Az idei Világ év autója verseny győztese megkapta az idei Év motorja kategóriaelső motorját: egy ilyen kombinációból szinte garantált, hogy csak jó dolgok sülhetnek ki.
Merész, de nem meglepő húzással 2,5 literes, öthengeres turbómotorját építette be az előzetesen alaposan átdolgozott, ötajtós A3 orrába az Audi, és az eredmények lehengerlőek.
A hivatalosan jövő tavasszal bemutatkozó, majd 2015 nyarától már meg is vásárolható Audi RS3 Sportback motorja nem kevesebb mint 367 lóerőt ad le – többet, mint a Mercedes A  45 AMG, vagy a BMW M135i. A forgatónyomaték 465 Nm (mindkét konkurensnél 450 Nm), amely ráadásul 1625 és 5550/perc között végig elérhető.
Az öthengeres turbómotor nem csak erősebb közvetlen elődjénél, de könnyebb dolga is van, hiszen az új generációs Audi A3-ra épülő újdonság 55 kilóval könnyebb annál. Minden egyes lóerőnek 4,15 kilogrammot kell mozgatnia – ez az arány az Alfa Romeo 4C szintjén mozog. Az autó így 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, de ezt kérésre 280-ra módosítja a gyár.
A kipufogórendszerben két, szabályozható csappantyú gondoskodik a megfelelő hangzásról (az aktuális tónust az üzemmód-szabályozó rendszer állása határozza meg), de újdonságként még teltebb hangzású sportkipufogó is kérhető a sportos ötajtóshoz.
A hajtás természetesen quattro; az Audi hagyományos összkerekes rendszere egyedi vezérlést kapott, a hátsó tengelyre bármely pillanatban a nyomaték 50-100 százaléka jut, sport üzemmódban hamarabb kezdi hátra csoportosítani erejét az RS3. Az ESP teljesen kiiktatható, a sebességváltót fürgébbre hangolták.
A futóművet 25 mm-rel leültették, az első nyomtávot kiszélesítették, és alumínium komponensekkel erősítették meg. Alapfelszerelés az új, változó áttételű kormánymű, de az adaptív lengéscsillapításért felárat kérnek. Elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű féktárcsákat találunk, mind a négy belső hűtést kapott, elöl kisebb tömeget eredményező, hullámos kialakítással. A nyolcdugattyús féknyergek alaphelyzetben feketék, de pirosban is kérhetők. Különleges opcióként az első tengelyre karbon-kerámia fékek is rendelhetők.
A sportos modell egyedi karosszériaelemeiről, exkluzív Catalunya-vörös fényezéséről, meg 19 colos keréktárcsájáról könnyen felismerhető.
A beltérben vágott aljú sportkormány, könnyített RS kagylóülések, szénszálas vagy alumínium betétek várják az utasokat, a műszerek között  töltőnyomás-mérőt és olajhőmérőt, valamint köridő mérésére alkalmas stoppert találunk.