességre képes, átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,7 l/100 km.
Az utastérben bőséges szórakoztató és vezetőtámogató tartalommal találkozunk. Az Audi TT és a VW Passat után a Q7 is megkapta a virtuális műszeregységet, az MMI szórakoztató-információs egység nagyobb érintőfelületet kapott. A tervezők ezzel összhangban csökkentették a nyomógombok számát. Az autó támogatja az Android és iOS rendszerű okostelefonok integrációját, az audiorendszereket a Bose és a Bang & Olufsen szállítja. 
A januári világpremier után tavasszal veszi fel az első megrendeléseket az autóra az Audi, a kiszállítások jövő nyáron indulnak.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A maga idejében sokkal nagyobb durranás volt a Q7 I, ez se rossz, de sokkal kevésbé eltérő koncepció, mint amit a konkurencia kínál.

  • Tede

    En imadom az Audikat. nekem is az van, de ez haat ez nem lett a legszebb. szerintem ezt a szurke hutoracs kiemelest nem kellene eroltetni. A nagy hutoracs szuper, a felul megtort is nagyon bejon, de ez a nagy szurke keret, nem es akarhogy nezem nem. Valamiert ez egy felfujt Rs6 ost idezi az uj Q7 es.Valojaban lehet nagyon szuper eloben, de kepen . Sokkal szebb audik vannak mostansag, szerintem nem feltetlen jo irany ez! Beluli viszont csucsszuper, es biztos vagyok hogy motorhazteto alatt is a legjobb lesz!

  • Vorserie

    Tede!

    Majd élőben megadják az arányok a szépséget. :)

  • Tede

    Vorserie! remelem. ugyanazt ereztem a masodik generacios A6 os bevezetesekor is , valahogy sokaig nem lattam szep fotokat rola. Mondtam is anna magamba, atya eg! most is ezt erzem , es anno mikor meglattam az eloban elso 2. generiacios A6 ost oda es vissza voltam (vagyok) erte. Remelem most is igy lesz!

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.