Labor-Ferrari 1000 lóerővel

Ferrari FXX K

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 08.00

Hangsúlyosan csupán kísérleti járműnek szánja legújabb munkáját a Ferrari, pedig az FXX K pont az az autó, aminek a LaFerrarinak eleve lennie kellett volna.

KERS mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel és brutális aerodinamikai részletekkel szerelték fel a kizárólag tesztelésre szánt, az FXX szériák szokásához híven abba a cég prominens ügyfeleit is belevonó új modellt.
A hibrid KERS rendszert kifejezetten jelentős teljesítmény-fokozásra hangolták; a kormányon elhelyezett tárcsával négyféle üzemmód állítható be. A kvalifikáció limitált számú kör alatt hozza ki a maximumot a tárolóból, a Long Run módus hosszú távú versenyen optimalizálja a teljesítményt,  a manuális rásegítés a vezető igénye szerint bevethető, pillanatnyi teljesítménynövelést takar, míg a gyorstöltés az akkumulátorok minél rövidebb időn belüli feltöltésére szolgál.
Ez persze csak az egyik része a teljesítmény fokozásának: a mérnökök új vezérműtengelyt építettek be, módosították a szelepvezérlést: a hidraulikus szeleptőkéket mechanikusra cserélték. A szívócsonkot módosították és polírozták, a kipufogóból kiszerelték a hangtompítókat.
Mindennek eredményeként a teljes rendszerteljesítmény 1050 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomatéki értéke 900 Nm.
Az autó orrát 30 mm-rel mélyebben beépített, középen osztott légterelő uralja; a megoldás egyenesen az FIA hosszútávú világbajnokságának GT géposztályában harmadik éve diadalmaskodó Ferrari versenyautóról származik. A far kialakítása nem kevésbé kifinomult, magasabbra nyúlik, és a mozgatható szárny az eddiginél is magasabbra, 6 centiméterre képes kinyúlni. A két végén kialakított áramvonalidom a leszorítóerőt hivatott fokozni. Mindez azt jelenti, hogy az áramvonalas konfigurációban 50, az agresszívabb aerodinamikai beállítás mellett 30 százalékkal nőtt a leszorítóerő.
Emellett az elektronikus rendszereket is módosították: később avatkozik be az elektronikus differenciálzár, az F-Trac kipörgésgátló és a versenyhangolású SSC oldalirányú csúszást szabályozó rendszer

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.