Félelmetes győri fenevad

280 km/óra, 4,3 másodperc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 08.00

Szédítő 367 lóerővel osztja újra a lapokat a prémium alsó-középkategóriában az Audi RS3.

Az idei Világ év autója verseny győztese megkapta az idei Év motorja kategóriaelső motorját: egy ilyen kombinációból szinte garantált, hogy csak jó dolgok sülhetnek ki.
Merész, de nem meglepő húzással 2,5 literes, öthengeres turbómotorját építette be az előzetesen alaposan átdolgozott, ötajtós A3 orrába az Audi, és az eredmények lehengerlőek.
A hivatalosan jövő tavasszal bemutatkozó, majd 2015 nyarától már meg is vásárolható Audi RS3 Sportback motorja nem kevesebb mint 367 lóerőt ad le – többet, mint a Mercedes A  45 AMG, vagy a BMW M135i. A forgatónyomaték 465 Nm (mindkét konkurensnél 450 Nm), amely ráadásul 1625 és 5550/perc között végig elérhető.
Az öthengeres turbómotor nem csak erősebb közvetlen elődjénél, de könnyebb dolga is van, hiszen az új generációs Audi A3-ra épülő újdonság 55 kilóval könnyebb annál. Minden egyes lóerőnek 4,15 kilogrammot kell mozgatnia – ez az arány az Alfa Romeo 4C szintjén mozog. Az autó így 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, de ezt kérésre 280-ra módosítja a gyár.
A kipufogórendszerben két, szabályozható csappantyú gondoskodik a megfelelő hangzásról (az aktuális tónust az üzemmód-szabályozó rendszer állása határozza meg), de újdonságként még teltebb hangzású sportkipufogó is kérhető a sportos ötajtóshoz.
A hajtás természetesen quattro; az Audi hagyományos összkerekes rendszere egyedi vezérlést kapott, a hátsó tengelyre bármely pillanatban a nyomaték 50-100 százaléka jut, sport üzemmódban hamarabb kezdi hátra csoportosítani erejét az RS3. Az ESP teljesen kiiktatható, a sebességváltót fürgébbre hangolták.
A futóművet 25 mm-rel leültették, az első nyomtávot kiszélesítették, és alumínium komponensekkel erősítették meg. Alapfelszerelés az új, változó áttételű kormánymű, de az adaptív lengéscsillapításért felárat kérnek. Elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű féktárcsákat találunk, mind a négy belső hűtést kapott, elöl kisebb tömeget eredményező, hullámos kialakítással. A nyolcdugattyús féknyergek alaphelyzetben feketék, de pirosban is kérhetők. Különleges opcióként az első tengelyre karbon-kerámia fékek is rendelhetők.
A sportos modell egyedi karosszériaelemeiről, exkluzív Catalunya-vörös fényezéséről, meg 19 colos keréktárcsájáról könnyen felismerhető.
A beltérben vágott aljú sportkormány, könnyített RS kagylóülések, szénszálas vagy alumínium betétek várják az utasokat, a műszerek között  töltőnyomás-mérőt és olajhőmérőt, valamint köridő mérésére alkalmas stoppert találunk. 
RS3

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon klassz!
    Komoly birtoklási vágyat ébreszt, amit a vélhetően nagyon húzós ár könnyen lelohaszt, de ez általában az ilyen kategóriájú autóknál így szokott lenni. :)

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.