Labor-Ferrari 1000 lóerővel

Ferrari FXX K

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 08.00

Hangsúlyosan csupán kísérleti járműnek szánja legújabb munkáját a Ferrari, pedig az FXX K pont az az autó, aminek a LaFerrarinak eleve lennie kellett volna.

KERS mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel és brutális aerodinamikai részletekkel szerelték fel a kizárólag tesztelésre szánt, az FXX szériák szokásához híven abba a cég prominens ügyfeleit is belevonó új modellt.
A hibrid KERS rendszert kifejezetten jelentős teljesítmény-fokozásra hangolták; a kormányon elhelyezett tárcsával négyféle üzemmód állítható be. A kvalifikáció limitált számú kör alatt hozza ki a maximumot a tárolóból, a Long Run módus hosszú távú versenyen optimalizálja a teljesítményt,  a manuális rásegítés a vezető igénye szerint bevethető, pillanatnyi teljesítménynövelést takar, míg a gyorstöltés az akkumulátorok minél rövidebb időn belüli feltöltésére szolgál.
Ez persze csak az egyik része a teljesítmény fokozásának: a mérnökök új vezérműtengelyt építettek be, módosították a szelepvezérlést: a hidraulikus szeleptőkéket mechanikusra cserélték. A szívócsonkot módosították és polírozták, a kipufogóból kiszerelték a hangtompítókat.
Mindennek eredményeként a teljes rendszerteljesítmény 1050 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomatéki értéke 900 Nm.
Az autó orrát 30 mm-rel mélyebben beépített, középen osztott légterelő uralja; a megoldás egyenesen az FIA hosszútávú világbajnokságának GT géposztályában harmadik éve diadalmaskodó Ferrari versenyautóról származik. A far kialakítása nem kevésbé kifinomult, magasabbra nyúlik, és a mozgatható szárny az eddiginél is magasabbra, 6 centiméterre képes kinyúlni. A két végén kialakított áramvonalidom a leszorítóerőt hivatott fokozni. Mindez azt jelenti, hogy az áramvonalas konfigurációban 50, az agresszívabb aerodinamikai beállítás mellett 30 százalékkal nőtt a leszorítóerő.
Emellett az elektronikus rendszereket is módosították: később avatkozik be az elektronikus differenciálzár, az F-Trac kipörgésgátló és a versenyhangolású SSC oldalirányú csúszást szabályozó rendszer

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.