A Levegő Munkacsoport ellenzi a fizetős M0-st

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 13.15

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése.

A Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése, ezért a szervezet arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül ezzel kapcsolatos terveit. A Levegő Munkacsoport Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek az M0-s fizetőssé tételével kapcsolatban írt levelet, amelyet az MTI-nek is eljuttatott.


Ezen útszakaszok fizetőssé tétele szerintük növelné az alsóbbrendű utak forgalmát, és így a környezetszennyezést. Kiemelik, hogy ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki, amelynek a légszennyezés mellett számos más kedvezőtlen hatása lenne, mint például a betegek kezelése vagy a kieső munkaidő. Ezek költsége nagyobb lenne, mint amennyit a díjbevétel hozna az érintett szakaszokon.

A Levegő Munkacsoport a közúti fuvarozói szervezetekkel egyetértésben azt javasolja, hogy a tehergépkocsik útdíját a jelenleginél jóval erősebben differenciálják a járművek károsanyag-kibocsátási besorolása alapján. Szerintük ez segítene abban, hogy gyorsabban megtérüljön a tehergépkocsi-tulajdonosok számára flottájuk megújítása, vagyis a legkorszerűbb alacsonyabb kibocsátású teherautókra való áttérés.

A Levegő Munkacsoport Varga Mihálynak írt levelében kifejtette: “ilyen nagy horderejű, emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormánynak kötelessége, hogy átfogó elemzést készíttessen a várható hatásokról, azt hozza nyilvánosságra, és kérje ki az érintettek véleményét. Kérjük, hogy amennyiben létezik ilyen elemzés, azt szíveskedjenek nyilvánosságra hozni, majd társadalmi párbeszédet kezdeményezni a tervezetről.”

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Kempelen

    Érdekes, pár éve ez a munkacsoport fetrengett az M0 nyomvonalán, hogy ne építsék meg, mert helyrehozhatatlan környezetterhelést okoz.

  • subtotal

    Vajon miért csak az M0-ról van szó? Vidéki elkerülő pályaszakaszok?

    Az M0 megépítése elleni tiltakozásuk igencsak hülyeség volt anno.
    Ebben viszont igazuk van, biztos hogy nőni fog a többi, elhanyagolt és fejlesztetlenül otthagyott bevezető út forgalma. Ez így egy cinikus pénzbehajtás, a részlegesen fizetős M0 különösen egy vicc.

  • DTF

    nem azért idióta akormány mert 5eFt-ot akar legombolni, hanem azért, mert nem gondol abba bele, hogy a népnek ez sok, és inkább álnnak a dúgóban egész évben, mintsem évi egy 5-öst erre szánnának. Persze itt jön az, hogy nincs pénzük. ami igaz, de spórolni sem tudnak (lsd. cigi, üdítő, chips, csoki, stb. – ha ezeket nem veszik oylan rendszeres, hetente, akkor az5-eFt többszörösét lehet évente félrerakni ;))

  • Kempelen

    DTF, nem sok. Pont ezért vetik ki. Csak nagyon hülye ember fog többletfogyasztást elszenvedni, amit a dugóban araszolás fog okozni. Havonta 1 liter benzinnél mindenképpen többet fog fogyasztani, ha dugózik.

    Ez egy sarc. De nem jelent nagyobb terhet, mintha 1 Ft-al emelkedne a benzin ára.

  • Kempelen

    Subtotal. Az. Sarc. De fogadok veled, hogy már középtávon sem okoz majd forgalomnövekedést. Havi 5000 Ft esetén igazad lenne, így be fogod látni, hogy nincs.

  • DTF

    Kempelen: igy van, nem sok, de a magyar ember fejebn az. Azzal pl h a benzin es dizel joval olvsobb, meg igy is sporolnak. Csak nem tudnak mihez viszonyitani, mert koltsegterbet a jovore nezve nagyon kevesen keszitenek.
    Partfuggetlenkent ezt es a vasarnapi zarvatartast tamogatom, de a tobbi huzasuk es intezkeduk rettento ertelmet, buta es atgondolatlan.
    De ezt az 5-ost el fogjak vetni, de a b terv mar az asztalon van: azlutopalya hasznalati dijak emelese…

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.