Újabb csodát épített a Ferrari

Rejtély, mennyit kértek érte

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.06. 09.00

Elkészült az eredetileg csupán emlékműnek szánt Ferrari Sergio első példánya. Még öt darabot építenek belőle, mégsem lehet egyik sem a tiéd.

Amikor a Ferrari és a Pininfarina másfél évvel ezelőtt leleplezte a legendás olasz dizájner, Sergio Pininfarina emléke előtt tisztelgő prototípusát, eredetileg szó sem volt sorozatgyártásról: a cégek csupán emlékműnek szánták az együttműködésük hatvanadik évfordulójára elkészült tanulmányt, állítólag eszük ágában sem volt piacra bocsátani a járművet.
Hogy ez valóban így volt-e, most már soha nem derül ki, hiszen alig néhány nappal a premier után visszakoztak az alkotók: olyan hatalmas volt az érdeklődés iránta, hogy nyitva hagyták a kérdést: “legfeljebb öt-hat darab készülhet belőle, darabonként hárommillió euró körüli áron” – mondták akkor az illetékesek.
Nos, úgy tűnik, ezzel sem sikerült elrettenteni a potenciális vásárlókat, hiszen a napokban átadták a Ferrari 458 alapjaira épülő autót. 
Az utcai alkalmasság miatt több ponton módosítani kellett az eredeti terveket, de így sem nevezhető hétköznapinak a dizájn.
A nagy művész eredeti alkotásainak hangulatát tükröző, szélsőséges arányokkal rendelkező autó orrát és farát egy matt fekete betét köti össze és választja ketté egyszerre. Elöl félig szabadon függő, lebegni látszó légterelőt helyeztek el, az utasok mögötti merevítő keret függőleges elemei egyben a tengelykapcsolót és a sebességváltó-olajat hűtő levegő bevezetésére is szolgálnak, a diffúzor valódi aerodinamikai szereppel bír.
Az utastér hangulatát fekete bőr kárpitozás és a háromrétegű piros fényezéssel harmonizáló öltések határozzák meg, a műszerfalat és az ajtókat szénszálas panelek borítják. A keréktárcsák egyedi dizájnt és arany felületkezelést kaptak.
Ezek persze olyan részletek, amelyek csak erre az egy példányra vonatkoznak, hiszen a másik öt autót teljes mértékben a vásárlók ízlése szerint rendezik be. Hogy az átadásra mikor kerül sor, egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy mind a hat, tervezett példányt eladták előre – hogy pontosan mennyiért, azt nem árulta el a Ferrari.
A Ferrari Sergio az eredeti tanulmányhoz hasonlóan a 458 Spiderre épül, annak minden műszaki tartalmával együtt: 4,5 literes V8-as szívómotorja 605 lóerőt ad le, az autó 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.