Gyártásra kész az afrikai népautó

Mobius II

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 09.00

Ha minden a tervek szerint alakul, holnap kigördülhet a kenyai gyártóüzem kapuján a fekete kontinens első, 100 százalékban helyi fejlesztésű autója.

A brit Joel Jackson fejéből még öt évvel ezelőtt, 24 éves korában pattant ki az ötlet, hogy autót épít Afrikában. Akkor éppen Kenyában élt, és látta, hogy az importmodellek a legkevésbé sem fedik le a helyi felhasználók igényeit: túl sok rajtuk a felesleges kütyü, ami elromolhat, ráadásul nem elég robusztusak az úttalan utakhoz.
Az ötletből mostanra lett valóság, pontosabban december 11-re lesz az: a tervek szerint holnap indul be a gyártás, napi két autóval, a nairobi üzemben.
A Mobius II (a név arra enged következtetni, hogy volt egy korábbi, elvetett prototípus is) masszív laprugókon nyugszik, raktere egyben az utastér is, az oldalfalak mentén elhelyezett, felhajtható padokkal. A teherbírás 625 kg.
Elektromos ablakemelő persze nincs benne, nehéz is volna, hiszen oldalablakai sincsenek, a műszerfal egyetlen sík lemez. A biztonsági követelményekből nem adott alább Jackson: hátul is vannak biztonsági övek, az acél csőváz pedig elöl és hátul gyűrődőzónákat tartalmaz, legalábbis elméletben.
Az autó alapkivitelében, légkondicionáló és szervokormány nélkül 8500 eurónak megfelelő összegbe kerül, plusz adók. 
“Mindenki azt mondja, Afrikában nem lehet minőségi termékeket gyártani. Szeretném bebizonyítani, hogy ez nem igaz, hogy minden adottságunk megvan hozzá, csupán le kell győznünk a beidegződéseket” – mondta Jackson, aki a helyi szokásokkal ellentétben rühelli a korrupciót, ami jelentősen megnehezítette az engedélyek megszerzését.
A Mobius II összkerékhajtású kivitelben is készül majd, bár kis tömegével, 20 centis szabad hasmagasságával, valamint elöl 41, hátul 38 fokos terepszögével alapkiépítésében is jól boldogul terepen. Az autó műszaki tartalmának nagyjából 45 százaléka helyi beszállítóktól származik, a fődarabokat importálják.

Kommentek

  • szaboata

    Feketének fekete…

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.