Havi 400-ért te is maradsz az M0-son

Vagy nem?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 15.25

A januártól évi ötezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint. A kormány szerint ennyit kibírnak az autósok.

A januártól évi ötezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint, ennyi pénzért pedig az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.

Ennél modernebb jelzésekből kellene több tucat


Az M0 autópálya déli szakaszát kivéve valamennyi autópálya és gyorsforgalmi út fizetős lesz a jövő év első napjától, a fizetési kötelezettség a városhatár végét jelző táblánál kezdődik – tette hozzá a helyettes államtitkár. Az M0 déli szakaszára olyan támogatási megállapodást kötött a kormány az unióval, hogy ott nem lehet pályadíjat szedni – indokolta a kivételt Csepreghy Nándor.

Az évi ötezer forintos megyei matrica a kormány szerint 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik – abban a nehezen elképzelhető helyzetben – eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat – érvelt a helyettes államtitkár.

Aki például Budapesten lakik, de Fejér megyében dolgozik, annak két darab ötezer forintos megyei matricát kell vásárolnia, ő is olcsóbban veheti igénybe az autópályát, mint eddig – tette hozzá.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • menőmanó

    És az a több tízezer autós aki eddig ingyen használta a bevezető szakaszokat és a nullást, azok most mind fizetni fognak.
    Régen volt az országnak ilyen dilettáns, hazug, korrupt és szemét kormánya.

  • CoIie

    A pest megyei matrica díja már a bp-i dugódíjjal együtt értendő?!

  • Kempelen

    2002-2010 közt még ilyenebb kormány volt és 1994-98 közt meg aztán pláne. Ezt a rossz dumádat már elmodntad, találj ki mást. Ha énekelsz, ennél az is jobb.
    Én délutánig, amíg nem olvastam a minisztériumi megerősítést, bíztam abban, hogy csak vicc. Most szomorú vagyok, de nem a 400 Ft miatt, ami amúgy fél doboz cigi, 10 deka párizsi és alig 1 liter benzin ára, hanem az arrogancia miatt. Az összeg nudli, akinek ez sok, annak egyáltalán nincs pénze autózni. A módszer antipatikus, ahogy bejelentették, pontosabban ahogy be nem jelentették. Az okait én értem, a többség egészen biztosan nem, ezért lett volna érdemes okosabban kommunikálni.

  • Kempelen

    Colie, akárhányszor írod le ezt a hülyeséget, nem lesz igaz. Dugódíj nincs, de lesz, mert Demszkyék ezt bevállalták a Metro 4 támogatásért cserébe. Sajnos. Ha nem sikerül kitáncolniuk Tarlóséknak és mégsem vezetik be, akkor 180 Mrd Ft-ot kell visszafizetnie a fővárosnak (!!!) az EU részére.

  • menőmanó

    Nagyon tévedsz kempelen!
    Ezt csak a hozzád hasonló elvakult fideszesek nem látják.

  • Kempelen

    menőmanó, kemény érveid vannak. Kikezdhetetlenek. :-DDD
    Kár, hogy a szokásos tévedésdömpinged része.

    Te figyelj, az érett banán sárga. Ha ezt írod legközelebb, akkor az nem lesz hülyeség. Érjen már téged is valami siker. :-DDD

  • Kempelen

    Ja, menőmanó, hátha az éhező gyerekeknek adják, vagy vesznek belőle lélegeztető gépet. Szurkoljunk együtt! :-DDD

    Írjad: az érett banán sárga. Na, had helyeseljen már a sok olvasó. Tapsoljunk!

  • CoIie

    Kempie: 180md HUF = 5000 HUF éves matrica díj * 1.000.000 autós -> 360 év alatt megtérül! Csak átütemezést kell kérni, ennyi! De ha 10x több autóst vonunk be, akkor csak 36 év! Ésígytovább…

  • CoIie

    Sőt, egy tizes szorzóval korrigálva csak 3,6 év alatt ki lenne fizetve! Ezért kár lenne stresszeltetni millió autóst folyamatosan, gyak. ÖRÖKKÉ!!!

  • nemkalapos

    Valamit,jópáran nem tudnak. Annó,2, azaz kettő frt-t tettek a 10 forintos üzemanyag árba,útdíj címén!!! 20% ! Az utak fejlesztésére,új utak,pályák építésére. “Aki sokat autózik,fizessen többet! “Volt az indok. Benyeltük.És szépen emelkedett az összeg. Hivatkozva a dráguló költségekre,a napfény hiányára,a havazásra,meg a kőolaj árára.Időközben,többször hangoztatták,”a mi pénzünkből épült meg a….”!Tehát,kifizettük. Miután kifizettük,nem csökkent az útadó. Természetesen,épült a többi,amit ismét kifizetünk. A mostani sarc,csak évi 5000 ft,de hanyadik beépülő összeg az üza árba,amit ismét hivatkozva náncsi néni szoknyakorcára,elkezdenek emelgetni,mert most elfogadtuk !!!!Jókedvre derítették az autósokat az üza ár csökkentéssel,majd ha bevettük ezt az őrültséget,visszaemelik az árat. S nincs utólagos reklamáció,hisz MOST elfogadtuk. Olyan káoszt kellene rendezni,hogy a szirénázó felvezetéssel IDÉTLEN ÖTLETEK KITALÁLÁSA házához,ne tudjanak eljutni ezek a néphülyítők! Mert azok.

  • subtotal

    Kempelen, azért jelenleg te sem vagy érvekben erős. Azért mert te írsz valamit, még nem lesz érv. Talán neked egyedül…
    Amúgy hol 4000Ft a párizsi kilója, a CBA-ban? :D

  • CoIie

    Mára már kár emlegetni azt, hogy ezer éve benne volt az üza.árban az útdíj. 6:3 is volt azt is emlegetik, de minek. Az adók jönnek-mennek, változnak, azt sem érdemes számonkérni, hogy sok évvel ezelött valaki megigért vagy tagadott valamit. Az, akkor, abban a percben igaz volt, de miért lenne változatlan örök időig.
    Az útdíj nevű adót már régen nem emlegetik, hanem átalakult más adóvá, most éppen jövedéki, meg van egy pár féle még az üzában.
    A mai lényeg, hogy literenként háromszáznegyvenvalamennyiért teletankoltam a gépet 60 Ft-tal olcsóbban mint úgy 1 hónapja… Klassz ez az orosz támogatás, amit adnak…

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.