Újabb csodát épített a Ferrari

Rejtély, mennyit kértek érte

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.06. 09.00

Elkészült az eredetileg csupán emlékműnek szánt Ferrari Sergio első példánya. Még öt darabot építenek belőle, mégsem lehet egyik sem a tiéd.

Amikor a Ferrari és a Pininfarina másfél évvel ezelőtt leleplezte a legendás olasz dizájner, Sergio Pininfarina emléke előtt tisztelgő prototípusát, eredetileg szó sem volt sorozatgyártásról: a cégek csupán emlékműnek szánták az együttműködésük hatvanadik évfordulójára elkészült tanulmányt, állítólag eszük ágában sem volt piacra bocsátani a járművet.
Hogy ez valóban így volt-e, most már soha nem derül ki, hiszen alig néhány nappal a premier után visszakoztak az alkotók: olyan hatalmas volt az érdeklődés iránta, hogy nyitva hagyták a kérdést: “legfeljebb öt-hat darab készülhet belőle, darabonként hárommillió euró körüli áron” – mondták akkor az illetékesek.
Nos, úgy tűnik, ezzel sem sikerült elrettenteni a potenciális vásárlókat, hiszen a napokban átadták a Ferrari 458 alapjaira épülő autót. 
Az utcai alkalmasság miatt több ponton módosítani kellett az eredeti terveket, de így sem nevezhető hétköznapinak a dizájn.
A nagy művész eredeti alkotásainak hangulatát tükröző, szélsőséges arányokkal rendelkező autó orrát és farát egy matt fekete betét köti össze és választja ketté egyszerre. Elöl félig szabadon függő, lebegni látszó légterelőt helyeztek el, az utasok mögötti merevítő keret függőleges elemei egyben a tengelykapcsolót és a sebességváltó-olajat hűtő levegő bevezetésére is szolgálnak, a diffúzor valódi aerodinamikai szereppel bír.
Az utastér hangulatát fekete bőr kárpitozás és a háromrétegű piros fényezéssel harmonizáló öltések határozzák meg, a műszerfalat és az ajtókat szénszálas panelek borítják. A keréktárcsák egyedi dizájnt és arany felületkezelést kaptak.
Ezek persze olyan részletek, amelyek csak erre az egy példányra vonatkoznak, hiszen a másik öt autót teljes mértékben a vásárlók ízlése szerint rendezik be. Hogy az átadásra mikor kerül sor, egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy mind a hat, tervezett példányt eladták előre – hogy pontosan mennyiért, azt nem árulta el a Ferrari.
A Ferrari Sergio az eredeti tanulmányhoz hasonlóan a 458 Spiderre épül, annak minden műszaki tartalmával együtt: 4,5 literes V8-as szívómotorja 605 lóerőt ad le, az autó 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.