Jelenleg mintegy 80 százalékra tehető a francia utakon közlekedő autóparkban a dízelmotoros verziók aránya. A jövőben azonban ez alapjaiban változhat meg, ha a kormányzatnak sikerül véghezvinnie nagyszabású tervét.
Párizs 2015-ben szeretné bevezetni azt az azonosító rendszert, amely minden autót egy adott károsanyag-kibocsátási kategóriába sorol be.  Ennek alapján aztán az önkormányzatok könnyedén dönthetnének arról, milyen emissziós szintig engedik be a belterületekre a gépkocsikat.
“Franciaország hosszú éveken át támogatta a dízelautókat. Ma már belátjuk, ez tévedés volt, ezért fokozatosan, intelligens és pragmatikus módon helyrehozzuk a hibát” – mondta Manuel Valls miniszterelnök múlt pénteken tartott beszédében. 
Először is a 2015-ös központi költségvetésben csökkenteni szeretnék a dízelek adókedvezményét, a literenkénti két eurocentes (6 Ft) extra adótól egyetlen év alatt 807 millió euró extra bevételre számítanak. 
A büntetés persze nem az egyetlen módszer; már dolgoznak azon, hogy a lakosság minél szélesebb körben vehesse igénybe az elavult dízelek modernizálását célzó átalakításokra érvényes központi támogatásokat.
Az ország energetikai kabinetje már korábban bejelentette, hogy a dízelmotoros autókat elektromos üzeműre lecserélő fogyasztók egyszeri tízezer eurós (3 millió Ft) támogatásban részesülhetnek.