Terepkupé E-Merciből

Itt az M-osztály utódja (majdnem)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 08.30

Ma még szokatlan, de logikus névválasztással, a márkaarculatba illeszkedő megjelenéssel, inkább sportos, mint robusztus kiállással búcsúztatja az M-osztályt a GLE Coupé.

Mostantól rend lesz itt, kérem szépen: a Mercedes szabadidőjárművei egységesen GL előtagot kapnak, a név harmadik betűje pedig a műszakilag rokon személyautóra utal: a GLA-val megkezdett folyamatot most a felső osztályban folytatja Stuttgart, és igen, hamarosan érkezik majd a GLC (előző életében GLK), míg az eddigi GL-ből GLS lesz.
Nem teljesen igaz egyébként a párhuzamállítás, hiszen az itt látható autó előzmények nélkül lépett színre, mégpedig azért, hogy a BMW X6-tól megpróbáljon vevőket elcsípni. A klasszikus M-osztály hagyatékát ápoló GLE mellett a most bemutatott újonc GLE Coupé néven lép színre.
A piaci bevezetéskor 258-367 lóerős teljesítménytartományban kínált, a dinamikus vezetőket valódi AMG kivitel helyett egyelőre csupán az újonnan kitalált AMG Sport felszereltségi és motorizációs szinten kecsegtető modell (képeinken) pontos méreteit egyelőre nem tartotta fontosnak közölni a gyár. Azt viszont tudjuk, mi mindent pakolnak bele: a Dynamic Select adaptív rendszer az ígéretek szerint a durván sportostól a terepen helytállón át a komfortosan kényeztetőig variálja minden főrendszer beállítását. 
Az említett 450 AMG kivitelben például ötféle üzemmód közül választhatunk, a komfortos, a csúszós útra optimalizált és a sportos mellett van egy különösen dinamikus, valamint egy egyénileg parametrizálható állása is a rendszernek. A motorhang és a műszerfali kijelzők karaktere is módosul, de például Sport+ üzemmódban a fényszórók adaptív vakításgátló funkciója is gyorsabban dolgozik, nehogy a szükségesnél akár egy pillanattal is tovább vakoskodjon a pilóta.
Az AMG kivitelben 40:60 arányban oszlik meg a hajtónyomaték az első és hátsó tengelyek között, a többi modellvariáns a klasszikusabb 50:50 szplitet használja.
A GLE egyébként mindent megkapott, amit a Mercedes ma kínálhat, a kilencfokozatú automata sebességváltótól az S Coupéból ismert oldaldőlés-szabályozó rendszerig, a 360 fokos manőverező kamerától a lapátba épített, fűtött fúvókákkal dolgozó ablaktörlőkig. A GLE kiviteltől függően acél- vagy légrugókon nyugszik.
Egyelőre három motorvariáció áll rendelkezésre: a GLE 350 d 4MATIC 258 lóerős, 620 Nm nyomatékú, a GLE 400 4MATIC új, közvetlen befecskendezéses V6-osa 33 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le, míg a 450 AMG 367 lóerővel és 520 Nm-rel koptatja az elöl 285/40 R 22, hátul 325/35 R 22 méretű abroncsokat.
Nem csak millimétereket, de dátumokat sem közölt a Mercedes, így egyelőre csak kiállítási tárgyként tekintünk a GLE-re, a műszaki adatokat vélhetően villámgyorsan közli majd a gyár.

Kommentek

  • szaboata

    BMW x6-nak látszó tárgy.Méghogy a kínaiak koppintanak…

  • tgu.ts

    Irgalmatlan egy ocsmány szerkezet, akárcsak a BMW-s testvére.

  • Kempelen

    A karosszériaforma a Ssangyong bűne, az Actyon volt az első ilyen randa jószág, csak akkor te még 3 kerekűn nyomtad.

  • Motorov

    Élőben nem olyan rossz.

  • zoldfulu2000

    Ez egy nagyon kiábűrndító autó, már reménykedtem hogy letűnt ez a korszak a Mercinél.

    A belső olyan mintha a XC90 és a ML rossz keveréke lenne, csak mindkettő jobb nála. A külső meg diszharmónikus, de nem a BMW-s dögös módon hanem a szerencsétlen rosszul sikerült módon. Olyan “Citroenesen” alternatv a forma, és most nem a DS3-ra gondolok hanem a C6-ra…

    De sajna ha az E klassét vették ezt is fogják

  • Tippi

    Én azért nem fakadnék sírva, ha a kezembe tennék a kulcsot azzal, hogy: Tessék a Tiéd :) Persze megfelelő anyagi támogatással, ha letérdel benne valami kilehessen fizetni.

  • Zside

    Nem értem,rendszeresen azt írják hogy az ML utódja.Igaz,már ott van zárójelbe hogy “majdnem”…de már több cikkbe is így hivatkoztak erre a kocsira. A jelenlegi M osztályt(w166) 2011 óta gyártják tehát kétlem hogy annak az utódja lenne de így akkor mégis kusza a név változtatás mert a Merci logikája szerint a mostani ML-t kéne átnevezni GLE-re ennek a valaminek ami a cikkbe szerepel valami más nevet találni… De lehet csak én gondolom rosszul vagy bonyolítom túl :D
    Egyébként maga az autó elsőre nem tetszik de majd élőbe kiderül,bár közelebbi kapcsolatba biztos nem kerülök vele :)

  • Zside

    Vissza vonom a névváltoztatással kapcsolatos írásomat,elkerülte a figyelmemet hogy “GLE coupe” de attól még sok helyen az ML utódjaként hivatkoznak rá,illetve hogy a GLE lesz az új ML… szerintem az maximum modifikált w166 lesz.
    Elnézést a sok, talán feleslegesnek tűnő írásért :D

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.