Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.06. 07.15

Az elmúlt időszakban nem volt olyan hét, hogy ne csökkent volna az üzemanyagok ára, mi pedig kiszámoltuk, mennyi pénz marad a zsebünkben 2013-hoz képest.

Hetek óta rég nem látott ütemben csökken az üzemanyagok ára, aminek az okát már többször boncolgattuk itt a Vezess.hu-n, ezért most nem is merülnénk bele a politikai és világpiaci elemzésekbe. Inkább a hétköznapi autós szemszögéből vesszük elő a számokat, hogy kiderüljön, mennyivel marad több a zsebünkben, mint egy évvel ezelőtt. 
A karácsonyi időszakot véve alapul – egyébként is, de ilyenkor még jobban számít minden fillér –, 2013 decemberében a 95-ös benzin átlagára 406, míg a dízel 423 forint volt. Ha azt vesszük alapul, hogy hetente 45 litert tankolunk (durván egy tanknyi üzemanyag), akkor a benzin esetében 18 270 forintot fizettünk a kasszánál, míg gázolajból ugyanez a mennyiség 19 035-be került.
Utoljára pénteken csökkent mindkét üzemanyag ára, a 95-ösnél bruttó 8 forinttal, a dízeln pedig 6 forinttal csökkentett a MOL. Ez már a sokadik alaklom volt az elmúlt időszakban, nem is jöhetett volna jobbkor, így a benzin literenkénti átlagára 363, míg a gázolajé 381 forintra csökkent. Azt nem mondanám, hogy olcsó, hiszen 2010-ben jó 60 forinttal kevesebbért mérték az üzemanyagok literjét, de a tavalyi átlaghoz képest jobban állunk.
Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon 1
A mai napon 45 liter benzinért 16 335, a dízelért pedig 17 145 forintot kell kicsengetnünk a családi kasszából, azaz előbbi esetében 1935, utóbbinál 1890 forint a megtakarítás. Ha mostantól kezdve kőbe vésik az árakat (bár a szakértők szerint még mindig csökkenés várható), akkor havonta durván 7 500 forinttal több pénz marad a zsebünkben, ha hetente csupán egy teli tank üzemanyagot szippant fel az autónk. Éves szinten ez 90 000 forintot jelentene, de ez még nagyon merész kijelentés.
Természetesen a karácsony a szeretet ünnepe, és nem a pénzről szól, de az a megmaradt 7500 forint bizony nagyon jól jön a fa alá, vagy az asztalra, ha éppen nincs fontosabb helye.
Ha pedig megmarad a csökkenések ezen lendülete, remélhetőleg a fuvarozók is szép lassan lejjebb fognak venni az áraikból, aminek a jótékony hatását a boltok pénztárainál érezhetjük majd leginkább.

Szavazás

Te mennyit tankolsz egy héten?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...




















Tudni akarod hol a legolcsóbb a benzin és a gázolaj? Kattints a képre!

Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon 2

Kommentek

  • subtotal

    45 liter per hét? Az még kilenc literes fogyasztással is 500km/hét, ami évi 26ekm.
    6 literes fogyasztással pedig 750km/hét, azaz 39ekm/év.
    Szerintetek ez vagy ennél több reális ma itthon?
    Inkább a 10-15ekm/év régió.

  • apaarpi

    Erről van szó, én 8 literrel számoltam, az közel 30 ezer/év, miközben átlagban Mo.-on 8-10 ezret fut egy autó a felmérések szerint.
    Tehát elég csalóka Norti kolléga számolása az ÁTLAGOT tekintve. Remélem, nem szándékos csúsztatás volt, bár ma már semmin nem csodálkozom.

  • bundaska1001

    Én 6-8 hetente tankolok 30 litert,igaz nem mindenhova megyek kocsival.Ha a belvárosba kell menni,inkább metróval megyünk.Hamarabb meg járjuk tömeg közlekedéssel mint kocsival araszolva.Városi fogyasztás olyan 7-8 liter körül van(suzuki ignisz).

  • Sergio

    Ez igen, megyek is megkerülöm az országot csak úgy, hogy én is átlag magyar lehessek, és több maradjon a zsebemben!

  • Vorserie

    Nekem egy hónap egy teli tank.
    100liter 14l/100km körüli átlag 750km/hó.
    De mivel 15km-re lakom a munkahelyemtől ennek a fele munkába járás fele családi út.

  • Kempelen
  • apaarpi

    Szia Kempelen!

    Más felmérés mást mond, ebből tényszerű adat soha nem lesz, de a lényeg, hogy még ez is csak erős fele annak, amiről a cikkíró álmodik.

  • Krisszi07

    A cikk végén lévő szavazást megnéztétek?
    43% 20-90 liter között tankol
    48% 20 liternél kevesebbet

    Majdnem fele-fele, szóval nem is annyira hülyeség a példa, ami a cikkben van, csak pont a 20 liter alattiak aktívabbak kommentben. Igaz lehetett volna 35 litert írni, és akkor senki nem pattog.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.