A Levegő Munkacsoport ellenzi a fizetős M0-st

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 13.15

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése.

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése, ezért a szervezet arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül ezzel kapcsolatos terveit. A Levegő Munkacsoport Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek az M0-s fizetőssé tételével kapcsolatban írt levelet, amelyet az MTI-nek is eljuttatott.


Ezen útszakaszok fizetőssé tétele szerintük növelné az alsóbbrendű utak forgalmát, és így a környezetszennyezést. Kiemelik, hogy ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki, amelynek a légszennyezés mellett számos más kedvezőtlen hatása lenne, mint például a betegek kezelése vagy a kieső munkaidő. Ezek költsége nagyobb lenne, mint amennyit a díjbevétel hozna az érintett szakaszokon.

A Levegő Munkacsoport a közúti fuvarozói szervezetekkel egyetértésben azt javasolja, hogy a tehergépkocsik útdíját a jelenleginél jóval erősebben differenciálják a járművek károsanyag-kibocsátási besorolása alapján. Szerintük ez segítene abban, hogy gyorsabban megtérüljön a tehergépkocsi-tulajdonosok számára flottájuk megújítása, vagyis a legkorszerűbb alacsonyabb kibocsátású teherautókra való áttérés.

A Levegő Munkacsoport Varga Mihálynak írt levelében kifejtette: “ilyen nagy horderejű, emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormánynak kötelessége, hogy átfogó elemzést készíttessen a várható hatásokról, azt hozza nyilvánosságra, és kérje ki az érintettek véleményét. Kérjük, hogy amennyiben létezik ilyen elemzés, azt szíveskedjenek nyilvánosságra hozni, majd társadalmi párbeszédet kezdeményezni a tervezetről.”

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Kempelen

    Érdekes, pár éve ez a munkacsoport fetrengett az M0 nyomvonalán, hogy ne építsék meg, mert helyrehozhatatlan környezetterhelést okoz.

  • subtotal

    Vajon miért csak az M0-ról van szó? Vidéki elkerülő pályaszakaszok?

    Az M0 megépítése elleni tiltakozásuk igencsak hülyeség volt anno.
    Ebben viszont igazuk van, biztos hogy nőni fog a többi, elhanyagolt és fejlesztetlenül otthagyott bevezető út forgalma. Ez így egy cinikus pénzbehajtás, a részlegesen fizetős M0 különösen egy vicc.

  • DTF

    nem azért idióta akormány mert 5eFt-ot akar legombolni, hanem azért, mert nem gondol abba bele, hogy a népnek ez sok, és inkább álnnak a dúgóban egész évben, mintsem évi egy 5-öst erre szánnának. Persze itt jön az, hogy nincs pénzük. ami igaz, de spórolni sem tudnak (lsd. cigi, üdítő, chips, csoki, stb. – ha ezeket nem veszik oylan rendszeres, hetente, akkor az5-eFt többszörösét lehet évente félrerakni ;))

  • Kempelen

    DTF, nem sok. Pont ezért vetik ki. Csak nagyon hülye ember fog többletfogyasztást elszenvedni, amit a dugóban araszolás fog okozni. Havonta 1 liter benzinnél mindenképpen többet fog fogyasztani, ha dugózik.

    Ez egy sarc. De nem jelent nagyobb terhet, mintha 1 Ft-al emelkedne a benzin ára.

  • Kempelen

    Subtotal. Az. Sarc. De fogadok veled, hogy már középtávon sem okoz majd forgalomnövekedést. Havi 5000 Ft esetén igazad lenne, így be fogod látni, hogy nincs.

  • DTF

    Kempelen: igy van, nem sok, de a magyar ember fejebn az. Azzal pl h a benzin es dizel joval olvsobb, meg igy is sporolnak. Csak nem tudnak mihez viszonyitani, mert koltsegterbet a jovore nezve nagyon kevesen keszitenek.
    Partfuggetlenkent ezt es a vasarnapi zarvatartast tamogatom, de a tobbi huzasuk es intezkeduk rettento ertelmet, buta es atgondolatlan.
    De ezt az 5-ost el fogjak vetni, de a b terv mar az asztalon van: azlutopalya hasznalati dijak emelese…

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.