Gyártásra kész az afrikai népautó

Mobius II

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 09.00

Ha minden a tervek szerint alakul, holnap kigördülhet a kenyai gyártóüzem kapuján a fekete kontinens első, 100 százalékban helyi fejlesztésű autója.

A brit Joel Jackson fejéből még öt évvel ezelőtt, 24 éves korában pattant ki az ötlet, hogy autót épít Afrikában. Akkor éppen Kenyában élt, és látta, hogy az importmodellek a legkevésbé sem fedik le a helyi felhasználók igényeit: túl sok rajtuk a felesleges kütyü, ami elromolhat, ráadásul nem elég robusztusak az úttalan utakhoz.
Az ötletből mostanra lett valóság, pontosabban december 11-re lesz az: a tervek szerint holnap indul be a gyártás, napi két autóval, a nairobi üzemben.
A Mobius II (a név arra enged következtetni, hogy volt egy korábbi, elvetett prototípus is) masszív laprugókon nyugszik, raktere egyben az utastér is, az oldalfalak mentén elhelyezett, felhajtható padokkal. A teherbírás 625 kg.
Elektromos ablakemelő persze nincs benne, nehéz is volna, hiszen oldalablakai sincsenek, a műszerfal egyetlen sík lemez. A biztonsági követelményekből nem adott alább Jackson: hátul is vannak biztonsági övek, az acél csőváz pedig elöl és hátul gyűrődőzónákat tartalmaz, legalábbis elméletben.
Az autó alapkivitelében, légkondicionáló és szervokormány nélkül 8500 eurónak megfelelő összegbe kerül, plusz adók. 
“Mindenki azt mondja, Afrikában nem lehet minőségi termékeket gyártani. Szeretném bebizonyítani, hogy ez nem igaz, hogy minden adottságunk megvan hozzá, csupán le kell győznünk a beidegződéseket” – mondta Jackson, aki a helyi szokásokkal ellentétben rühelli a korrupciót, ami jelentősen megnehezítette az engedélyek megszerzését.
A Mobius II összkerékhajtású kivitelben is készül majd, bár kis tömegével, 20 centis szabad hasmagasságával, valamint elöl 41, hátul 38 fokos terepszögével alapkiépítésében is jól boldogul terepen. Az autó műszaki tartalmának nagyjából 45 százaléka helyi beszállítóktól származik, a fődarabokat importálják.

Kommentek

  • szaboata

    Feketének fekete…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.