Így lehet féláron autózni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.29. 11.00

Akár felére is csökkenthetik autós kiadásaikat a cégek, ha nem fix gépjárműparkkal működnek, hanem közösségi kocsikat használnak – állítja a car-sharing hazai úttörője.

Számos kis-és középvállalatnak jelent problémát, hogy autóik naponta akár órákon át is kihasználatlanul állnak: ilyenkor azon felül, hogy nem termelnek profitot a tulajdonosnak, vagy a bérlőnek, a finanszírozási vagy az amortizációs költségek miatt gyakorlatilag viszik a pénzt.

Erre kínál egyfajta megoldást az Avalon Care Services Kft. A cég tapasztalatai szerint átlagosan 5 flottaautó váltható ki 3 közösségi autóval, így a car-sharing rendszerben a jobb kihasználtság miatt átlagosan 20%-kal növekszik az egy autóra jutó futásteljesítmény. Ráadásul mivel a felhasználók azonnal szembesülnek a költségekkel, a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználás hatékonysága is nő. Az autóhasználó munkatársak jobban szervezik és rövidítik útjaikat, így az összesített futásteljesítmény is általában 20%-kal csökken.

Egyelőre öt budapesti parkolóházban várják az autók a használókat

Miközben Nyugaton főként a magánszemélyek között terjed a közösségi autóhasználat, náluk a céges felhasználók fedezték fel elsőként a car-sharing előnyeit. Olyannyira, hogy a Avalon szerint az aktív hazai céges felhasználók már most is átlagosan kétszer hosszabb időre foglalnak, és ugyanennyivel hosszabb utakat tesznek meg, mint a német felhasználók.

Pedig a járműfelvevő pontok közelében élő magánszemélyek számára is költséghatékony megoldás lehet ez. Mi egy hétig próbáltuk a rendszert, a tapasztalatainkról és a költségeinkről itt olvashat részletesebben.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.