Egymilliárdba kerül az 1000 lóerős csúcs-Ferrari

Egy hétvége alatt eladták mindet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.08. 13.00

Kopóként szimatoló brit újságírók kiderítették, mennyit kérhet az FXX K kísérleti autó egy példányáért a Ferrari. Sokat.

Két nappal Mikulás előtt mutatta be hibrid szupersportkocsijának extrém módon továbbfejlesztett, kísérleti változatát, az FXX K típust a Ferrari. Akkor megtudtuk, hogy a látványos aerodinamikai kinövésekkel megvadított (elcsúfított?) autó pontosan 1050 lóerős, és részletesen elolvashattuk, pontosan milyen módosításokat ejtettek az autón.
Nem tudtuk azonban nem észrevenni, hogy semmi adat nem utal az autó menettulajdonságaira, vagy az árára. A Top Gear munkatársai részben pótolták a hiányzó információkat.

Ferrari 333 SP (1994)

Ferrari 333 SP (1994)


Kiderítették, hogy az autó 1 perc 14 másodperc alatt ment körbe a gyár fioranói tesztpályáján. Ez öt másodperccel gyorsabb az alapkivitelű LaFerrarinál, és csak kettővel lassabb minden idők legfürgébb, nem F1-es Ferrarijánál, a 333 SP névre keresztelt, nyitott fülkés Le Mans-i prototípusnál.
Nem véletlen, hogy az autónak megkérik az árát: a brit újságírók szerint 2,5 millió fontot, azaz 975 millió forintot kellett leszurkolnia annak, aki szeretett volna magának egy FXX K-t. Indokolt a múlt idő, hiszen állítólag a 40 darabosra tervezett széria minden darabját lefoglalták már. 
Ne mondd, hogy meglepődtél!

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.