Rendet kell vágni a pesti parkolásban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 14.00

A turizmus számára fontos, hogy a megközelíthetőségre, a parkolásra hasznos megoldások szülessenek. Konferencián beszélgettek a pesti parkolásról.

A turizmus számára fontos, hogy a megközelíthetőségre, a parkolásra hasznos megoldások szülessenek – mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára az okosparkolás, a városi mobilitás lehetőségeit bemutató szerdai konferenciát megelőző sajtótájékoztatón, Budapesten.

1


Ruszinkó szerint Budapestet a helyi 600-620 ezres gépkocsiállományon túl az ingázó forgalom 250-300 ezer gépkocsival terheli, turisztikai főszezonban pedig további 300 ezer járművel lehet számolni. A turizmus érzékeny a környezetvédelemre, a biztonságra, ezért fontos, hogy közösen megoldást találjanak az érintettek a parkolás megoldására, a korszerű megoldások elterjesztésére. Ruszinkó hamarosan egyeztet a főpolgármesterrel és az V. kerületi polgármesterrel a budapesti turizmust érintő parkolási problémákról, a megoldási lehetőségekről.

Szirmay Tamás, a Magyar Parkolási Szövetség felügyelőbizottsági tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy az információtechnológia segítségével a parkolás megkönnyíthető, példaként említette a táblagépekre telepíthető turistavezető szoftvert, amely egyéb információk mellett a parkolási lehetőségekről, a szabad férőhelyekről is tájékoztatást ad.

Kocsis Ferenc Árpád, az Európai Parkolási Szövetség politikai és stratégiai bizottságának tagja hangsúlyozta, hogy a turizmus, az autóipar és az ingatagfejlesztő szakma szereplőinek a parkolási megoldásokat is figyelembe kellene venniük munkájuk során, hiszen a vevői elégedettséget ez jelentősen befolyásolhatja.

Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke arról beszélt, hogy a közlekedési eszközök, megoldások jelentősen átalakulnak. Példaként említette a környezetkímélő elektromos hajtású járművek gyors terjedését, és ezt infrastruktúrával, például az elektromos töltőállomások telepítésével is követni kell.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.