A Peugeot, a Land Rover,a  Volvo és a Mercedes után a jelek szerint a Volkswagen fantáziáját is izgatják a dízel-elektromos hajtástechnológiában rejlő lehetőségek. Bár a gázolajüzemű belsőégésű motorok már túl vannak népszerűségük csúcsán, sőt, legnagyobb fellegváruk épp a napokban ingott meg, a VW továbbra is nagy szerepet szán a technológiának, amelyet így akarnak a jövő követelményeihez igazítani.
Az Automotive News Europe információi szerint a következő generációs Audi Q7 (képeinken ennek álcázott prototípusa látható) lehet az első modell, amely megkapja a hajtásláncot. A 2015-ben debütáló alapmodellt a későbbiekben szerelik fel az ultratakarékos erőforrással.
A dízel-elektromos hibrid technológia kevéssé elterjedt, ráadásul eddig csak egy cég, a Volvo kombinálta ezt az akkumulátorok külső tölthetőségével. A V60 PHEV-ből egy év alatt több mint tízezer darabot adott el a svéd-kínai cég.
A Mercedes rendelkezik ugyan dízel hibridekkel, azok azonban nem tölthetők konnektorról, míg a BMW-nek egyáltalán nincs dízel hibridje (mindkettőnek van már viszont benzines PHEV modellje), így a német presztízspiacon még szabad a vásár, és a jelek szerint az Audié lehet az elsőség. Ulrich Hackenberg fejlesztési igazgató szerint az A8 és a Q7 kaphatja meg először a 3.0 V6-os dízelmotort hasznosító technikát.
A plug-in hibrid irányvonalat a legfelsőbb szintekig támogatja az Audi, ugyanakkor nem tudni, milyen benzin/dízel aránnyal terveznek az elkövetkező években.
Az új generációs Audi Q7 már 2015. januárban színre lép, az előzetes információk szerint kompaktabb, könnyebb lesz elődjénél. További nem hivatalos részletek a képre kattintva olvashatók.