Félelmetes Hulk, cukiban

Romeo Ferraris Cinquone

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 09.00

Tényleg szüksége van a világnak egy 284 lóerős Fiat 500-asra? Valójában nem ez a kérdés, hanem hogy neked szükséged van-e rá.

A hetven lóerős alapmodellhez képest már a sima Abarth 135 lova is túlmegy minden határon, a Romeo Ferraris alkotása pedig semmilyen emberi vagy természeti törvénnyel nem összeegyeztethető. Persze a milánói tuningműhelynek nem is célja, hogy igába hajtsa a fejét.
Cinquone névre hallgató alkotásuk a maga viharvert nyersfémet imitáló felületkezelésével minden, csak nem megalkuvó. A modell alaphelyzetben nem több egy kiszélesített Abarth 500-asnál, amely új motorházfedelet, módosított lökhárítókat és átrajzolt küszöböket kapott, kipufogóját középre költöztették, kerekeit 18 colosra cserélték.
Ez azonban csak a kiindulási alap: a karosszériaelemek egy része szénszálas panellel váltható ki, amivel az autó tömege 60 kilóval csökkentve egy tonna alá tornázható (970 kg), amit rögtön kompenzálhatunk a gyárból megrendelhető bukókeret beépítésével.
Utóbbira alapszinten nincs szükség: az 1,4 literes turbómotor 160 lóereje inkább kellemesnek, mint ijesztőnek hangzik; a 7,4 másodperces gyorsulás és a 210 km/óra végsebesség pont elegendő a dinamikus helyváltoztatáshoz.
Több is kifér azonban ebből a motorból, mondjuk 210 lóerő, ami változatlanul ötfokozatú kézi váltón át jut az első kerekekre; a végsebesség 232 km/óra, százra 5,7 mp alatt gyorsul az autó.
Már ez is veri minden idők leggyorsabb gyári Abarth modelljét, a 695 Bipostót, a csúcshoz azonban nem  elég. Ott ugyanis a Cinquone Corsa modell tanyázik: ennek 284 lóereje és 330 Nm nyomatéka 5,5 másodperces sprintet tesz lehetővé, a végsebesség meghaladja a 240 km/órát.
A Cinquonéval egyetlen gond van: drága. Fémtetővel közel 48 ezer euróba (14,7 millió Ft) kerül, a kabrióért több mint 69 ezret (21,3 millió Ft) kérnek el.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.