Mostantól rend lesz itt, kérem szépen: a Mercedes szabadidőjárművei egységesen GL előtagot kapnak, a név harmadik betűje pedig a műszakilag rokon személyautóra utal: a GLA-val megkezdett folyamatot most a felső osztályban folytatja Stuttgart, és igen, hamarosan érkezik majd a GLC (előző életében GLK), míg az eddigi GL-ből GLS lesz.
Nem teljesen igaz egyébként a párhuzamállítás, hiszen az itt látható autó előzmények nélkül lépett színre, mégpedig azért, hogy a BMW X6-tól megpróbáljon vevőket elcsípni. A klasszikus M-osztály hagyatékát ápoló GLE mellett a most bemutatott újonc GLE Coupé néven lép színre.
A piaci bevezetéskor 258-367 lóerős teljesítménytartományban kínált, a dinamikus vezetőket valódi AMG kivitel helyett egyelőre csupán az újonnan kitalált AMG Sport felszereltségi és motorizációs szinten kecsegtető modell (képeinken) pontos méreteit egyelőre nem tartotta fontosnak közölni a gyár. Azt viszont tudjuk, mi mindent pakolnak bele: a Dynamic Select adaptív rendszer az ígéretek szerint a durván sportostól a terepen helytállón át a komfortosan kényeztetőig variálja minden főrendszer beállítását. 
Az említett 450 AMG kivitelben például ötféle üzemmód közül választhatunk, a komfortos, a csúszós útra optimalizált és a sportos mellett van egy különösen dinamikus, valamint egy egyénileg parametrizálható állása is a rendszernek. A motorhang és a műszerfali kijelzők karaktere is módosul, de például Sport+ üzemmódban a fényszórók adaptív vakításgátló funkciója is gyorsabban dolgozik, nehogy a szükségesnél akár egy pillanattal is tovább vakoskodjon a pilóta.
Az AMG kivitelben 40:60 arányban oszlik meg a hajtónyomaték az első és hátsó tengelyek között, a többi modellvariáns a klasszikusabb 50:50 szplitet használja.
A GLE egyébként mindent megkapott, amit a Mercedes ma kínálhat, a kilencfokozatú automata sebességváltótól az S Coupéból ismert oldaldőlés-szabályozó rendszerig, a 360 fokos manőverező kamerától a lapátba épített, fűtött fúvókákkal dolgozó ablaktörlőkig. A GLE kiviteltől függően acél- vagy légrugókon nyugszik.
Egyelőre három motorvariáció áll rendelkezésre: a GLE 350 d 4MATIC 258 lóerős, 620 Nm nyomatékú, a GLE 400 4MATIC új, közvetlen befecskendezéses V6-osa 33 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le, míg a 450 AMG 367 lóerővel és 520 Nm-rel koptatja az elöl 285/40 R 22, hátul 325/35 R 22 méretű abroncsokat.
Nem csak millimétereket, de dátumokat sem közölt a Mercedes, így egyelőre csak kiállítási tárgyként tekintünk a GLE-re, a műszaki adatokat vélhetően villámgyorsan közli majd a gyár.