Ingyenes autópálya és parkolás vár a villanyautósokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 18.00

Az ÁFA drasztikus csökkentése, díjmentes parkolás és ingyenes autópálya-használat – többek között ezekkel az eszközökkel ösztönöznék itthon a villanyautó-eladást.

Magyarországon gyakorlatilag még nem létezik az elektromos autózás, jelenleg csupán 100 elektromos autó van az országban. Ám lehetséges, hogy végre megkezdődik a változás – a kedden, Budapesten megtartott “Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban” című konferencia ezt sugallja.

A 200 államigazgatási, gazdasági, oktatási és kutatási szereplővel megtartott, a Jedlik Ányos Klaszter által létrehozott előadássorozaton kiderült, hogy az elektromobilitás elterjedésének számos adminisztratív jellegű akadálya van. Elengedhetetlen a hazai jogszabályok felülvizsgálata.

Például az elektromos töltőállomásokra jelenleg nincs jogi szabályozás, ezért esetenként akár nyolc hónap is lehet az engedélyeztetés folyamata. Ugyanakkor jelenleg kizárólag a kereskedelmi engedéllyel rendelkező vállalatok értékesíthetnek villamos energiát, mely gátolja, hogy üzleti megfontolásból, piaci alapon üzemeltessen valaki töltőberendezést, így nem is bővül a számuk, pedig a jelenlegi 30-40 helyett több ezer kellene.

Ráadásul a felhasználók otthon sem tölthetik olcsón járművüket, mert az ún. vezérelt áramot az éjszakai időszakban nagyságrendileg csak 8 órán keresztül biztosítja a szolgáltató, de 9-10 órán át is szükség lenne rá.

A klaszter közleménye szerint a kormány számos megoldással támogatná az elektromos járművek terjedését. Bevezetnének pl. egy új, zöld alapszínnel ellátott rendszámot. Az ilyen típusú rendszámot a konnektorról tölthető modellekhez (nevezetesen a plug-in hibrid, a hatótáv-növelt hibrid, és a tisztán elektromos hajtású járművek) lehetne majd igényelni.

Ettől persze nem vesznek majd többen ilyen autót, hiszen jelentős a feláruk a hagyományos modellekkel szemben. Azért, hogy segítse a terjedésüket, ÁFA jellegű kedvezmény bevezetését tervezi az állam, melyet mind a járműbeszerzésre, mind pedig az infrastruktúra-elemekre biztosítanának.

Ezen túlmenően a zöld rendszámos autók használhatnának bizonyos buszsáv-szakaszokat, ingyenesen parkolhatnának, ingyen hajthatnának az autópályákon, illetve a dugódíj alól is mentességet kapnának.

Sőt a kormány maga is használná a zöld járműveket. 2015-től kezdődően a kormányzati és állami céges flottákban ütemezetten jelennének meg az elektromos típusok.

Kommentek

  • Barca

    Ingyenes pálya :D ez azért ironikus, egy kellemesebb 140-es tempóba, amúgy se tudnak még 50km se menni az e-autók, úgyhogy gratulálunk :) Ez szép volt!

  • Kempelen

    Ezen a pálya használaton én is jót mosolyogtam. Látszik a hozzáértés a tervezetben…
    jogszabályok modernizálását támogatom
    buszsáv használatát nem támogatnám
    ÁFA kedvezménnyel egyetértek

  • Guevara

    Lónak a **szát, kérem szépen, meg villanyautót.. Ma új autót venni csak egy nagyon szűk réteg tud, a többiek meg ÁFA nélkül se. Egyébként ha valamilyen csoda folytán elterjednének a villanyautók akkor el kéne kezdeni őket adóztatni, mermiazhogy az áramon nincs jövedéki adó a benzinen meg van. Miazhogy a villanyautó ingyen parkol a benzines meg fizet? És akkor lenne még egy sor ilyen kérdés. A fontosabb az lenne hogy a sok füstölő sz*rt ki kéne szedni az utakról, de hát az se megy itt.

  • subtotal

    Tavaly is ugyanitt jártak, a brainstorming-nál…
    A világ meg megy el mellettünk, aztán sírunk, hogy nem sikerült egy új korszakba sikeresen belépni, világszinten életképes cégeket létrehozni ebben a szegmensben, etc…
    Tapsvihar az államgépezetnek!

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.