Versenyautó Sebastien Loebtől

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 12.15

A jövőben nemcsak más gyártók autót versenyezteti Sebastien Loeb, de saját versenyautót is épít. A tartóssági versenyeken tűnhet fel az 500 lóerős gép.

Bár a rali-világbajnokságból kilenc bajnoki címet követően kiszállt, a motorsporttól nem távolodik el Sebastien Loeb. Amellett, hogy versenyez a túraautó-világbajnokságban (WTCC), építi saját versenycsapatát is. Már 2012-ben is számos versenyen vettek részt a Sebastien Loeb Racing (SLR) autói és pilótái, többek között Porsche, Audi, Mercedes, McLaren versenyautókkal indulva.

A jövőben azonban saját autója is lesz az SLR-nek. A csapat bejelentette, hogy az ADESS AG-vel és Sora Racinggel létrehozzák a LAS Motorsportot egy új LMP3-as versenyautót építésére. Az autó a Le Mans-sorozat jövőre megjelenő új kategóriájnak megfelelő LMP3, azaz Le Mans-i Prototípus 3-as szabvány. Megfelel az Európai és Ázsiai Le Mans Sorozat előírásainak is.

A Forma-1-ben és a Le Mans-ban is érdekelt ADESS AG tervezte a kocsit, a szénszálas elemeket (karosszéria, monocoque stb.) a Sora állítja elő, Loebék vélhetően a versenytapasztalatot adják majd.

A hamarosan az éles teszteket is megkezdő prototípusba a Nissan szállít 5,0 literes V8-as motort. Az LMP3-as szabvány szerint a motor 420 lóerős, de készül majd LMP Challenge variáns is 500 lóerővel. Utóbbi hobbiversenyzőknek lehet jó, akik – megkötés nélküli – pályanapokon hajtanák a gépet.

Hivatalosan az autót a kisebb, a hosszútávú versenyzésben kezdő csapatoknak ajánlják, versenyeztetése olcsóbb és a vezetése sem túl bonyolult. Korábban az ACO 195 000 eurós (60 millió forint) versenyautó árat adott meg, illetve az éves versenyzési költségre 350-400 ezer eurót (105-120 millió forint) saccolt.

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.