Új fizimiskával, friss hajtáslánc-variációkkal és gazdagabb felszereltséggel folytatja a menetelést a Hyundai i30.
Az utóbbival elsősorban a vezetőtámogatás terén zárkózik fel a konkurenciához a Hyundai: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, bixenon fényszórók, valamint az eddigi párhuzamos után immár a merőleges beparkolást is támogató parkolórobot szerepel a kibővített opciós listán.
Az eddigi 1,4-es alapmotor helyébe egy azonos lökettérfogatú, új konstrukciójú blokk került. Az i20-asban debütált motor könnyebb és takarékosabb elődjénél. A hatfokozatú automata helyett hétfokozatú DSG váltó rendelhető az 1,6 literes dízelhez, illetve közvetlen befecskendezésű benzinmotorhoz.

Feltűnően felnőttesebb lett a hűtőmaszk. A mezei modellek inkább modernnek, mint sportosnak hatnak.

A leglátványosabb, ha eladási szempontból nem is a legfontosabb újdonság a korábban a Veloster Turbóban szolgálatot teljesítő, 1,6 literes erőforrás megjelenése. Az eszetlen teljesítménynövelés helyett visszafogott 186 lóerőre behangolt teljesítmény és a 265 Nm nyomaték (1500-4500/percnél) 219 km/óra végsebességre elegendő, álló helyzetből 8,0 mp alatt gyorsul százra az autó.
A nagyobb igénybevételhez megerősítették a Nürburgringen hangolt futóművet, nagyobb fékeket építettek be, a kormány rövidebb áttételt kapott, a keréktárcsákat 18 colos darabokra cserélték.

Hyundai i30 Turbo. Öt ajtóval is kapható.