Félelmetes Hulk, cukiban

Romeo Ferraris Cinquone

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 09.00

Tényleg szüksége van a világnak egy 284 lóerős Fiat 500-asra? Valójában nem ez a kérdés, hanem hogy neked szükséged van-e rá.

A hetven lóerős alapmodellhez képest már a sima Abarth 135 lova is túlmegy minden határon, a Romeo Ferraris alkotása pedig semmilyen emberi vagy természeti törvénnyel nem összeegyeztethető. Persze a milánói tuningműhelynek nem is célja, hogy igába hajtsa a fejét.
Cinquone névre hallgató alkotásuk a maga viharvert nyersfémet imitáló felületkezelésével minden, csak nem megalkuvó. A modell alaphelyzetben nem több egy kiszélesített Abarth 500-asnál, amely új motorházfedelet, módosított lökhárítókat és átrajzolt küszöböket kapott, kipufogóját középre költöztették, kerekeit 18 colosra cserélték.
Ez azonban csak a kiindulási alap: a karosszériaelemek egy része szénszálas panellel váltható ki, amivel az autó tömege 60 kilóval csökkentve egy tonna alá tornázható (970 kg), amit rögtön kompenzálhatunk a gyárból megrendelhető bukókeret beépítésével.
Utóbbira alapszinten nincs szükség: az 1,4 literes turbómotor 160 lóereje inkább kellemesnek, mint ijesztőnek hangzik; a 7,4 másodperces gyorsulás és a 210 km/óra végsebesség pont elegendő a dinamikus helyváltoztatáshoz.
Több is kifér azonban ebből a motorból, mondjuk 210 lóerő, ami változatlanul ötfokozatú kézi váltón át jut az első kerekekre; a végsebesség 232 km/óra, százra 5,7 mp alatt gyorsul az autó.
Már ez is veri minden idők leggyorsabb gyári Abarth modelljét, a 695 Bipostót, a csúcshoz azonban nem  elég. Ott ugyanis a Cinquone Corsa modell tanyázik: ennek 284 lóereje és 330 Nm nyomatéka 5,5 másodperces sprintet tesz lehetővé, a végsebesség meghaladja a 240 km/órát.
A Cinquonéval egyetlen gond van: drága. Fémtetővel közel 48 ezer euróba (14,7 millió Ft) kerül, a kabrióért több mint 69 ezret (21,3 millió Ft) kérnek el.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.