Félelmetes győri fenevad

280 km/óra, 4,3 másodperc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 08.00

Szédítő 367 lóerővel osztja újra a lapokat a prémium alsó-középkategóriában az Audi RS3.

Az idei Világ év autója verseny győztese megkapta az idei Év motorja kategóriaelső motorját: egy ilyen kombinációból szinte garantált, hogy csak jó dolgok sülhetnek ki.
Merész, de nem meglepő húzással 2,5 literes, öthengeres turbómotorját építette be az előzetesen alaposan átdolgozott, ötajtós A3 orrába az Audi, és az eredmények lehengerlőek.
A hivatalosan jövő tavasszal bemutatkozó, majd 2015 nyarától már meg is vásárolható Audi RS3 Sportback motorja nem kevesebb mint 367 lóerőt ad le – többet, mint a Mercedes A  45 AMG, vagy a BMW M135i. A forgatónyomaték 465 Nm (mindkét konkurensnél 450 Nm), amely ráadásul 1625 és 5550/perc között végig elérhető.
Az öthengeres turbómotor nem csak erősebb közvetlen elődjénél, de könnyebb dolga is van, hiszen az új generációs Audi A3-ra épülő újdonság 55 kilóval könnyebb annál. Minden egyes lóerőnek 4,15 kilogrammot kell mozgatnia – ez az arány az Alfa Romeo 4C szintjén mozog. Az autó így 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, de ezt kérésre 280-ra módosítja a gyár.
A kipufogórendszerben két, szabályozható csappantyú gondoskodik a megfelelő hangzásról (az aktuális tónust az üzemmód-szabályozó rendszer állása határozza meg), de újdonságként még teltebb hangzású sportkipufogó is kérhető a sportos ötajtóshoz.
A hajtás természetesen quattro; az Audi hagyományos összkerekes rendszere egyedi vezérlést kapott, a hátsó tengelyre bármely pillanatban a nyomaték 50-100 százaléka jut, sport üzemmódban hamarabb kezdi hátra csoportosítani erejét az RS3. Az ESP teljesen kiiktatható, a sebességváltót fürgébbre hangolták.
A futóművet 25 mm-rel leültették, az első nyomtávot kiszélesítették, és alumínium komponensekkel erősítették meg. Alapfelszerelés az új, változó áttételű kormánymű, de az adaptív lengéscsillapításért felárat kérnek. Elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű féktárcsákat találunk, mind a négy belső hűtést kapott, elöl kisebb tömeget eredményező, hullámos kialakítással. A nyolcdugattyús féknyergek alaphelyzetben feketék, de pirosban is kérhetők. Különleges opcióként az első tengelyre karbon-kerámia fékek is rendelhetők.
A sportos modell egyedi karosszériaelemeiről, exkluzív Catalunya-vörös fényezéséről, meg 19 colos keréktárcsájáról könnyen felismerhető.
A beltérben vágott aljú sportkormány, könnyített RS kagylóülések, szénszálas vagy alumínium betétek várják az utasokat, a műszerek között  töltőnyomás-mérőt és olajhőmérőt, valamint köridő mérésére alkalmas stoppert találunk. 
RS3

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon klassz!
    Komoly birtoklási vágyat ébreszt, amit a vélhetően nagyon húzós ár könnyen lelohaszt, de ez általában az ilyen kategóriájú autóknál így szokott lenni. :)

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.