Bár a rali-világbajnokságból kilenc bajnoki címet követően kiszállt, a motorsporttól nem távolodik el Sebastien Loeb. Amellett, hogy versenyez a túraautó-világbajnokságban (WTCC), építi saját versenycsapatát is. Már 2012-ben is számos versenyen vettek részt a Sebastien Loeb Racing (SLR) autói és pilótái, többek között Porsche, Audi, Mercedes, McLaren versenyautókkal indulva.

A jövőben azonban saját autója is lesz az SLR-nek. A csapat bejelentette, hogy az ADESS AG-vel és Sora Racinggel létrehozzák a LAS Motorsportot egy új LMP3-as versenyautót építésére. Az autó a Le Mans-sorozat jövőre megjelenő új kategóriájnak megfelelő LMP3, azaz Le Mans-i Prototípus 3-as szabvány. Megfelel az Európai és Ázsiai Le Mans Sorozat előírásainak is.

A Forma-1-ben és a Le Mans-ban is érdekelt ADESS AG tervezte a kocsit, a szénszálas elemeket (karosszéria, monocoque stb.) a Sora állítja elő, Loebék vélhetően a versenytapasztalatot adják majd.

A hamarosan az éles teszteket is megkezdő prototípusba a Nissan szállít 5,0 literes V8-as motort. Az LMP3-as szabvány szerint a motor 420 lóerős, de készül majd LMP Challenge variáns is 500 lóerővel. Utóbbi hobbiversenyzőknek lehet jó, akik – megkötés nélküli – pályanapokon hajtanák a gépet.

Hivatalosan az autót a kisebb, a hosszútávú versenyzésben kezdő csapatoknak ajánlják, versenyeztetése olcsóbb és a vezetése sem túl bonyolult. Korábban az ACO 195 000 eurós (60 millió forint) versenyautó árat adott meg, illetve az éves versenyzési költségre 350-400 ezer eurót (105-120 millió forint) saccolt.