300 millió motorkerékpár a Hondától

66 éve kezdték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 08.30

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Honda: szeptemberben legyártották 300 milliomodik motorkerékpájukat. Az apróságok dominálnak.

Sokat változott a világ 1949 óta, amikor a Honda elkészítette első motorkerékpárját, a Dream Type-D típust.A préselt acéllemez vázban 98 köbcentiméteres, kétütemű blokk dolgozott, legnagyobb teljesítménye 3 lóerő volt. 
A japán motorizáció egyik legfontosabb alkotásaként nyilván tartott Type D után számos egyéb modell következett. Már két évvel később elkészült a Type E, amelyet a cégalapító Soichiro Honda személyes kívánságára (rendkívül zavarta ugyanis a kétüteműek zaja és szaga) négyütemű, 146 köbcentis motorocskával szereltek fel; újabb két év elteltével a 90 köbcentis Benly J széria öregbítette a négyütemű Honda motorok hírnevét.
A cég máig legfontosabb fejlesztésének gyümölcse 1958-ra érik be: ekkor születik meg a Super Cub, amely számtalan variációjában a mai napig kapható, és minden idők legnépszerűbb motorkerékpárjaként tartják számon: a világ közel húsz pontján gyártott modellből 2008-ban adták el a 60 milliomodik darabot.
Nem csak az olcsó és megbízható közlekedési eszköz álmát valósította meg Soichiro Honda, hanem a sajátját is: gyerekkora óta a motorversenyzés volt a mindene, és amikor 1959-ben a gyár elsőként nevezett be öt darab, 125 köbcentis versenygépet a Man-szigeti közúti versenyre, kategóriagyőzelemmel és egy összesített hatodik helyezéssel tértek haza. Két évvel később már uralták a mezőnyt, az első öt helyen Honda végzett.
1964-ben hathengeres, negyedliteres versenygépet építettek a kétüteműek hegemóniájának megtörésére; ez két évvel később sikeres is lett, nem úgy, mint az ováldugattyús NR500, amelyet négyhengeres V8-asként aposztrofálnak.
Eközben a közúti motorkerékpárok között egyre-másra építik kategóriateremtő modelljeiket. Az 1969-es CB750 a világ első, tömegpiaci négyhengeres motorja, egyben az első, amelyet tárcsafékkel szereltek fel.
Öt évre rá újabb forradalmi modell érkezik: a vízhűtéses, kardántengelyes, üzemanyagszivattyús Gold Wing – az a legendás modell, amelynek késői, hathengeres utódját 2007-ben a világon elsőként szerelték fel légzsákkal, és amelynek egy példánya idén szeptemberben, negyven évvel a gyártás megkezdése után a Honda háromszáz milliomodik motorkerékpárjaként legördült a kumamotói szerelőszalagról.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.