Versenyautó Sebastien Loebtől

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 12.15

A jövőben nemcsak más gyártók autót versenyezteti Sebastien Loeb, de saját versenyautót is épít. A tartóssági versenyeken tűnhet fel az 500 lóerős gép.

Bár a rali-világbajnokságból kilenc bajnoki címet követően kiszállt, a motorsporttól nem távolodik el Sebastien Loeb. Amellett, hogy versenyez a túraautó-világbajnokságban (WTCC), építi saját versenycsapatát is. Már 2012-ben is számos versenyen vettek részt a Sebastien Loeb Racing (SLR) autói és pilótái, többek között Porsche, Audi, Mercedes, McLaren versenyautókkal indulva.

A jövőben azonban saját autója is lesz az SLR-nek. A csapat bejelentette, hogy az ADESS AG-vel és Sora Racinggel létrehozzák a LAS Motorsportot egy új LMP3-as versenyautót építésére. Az autó a Le Mans-sorozat jövőre megjelenő új kategóriájnak megfelelő LMP3, azaz Le Mans-i Prototípus 3-as szabvány. Megfelel az Európai és Ázsiai Le Mans Sorozat előírásainak is.

A Forma-1-ben és a Le Mans-ban is érdekelt ADESS AG tervezte a kocsit, a szénszálas elemeket (karosszéria, monocoque stb.) a Sora állítja elő, Loebék vélhetően a versenytapasztalatot adják majd.

A hamarosan az éles teszteket is megkezdő prototípusba a Nissan szállít 5,0 literes V8-as motort. Az LMP3-as szabvány szerint a motor 420 lóerős, de készül majd LMP Challenge variáns is 500 lóerővel. Utóbbi hobbiversenyzőknek lehet jó, akik – megkötés nélküli – pályanapokon hajtanák a gépet.

Hivatalosan az autót a kisebb, a hosszútávú versenyzésben kezdő csapatoknak ajánlják, versenyeztetése olcsóbb és a vezetése sem túl bonyolult. Korábban az ACO 195 000 eurós (60 millió forint) versenyautó árat adott meg, illetve az éves versenyzési költségre 350-400 ezer eurót (105-120 millió forint) saccolt.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.