Konnektoros dízel hibriddel erősítene az Audi

A Q7 lehet az első

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 13.00

A Volkswagen-csoport is belevág a dízel hibrid technológiába, méghozzá rögtön hálózatról tölthető kivitelben. Állítólag az Audi Q7 kapja meg először a technikát.

A Peugeot, a Land Rover,a  Volvo és a Mercedes után a jelek szerint a Volkswagen fantáziáját is izgatják a dízel-elektromos hajtástechnológiában rejlő lehetőségek. Bár a gázolajüzemű belsőégésű motorok már túl vannak népszerűségük csúcsán, sőt, legnagyobb fellegváruk épp a napokban ingott meg, a VW továbbra is nagy szerepet szán a technológiának, amelyet így akarnak a jövő követelményeihez igazítani.
Az Automotive News Europe információi szerint a következő generációs Audi Q7 (képeinken ennek álcázott prototípusa látható) lehet az első modell, amely megkapja a hajtásláncot. A 2015-ben debütáló alapmodellt a későbbiekben szerelik fel az ultratakarékos erőforrással.
A dízel-elektromos hibrid technológia kevéssé elterjedt, ráadásul eddig csak egy cég, a Volvo kombinálta ezt az akkumulátorok külső tölthetőségével. A V60 PHEV-ből egy év alatt több mint tízezer darabot adott el a svéd-kínai cég.
A Mercedes rendelkezik ugyan dízel hibridekkel, azok azonban nem tölthetők konnektorról, míg a BMW-nek egyáltalán nincs dízel hibridje (mindkettőnek van már viszont benzines PHEV modellje), így a német presztízspiacon még szabad a vásár, és a jelek szerint az Audié lehet az elsőség. Ulrich Hackenberg fejlesztési igazgató szerint az A8 és a Q7 kaphatja meg először a 3.0 V6-os dízelmotort hasznosító technikát.
A plug-in hibrid irányvonalat a legfelsőbb szintekig támogatja az Audi, ugyanakkor nem tudni, milyen benzin/dízel aránnyal terveznek az elkövetkező években.
Az új generációs Audi Q7 már 2015. januárban színre lép, az előzetes információk szerint kompaktabb, könnyebb lesz elődjénél. További nem hivatalos részletek a képre kattintva olvashatók.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.