Terepkupé E-Merciből

Itt az M-osztály utódja (majdnem)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 08.30

Ma még szokatlan, de logikus névválasztással, a márkaarculatba illeszkedő megjelenéssel, inkább sportos, mint robusztus kiállással búcsúztatja az M-osztályt a GLE Coupé.

Mostantól rend lesz itt, kérem szépen: a Mercedes szabadidőjárművei egységesen GL előtagot kapnak, a név harmadik betűje pedig a műszakilag rokon személyautóra utal: a GLA-val megkezdett folyamatot most a felső osztályban folytatja Stuttgart, és igen, hamarosan érkezik majd a GLC (előző életében GLK), míg az eddigi GL-ből GLS lesz.
Nem teljesen igaz egyébként a párhuzamállítás, hiszen az itt látható autó előzmények nélkül lépett színre, mégpedig azért, hogy a BMW X6-tól megpróbáljon vevőket elcsípni. A klasszikus M-osztály hagyatékát ápoló GLE mellett a most bemutatott újonc GLE Coupé néven lép színre.
A piaci bevezetéskor 258-367 lóerős teljesítménytartományban kínált, a dinamikus vezetőket valódi AMG kivitel helyett egyelőre csupán az újonnan kitalált AMG Sport felszereltségi és motorizációs szinten kecsegtető modell (képeinken) pontos méreteit egyelőre nem tartotta fontosnak közölni a gyár. Azt viszont tudjuk, mi mindent pakolnak bele: a Dynamic Select adaptív rendszer az ígéretek szerint a durván sportostól a terepen helytállón át a komfortosan kényeztetőig variálja minden főrendszer beállítását. 
Az említett 450 AMG kivitelben például ötféle üzemmód közül választhatunk, a komfortos, a csúszós útra optimalizált és a sportos mellett van egy különösen dinamikus, valamint egy egyénileg parametrizálható állása is a rendszernek. A motorhang és a műszerfali kijelzők karaktere is módosul, de például Sport+ üzemmódban a fényszórók adaptív vakításgátló funkciója is gyorsabban dolgozik, nehogy a szükségesnél akár egy pillanattal is tovább vakoskodjon a pilóta.
Az AMG kivitelben 40:60 arányban oszlik meg a hajtónyomaték az első és hátsó tengelyek között, a többi modellvariáns a klasszikusabb 50:50 szplitet használja.
A GLE egyébként mindent megkapott, amit a Mercedes ma kínálhat, a kilencfokozatú automata sebességváltótól az S Coupéból ismert oldaldőlés-szabályozó rendszerig, a 360 fokos manőverező kamerától a lapátba épített, fűtött fúvókákkal dolgozó ablaktörlőkig. A GLE kiviteltől függően acél- vagy légrugókon nyugszik.
Egyelőre három motorvariáció áll rendelkezésre: a GLE 350 d 4MATIC 258 lóerős, 620 Nm nyomatékú, a GLE 400 4MATIC új, közvetlen befecskendezéses V6-osa 33 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le, míg a 450 AMG 367 lóerővel és 520 Nm-rel koptatja az elöl 285/40 R 22, hátul 325/35 R 22 méretű abroncsokat.
Nem csak millimétereket, de dátumokat sem közölt a Mercedes, így egyelőre csak kiállítási tárgyként tekintünk a GLE-re, a műszaki adatokat vélhetően villámgyorsan közli majd a gyár.

Kommentek

  • szaboata

    BMW x6-nak látszó tárgy.Méghogy a kínaiak koppintanak…

  • tgu.ts

    Irgalmatlan egy ocsmány szerkezet, akárcsak a BMW-s testvére.

  • Kempelen

    A karosszériaforma a Ssangyong bűne, az Actyon volt az első ilyen randa jószág, csak akkor te még 3 kerekűn nyomtad.

  • Motorov

    Élőben nem olyan rossz.

  • zoldfulu2000

    Ez egy nagyon kiábűrndító autó, már reménykedtem hogy letűnt ez a korszak a Mercinél.

    A belső olyan mintha a XC90 és a ML rossz keveréke lenne, csak mindkettő jobb nála. A külső meg diszharmónikus, de nem a BMW-s dögös módon hanem a szerencsétlen rosszul sikerült módon. Olyan “Citroenesen” alternatv a forma, és most nem a DS3-ra gondolok hanem a C6-ra…

    De sajna ha az E klassét vették ezt is fogják

  • Tippi

    Én azért nem fakadnék sírva, ha a kezembe tennék a kulcsot azzal, hogy: Tessék a Tiéd :) Persze megfelelő anyagi támogatással, ha letérdel benne valami kilehessen fizetni.

  • Zside

    Nem értem,rendszeresen azt írják hogy az ML utódja.Igaz,már ott van zárójelbe hogy “majdnem”…de már több cikkbe is így hivatkoztak erre a kocsira. A jelenlegi M osztályt(w166) 2011 óta gyártják tehát kétlem hogy annak az utódja lenne de így akkor mégis kusza a név változtatás mert a Merci logikája szerint a mostani ML-t kéne átnevezni GLE-re ennek a valaminek ami a cikkbe szerepel valami más nevet találni… De lehet csak én gondolom rosszul vagy bonyolítom túl :D
    Egyébként maga az autó elsőre nem tetszik de majd élőbe kiderül,bár közelebbi kapcsolatba biztos nem kerülök vele :)

  • Zside

    Vissza vonom a névváltoztatással kapcsolatos írásomat,elkerülte a figyelmemet hogy “GLE coupe” de attól még sok helyen az ML utódjaként hivatkoznak rá,illetve hogy a GLE lesz az új ML… szerintem az maximum modifikált w166 lesz.
    Elnézést a sok, talán feleslegesnek tűnő írásért :D

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.