Egyenlő esélyeket kérnek a taxisok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 09.00

Egységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekében, hogy mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a versenyben.

Egységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekében, hogy mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a versenyben. Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési, szállítási és szállítmányozási osztályának elnöke szerint a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra.


Az elnök megfogalmazása szerint a rendelet mielőbbi elfogadására van szükség annak érdekében, hogy fel lehessen lépni az olyan alternatív szolgáltatókkal – köztük a Uberrel – szemben, amelyek valódi szervezet és tőke nélkül végzik a fuvarszervezési tevékenységet. Dudás Zoltán rámutatott, a diszpécserszolgálati tevékenység jelenleg nem szabályozott. Ennek a jövőben engedélykötelesnek kell lennie, és úgy tűnik, ezt a kormányzat is támogatja – mondta.

Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel.

A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között.

Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság – akár három évre – visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.