300 millió motorkerékpár a Hondától

66 éve kezdték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 08.30

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Honda: szeptemberben legyártották 300 milliomodik motorkerékpájukat. Az apróságok dominálnak.

Sokat változott a világ 1949 óta, amikor a Honda elkészítette első motorkerékpárját, a Dream Type-D típust.A préselt acéllemez vázban 98 köbcentiméteres, kétütemű blokk dolgozott, legnagyobb teljesítménye 3 lóerő volt. 
A japán motorizáció egyik legfontosabb alkotásaként nyilván tartott Type D után számos egyéb modell következett. Már két évvel később elkészült a Type E, amelyet a cégalapító Soichiro Honda személyes kívánságára (rendkívül zavarta ugyanis a kétüteműek zaja és szaga) négyütemű, 146 köbcentis motorocskával szereltek fel; újabb két év elteltével a 90 köbcentis Benly J széria öregbítette a négyütemű Honda motorok hírnevét.
A cég máig legfontosabb fejlesztésének gyümölcse 1958-ra érik be: ekkor születik meg a Super Cub, amely számtalan variációjában a mai napig kapható, és minden idők legnépszerűbb motorkerékpárjaként tartják számon: a világ közel húsz pontján gyártott modellből 2008-ban adták el a 60 milliomodik darabot.
Nem csak az olcsó és megbízható közlekedési eszköz álmát valósította meg Soichiro Honda, hanem a sajátját is: gyerekkora óta a motorversenyzés volt a mindene, és amikor 1959-ben a gyár elsőként nevezett be öt darab, 125 köbcentis versenygépet a Man-szigeti közúti versenyre, kategóriagyőzelemmel és egy összesített hatodik helyezéssel tértek haza. Két évvel később már uralták a mezőnyt, az első öt helyen Honda végzett.
1964-ben hathengeres, negyedliteres versenygépet építettek a kétüteműek hegemóniájának megtörésére; ez két évvel később sikeres is lett, nem úgy, mint az ováldugattyús NR500, amelyet négyhengeres V8-asként aposztrofálnak.
Eközben a közúti motorkerékpárok között egyre-másra építik kategóriateremtő modelljeiket. Az 1969-es CB750 a világ első, tömegpiaci négyhengeres motorja, egyben az első, amelyet tárcsafékkel szereltek fel.
Öt évre rá újabb forradalmi modell érkezik: a vízhűtéses, kardántengelyes, üzemanyagszivattyús Gold Wing – az a legendás modell, amelynek késői, hathengeres utódját 2007-ben a világon elsőként szerelték fel légzsákkal, és amelynek egy példánya idén szeptemberben, negyven évvel a gyártás megkezdése után a Honda háromszáz milliomodik motorkerékpárjaként legördült a kumamotói szerelőszalagról.

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.