A Levegő Munkacsoport ellenzi a fizetős M0-st

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 13.15

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése.

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése, ezért a szervezet arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül ezzel kapcsolatos terveit. A Levegő Munkacsoport Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek az M0-s fizetőssé tételével kapcsolatban írt levelet, amelyet az MTI-nek is eljuttatott.


Ezen útszakaszok fizetőssé tétele szerintük növelné az alsóbbrendű utak forgalmát, és így a környezetszennyezést. Kiemelik, hogy ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki, amelynek a légszennyezés mellett számos más kedvezőtlen hatása lenne, mint például a betegek kezelése vagy a kieső munkaidő. Ezek költsége nagyobb lenne, mint amennyit a díjbevétel hozna az érintett szakaszokon.

A Levegő Munkacsoport a közúti fuvarozói szervezetekkel egyetértésben azt javasolja, hogy a tehergépkocsik útdíját a jelenleginél jóval erősebben differenciálják a járművek károsanyag-kibocsátási besorolása alapján. Szerintük ez segítene abban, hogy gyorsabban megtérüljön a tehergépkocsi-tulajdonosok számára flottájuk megújítása, vagyis a legkorszerűbb alacsonyabb kibocsátású teherautókra való áttérés.

A Levegő Munkacsoport Varga Mihálynak írt levelében kifejtette: “ilyen nagy horderejű, emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormánynak kötelessége, hogy átfogó elemzést készíttessen a várható hatásokról, azt hozza nyilvánosságra, és kérje ki az érintettek véleményét. Kérjük, hogy amennyiben létezik ilyen elemzés, azt szíveskedjenek nyilvánosságra hozni, majd társadalmi párbeszédet kezdeményezni a tervezetről.”

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Kempelen

    Érdekes, pár éve ez a munkacsoport fetrengett az M0 nyomvonalán, hogy ne építsék meg, mert helyrehozhatatlan környezetterhelést okoz.

  • subtotal

    Vajon miért csak az M0-ról van szó? Vidéki elkerülő pályaszakaszok?

    Az M0 megépítése elleni tiltakozásuk igencsak hülyeség volt anno.
    Ebben viszont igazuk van, biztos hogy nőni fog a többi, elhanyagolt és fejlesztetlenül otthagyott bevezető út forgalma. Ez így egy cinikus pénzbehajtás, a részlegesen fizetős M0 különösen egy vicc.

  • DTF

    nem azért idióta akormány mert 5eFt-ot akar legombolni, hanem azért, mert nem gondol abba bele, hogy a népnek ez sok, és inkább álnnak a dúgóban egész évben, mintsem évi egy 5-öst erre szánnának. Persze itt jön az, hogy nincs pénzük. ami igaz, de spórolni sem tudnak (lsd. cigi, üdítő, chips, csoki, stb. – ha ezeket nem veszik oylan rendszeres, hetente, akkor az5-eFt többszörösét lehet évente félrerakni ;))

  • Kempelen

    DTF, nem sok. Pont ezért vetik ki. Csak nagyon hülye ember fog többletfogyasztást elszenvedni, amit a dugóban araszolás fog okozni. Havonta 1 liter benzinnél mindenképpen többet fog fogyasztani, ha dugózik.

    Ez egy sarc. De nem jelent nagyobb terhet, mintha 1 Ft-al emelkedne a benzin ára.

  • Kempelen

    Subtotal. Az. Sarc. De fogadok veled, hogy már középtávon sem okoz majd forgalomnövekedést. Havi 5000 Ft esetén igazad lenne, így be fogod látni, hogy nincs.

  • DTF

    Kempelen: igy van, nem sok, de a magyar ember fejebn az. Azzal pl h a benzin es dizel joval olvsobb, meg igy is sporolnak. Csak nem tudnak mihez viszonyitani, mert koltsegterbet a jovore nezve nagyon kevesen keszitenek.
    Partfuggetlenkent ezt es a vasarnapi zarvatartast tamogatom, de a tobbi huzasuk es intezkeduk rettento ertelmet, buta es atgondolatlan.
    De ezt az 5-ost el fogjak vetni, de a b terv mar az asztalon van: azlutopalya hasznalati dijak emelese…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.