190 ezer Toyotát hívnak vissza légzsákprobléma miatt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 13.00

A Toyota utasoldali légzsákproblémák miatt visszahív 185 ezer autót Japánban, és ötezret Kínában.

A Toyota utasoldali légzsákproblémák miatt visszahív 185 ezer autót Japánban, és ötezret Kínában. Az utasoldali légzsákok veszélyesen erősen fújódhatnak fel baleset esetén, a Toyota azonban nem tud az esetleges hibához köthető személyi sérülésről vagy halálesetről. A visszahívást elővigyázatossági okokból rendelték el.

A visszahívás a 2002 szeptembere és 2003 decembere között gyártott Corollákat érinti, valamint az ugyanekkor gyártott Noah, Voxy, Mark II és Will típusú autókat.

Háttér:


A hibás légzsákokat a japán Takata cég gyártotta, amely miatt már világszerte 14 millió járművet hívtak vissza, ebből 8 milliót az Egyesült Államokban. Az alapvető probléma, hogy a Takata légzsákjai olyan erővel fújódnak fel, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tároló rekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik.

A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfúvódását, ez okozza a meghibásodásokat.

A Takata hibás légzsákjai más autómárkáknál eddig legalább öt halálesetet és több tucat sérülést okoztak világszerte.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság az egész Egyesült Államokra kiterjedő visszahívást sürget, mivel az eddigiek csak a déli államokat érintették, ahol magasabb a páratartalom. A Takata vizsgálatot folytat az ügyben és továbbra is azt állítja, hogy biztonságosak a légzsákjai. A cég szerint Amerikában az országos méretű visszahíváshoz nem állnak rendelkezésre tudományos bizonyítékok.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.