Egymilliárdba kerül az 1000 lóerős csúcs-Ferrari

Egy hétvége alatt eladták mindet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.08. 13.00

Kopóként szimatoló brit újságírók kiderítették, mennyit kérhet az FXX K kísérleti autó egy példányáért a Ferrari. Sokat.

Két nappal Mikulás előtt mutatta be hibrid szupersportkocsijának extrém módon továbbfejlesztett, kísérleti változatát, az FXX K típust a Ferrari. Akkor megtudtuk, hogy a látványos aerodinamikai kinövésekkel megvadított (elcsúfított?) autó pontosan 1050 lóerős, és részletesen elolvashattuk, pontosan milyen módosításokat ejtettek az autón.
Nem tudtuk azonban nem észrevenni, hogy semmi adat nem utal az autó menettulajdonságaira, vagy az árára. A Top Gear munkatársai részben pótolták a hiányzó információkat.

Ferrari 333 SP (1994)

Ferrari 333 SP (1994)


Kiderítették, hogy az autó 1 perc 14 másodperc alatt ment körbe a gyár fioranói tesztpályáján. Ez öt másodperccel gyorsabb az alapkivitelű LaFerrarinál, és csak kettővel lassabb minden idők legfürgébb, nem F1-es Ferrarijánál, a 333 SP névre keresztelt, nyitott fülkés Le Mans-i prototípusnál.
Nem véletlen, hogy az autónak megkérik az árát: a brit újságírók szerint 2,5 millió fontot, azaz 975 millió forintot kellett leszurkolnia annak, aki szeretett volna magának egy FXX K-t. Indokolt a múlt idő, hiszen állítólag a 40 darabosra tervezett széria minden darabját lefoglalták már. 
Ne mondd, hogy meglepődtél!

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.