Ingyenes autópálya és parkolás vár a villanyautósokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 18.00

Az ÁFA drasztikus csökkentése, díjmentes parkolás és ingyenes autópálya-használat – többek között ezekkel az eszközökkel ösztönöznék itthon a villanyautó-eladást.

Magyarországon gyakorlatilag még nem létezik az elektromos autózás, jelenleg csupán 100 elektromos autó van az országban. Ám lehetséges, hogy végre megkezdődik a változás – a kedden, Budapesten megtartott “Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban” című konferencia ezt sugallja.

A 200 államigazgatási, gazdasági, oktatási és kutatási szereplővel megtartott, a Jedlik Ányos Klaszter által létrehozott előadássorozaton kiderült, hogy az elektromobilitás elterjedésének számos adminisztratív jellegű akadálya van. Elengedhetetlen a hazai jogszabályok felülvizsgálata.

Például az elektromos töltőállomásokra jelenleg nincs jogi szabályozás, ezért esetenként akár nyolc hónap is lehet az engedélyeztetés folyamata. Ugyanakkor jelenleg kizárólag a kereskedelmi engedéllyel rendelkező vállalatok értékesíthetnek villamos energiát, mely gátolja, hogy üzleti megfontolásból, piaci alapon üzemeltessen valaki töltőberendezést, így nem is bővül a számuk, pedig a jelenlegi 30-40 helyett több ezer kellene.

Ráadásul a felhasználók otthon sem tölthetik olcsón járművüket, mert az ún. vezérelt áramot az éjszakai időszakban nagyságrendileg csak 8 órán keresztül biztosítja a szolgáltató, de 9-10 órán át is szükség lenne rá.

A klaszter közleménye szerint a kormány számos megoldással támogatná az elektromos járművek terjedését. Bevezetnének pl. egy új, zöld alapszínnel ellátott rendszámot. Az ilyen típusú rendszámot a konnektorról tölthető modellekhez (nevezetesen a plug-in hibrid, a hatótáv-növelt hibrid, és a tisztán elektromos hajtású járművek) lehetne majd igényelni.

Ettől persze nem vesznek majd többen ilyen autót, hiszen jelentős a feláruk a hagyományos modellekkel szemben. Azért, hogy segítse a terjedésüket, ÁFA jellegű kedvezmény bevezetését tervezi az állam, melyet mind a járműbeszerzésre, mind pedig az infrastruktúra-elemekre biztosítanának.

Ezen túlmenően a zöld rendszámos autók használhatnának bizonyos buszsáv-szakaszokat, ingyenesen parkolhatnának, ingyen hajthatnának az autópályákon, illetve a dugódíj alól is mentességet kapnának.

Sőt a kormány maga is használná a zöld járműveket. 2015-től kezdődően a kormányzati és állami céges flottákban ütemezetten jelennének meg az elektromos típusok.

Kommentek

  • Barca

    Ingyenes pálya :D ez azért ironikus, egy kellemesebb 140-es tempóba, amúgy se tudnak még 50km se menni az e-autók, úgyhogy gratulálunk :) Ez szép volt!

  • Kempelen

    Ezen a pálya használaton én is jót mosolyogtam. Látszik a hozzáértés a tervezetben…
    jogszabályok modernizálását támogatom
    buszsáv használatát nem támogatnám
    ÁFA kedvezménnyel egyetértek

  • Guevara

    Lónak a **szát, kérem szépen, meg villanyautót.. Ma új autót venni csak egy nagyon szűk réteg tud, a többiek meg ÁFA nélkül se. Egyébként ha valamilyen csoda folytán elterjednének a villanyautók akkor el kéne kezdeni őket adóztatni, mermiazhogy az áramon nincs jövedéki adó a benzinen meg van. Miazhogy a villanyautó ingyen parkol a benzines meg fizet? És akkor lenne még egy sor ilyen kérdés. A fontosabb az lenne hogy a sok füstölő sz*rt ki kéne szedni az utakról, de hát az se megy itt.

  • subtotal

    Tavaly is ugyanitt jártak, a brainstorming-nál…
    A világ meg megy el mellettünk, aztán sírunk, hogy nem sikerült egy új korszakba sikeresen belépni, világszinten életképes cégeket létrehozni ebben a szegmensben, etc…
    Tapsvihar az államgépezetnek!

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.