A zéró tolerancia jót tett a kötelezőpiacnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 14.00

Az élénkülést mutató autóeladási számok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ezzel arányos bővülését eredményezhetik, de a károk száma is emelkedhet.

Az élénkülést mutató autóeladási számok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ezzel arányos bővülését eredményezhetik, de a károk száma is emelkedhet – derül ki a K&H biztosítójának összegzéséből. A novemberben zajló kgfb-kampányról egyelőre korai mérleget mondani, mivel a kampány még tart, ám az már látszik, hogy az átlagdíjak emelkedésnek indultak.
 


A díjak emelkedésében számos körülmény játszik szerepet: az élénkülő autópiac hozzájárul a kgfb-piac növekedéséhez, a csökkenő üzemanyagárak pedig azt eredményezik, hogy az emberek többet használják autójukat, emiatt várható a károk számának emelkedése is.
 
Bár a növekvő autó- és kgfb-piac, valamint egyéb körülmények miatt a káresetek száma emelkedhet, valamint a KSH hivatalos adatai szerint az ittas autóvezetők a második negyedévben éves összevetésben 16 százalékkal több balesetet okoztak, a K&H biztosítójánál egy kedvező tendencia is látható. A részletesebb adatokból kiderül, hogy a 2008 májusában életbe lépett “zéró toleranciás” szabályozás javította a kárgyakorisági indexet, amely az autóbiztosítási piac egyik legfontosabb mutatója.
 
A 2007-es adatokhoz képest 2009-ben már 20 százalékkal volt alacsonyabb a károk gyakoriságát mutató adat, és a 2011-es kilengést leszámítva azóta is folyamatosan csökkent. A K&H biztosítójának adatai szerint 2012-ben a kárgyakoriság a 3 százalékos fontos határ alá csökkent, amire az elmúlt tíz évben nem volt példa. Bár 2013-ban emelkedett a mutató, a 3,02 százalékos kárgyakoriság jó eredménynek mondható, mivel ez 2003 és 2007 között például 4,81-5,2 százalék között mozgott.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.