Versenyautó Sebastien Loebtől

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 12.15

A jövőben nemcsak más gyártók autót versenyezteti Sebastien Loeb, de saját versenyautót is épít. A tartóssági versenyeken tűnhet fel az 500 lóerős gép.

Bár a rali-világbajnokságból kilenc bajnoki címet követően kiszállt, a motorsporttól nem távolodik el Sebastien Loeb. Amellett, hogy versenyez a túraautó-világbajnokságban (WTCC), építi saját versenycsapatát is. Már 2012-ben is számos versenyen vettek részt a Sebastien Loeb Racing (SLR) autói és pilótái, többek között Porsche, Audi, Mercedes, McLaren versenyautókkal indulva.

A jövőben azonban saját autója is lesz az SLR-nek. A csapat bejelentette, hogy az ADESS AG-vel és Sora Racinggel létrehozzák a LAS Motorsportot egy új LMP3-as versenyautót építésére. Az autó a Le Mans-sorozat jövőre megjelenő új kategóriájnak megfelelő LMP3, azaz Le Mans-i Prototípus 3-as szabvány. Megfelel az Európai és Ázsiai Le Mans Sorozat előírásainak is.

A Forma-1-ben és a Le Mans-ban is érdekelt ADESS AG tervezte a kocsit, a szénszálas elemeket (karosszéria, monocoque stb.) a Sora állítja elő, Loebék vélhetően a versenytapasztalatot adják majd.

A hamarosan az éles teszteket is megkezdő prototípusba a Nissan szállít 5,0 literes V8-as motort. Az LMP3-as szabvány szerint a motor 420 lóerős, de készül majd LMP Challenge variáns is 500 lóerővel. Utóbbi hobbiversenyzőknek lehet jó, akik – megkötés nélküli – pályanapokon hajtanák a gépet.

Hivatalosan az autót a kisebb, a hosszútávú versenyzésben kezdő csapatoknak ajánlják, versenyeztetése olcsóbb és a vezetése sem túl bonyolult. Korábban az ACO 195 000 eurós (60 millió forint) versenyautó árat adott meg, illetve az éves versenyzési költségre 350-400 ezer eurót (105-120 millió forint) saccolt.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.