Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.06. 07.15

Az elmúlt időszakban nem volt olyan hét, hogy ne csökkent volna az üzemanyagok ára, mi pedig kiszámoltuk, mennyi pénz marad a zsebünkben 2013-hoz képest.

Hetek óta rég nem látott ütemben csökken az üzemanyagok ára, aminek az okát már többször boncolgattuk itt a Vezess.hu-n, ezért most nem is merülnénk bele a politikai és világpiaci elemzésekbe. Inkább a hétköznapi autós szemszögéből vesszük elő a számokat, hogy kiderüljön, mennyivel marad több a zsebünkben, mint egy évvel ezelőtt. 
A karácsonyi időszakot véve alapul – egyébként is, de ilyenkor még jobban számít minden fillér –, 2013 decemberében a 95-ös benzin átlagára 406, míg a dízel 423 forint volt. Ha azt vesszük alapul, hogy hetente 45 litert tankolunk (durván egy tanknyi üzemanyag), akkor a benzin esetében 18 270 forintot fizettünk a kasszánál, míg gázolajból ugyanez a mennyiség 19 035-be került.
Utoljára pénteken csökkent mindkét üzemanyag ára, a 95-ösnél bruttó 8 forinttal, a dízeln pedig 6 forinttal csökkentett a MOL. Ez már a sokadik alaklom volt az elmúlt időszakban, nem is jöhetett volna jobbkor, így a benzin literenkénti átlagára 363, míg a gázolajé 381 forintra csökkent. Azt nem mondanám, hogy olcsó, hiszen 2010-ben jó 60 forinttal kevesebbért mérték az üzemanyagok literjét, de a tavalyi átlaghoz képest jobban állunk.
Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon 1
A mai napon 45 liter benzinért 16 335, a dízelért pedig 17 145 forintot kell kicsengetnünk a családi kasszából, azaz előbbi esetében 1935, utóbbinál 1890 forint a megtakarítás. Ha mostantól kezdve kőbe vésik az árakat (bár a szakértők szerint még mindig csökkenés várható), akkor havonta durván 7 500 forinttal több pénz marad a zsebünkben, ha hetente csupán egy teli tank üzemanyagot szippant fel az autónk. Éves szinten ez 90 000 forintot jelentene, de ez még nagyon merész kijelentés.
Természetesen a karácsony a szeretet ünnepe, és nem a pénzről szól, de az a megmaradt 7500 forint bizony nagyon jól jön a fa alá, vagy az asztalra, ha éppen nincs fontosabb helye.
Ha pedig megmarad a csökkenések ezen lendülete, remélhetőleg a fuvarozók is szép lassan lejjebb fognak venni az áraikból, aminek a jótékony hatását a boltok pénztárainál érezhetjük majd leginkább.

Szavazás

Te mennyit tankolsz egy héten?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...




















Tudni akarod hol a legolcsóbb a benzin és a gázolaj? Kattints a képre!

Ennyit spórolunk az olcsóbb üzemanyagon 2

Kommentek

  • subtotal

    45 liter per hét? Az még kilenc literes fogyasztással is 500km/hét, ami évi 26ekm.
    6 literes fogyasztással pedig 750km/hét, azaz 39ekm/év.
    Szerintetek ez vagy ennél több reális ma itthon?
    Inkább a 10-15ekm/év régió.

  • apaarpi

    Erről van szó, én 8 literrel számoltam, az közel 30 ezer/év, miközben átlagban Mo.-on 8-10 ezret fut egy autó a felmérések szerint.
    Tehát elég csalóka Norti kolléga számolása az ÁTLAGOT tekintve. Remélem, nem szándékos csúsztatás volt, bár ma már semmin nem csodálkozom.

  • bundaska1001

    Én 6-8 hetente tankolok 30 litert,igaz nem mindenhova megyek kocsival.Ha a belvárosba kell menni,inkább metróval megyünk.Hamarabb meg járjuk tömeg közlekedéssel mint kocsival araszolva.Városi fogyasztás olyan 7-8 liter körül van(suzuki ignisz).

  • Sergio

    Ez igen, megyek is megkerülöm az országot csak úgy, hogy én is átlag magyar lehessek, és több maradjon a zsebemben!

  • Vorserie

    Nekem egy hónap egy teli tank.
    100liter 14l/100km körüli átlag 750km/hó.
    De mivel 15km-re lakom a munkahelyemtől ennek a fele munkába járás fele családi út.

  • Kempelen
  • apaarpi

    Szia Kempelen!

    Más felmérés mást mond, ebből tényszerű adat soha nem lesz, de a lényeg, hogy még ez is csak erős fele annak, amiről a cikkíró álmodik.

  • Krisszi07

    A cikk végén lévő szavazást megnéztétek?
    43% 20-90 liter között tankol
    48% 20 liternél kevesebbet

    Majdnem fele-fele, szóval nem is annyira hülyeség a példa, ami a cikkben van, csak pont a 20 liter alattiak aktívabbak kommentben. Igaz lehetett volna 35 litert írni, és akkor senki nem pattog.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az Ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.