Sokat változott a világ 1949 óta, amikor a Honda elkészítette első motorkerékpárját, a Dream Type-D típust.A préselt acéllemez vázban 98 köbcentiméteres, kétütemű blokk dolgozott, legnagyobb teljesítménye 3 lóerő volt. 
A japán motorizáció egyik legfontosabb alkotásaként nyilván tartott Type D után számos egyéb modell következett. Már két évvel később elkészült a Type E, amelyet a cégalapító Soichiro Honda személyes kívánságára (rendkívül zavarta ugyanis a kétüteműek zaja és szaga) négyütemű, 146 köbcentis motorocskával szereltek fel; újabb két év elteltével a 90 köbcentis Benly J széria öregbítette a négyütemű Honda motorok hírnevét.
A cég máig legfontosabb fejlesztésének gyümölcse 1958-ra érik be: ekkor születik meg a Super Cub, amely számtalan variációjában a mai napig kapható, és minden idők legnépszerűbb motorkerékpárjaként tartják számon: a világ közel húsz pontján gyártott modellből 2008-ban adták el a 60 milliomodik darabot.
Nem csak az olcsó és megbízható közlekedési eszköz álmát valósította meg Soichiro Honda, hanem a sajátját is: gyerekkora óta a motorversenyzés volt a mindene, és amikor 1959-ben a gyár elsőként nevezett be öt darab, 125 köbcentis versenygépet a Man-szigeti közúti versenyre, kategóriagyőzelemmel és egy összesített hatodik helyezéssel tértek haza. Két évvel később már uralták a mezőnyt, az első öt helyen Honda végzett.
1964-ben hathengeres, negyedliteres versenygépet építettek a kétüteműek hegemóniájának megtörésére; ez két évvel később sikeres is lett, nem úgy, mint az ováldugattyús NR500, amelyet négyhengeres V8-asként aposztrofálnak.
Eközben a közúti motorkerékpárok között egyre-másra építik kategóriateremtő modelljeiket. Az 1969-es CB750 a világ első, tömegpiaci négyhengeres motorja, egyben az első, amelyet tárcsafékkel szereltek fel.
Öt évre rá újabb forradalmi modell érkezik: a vízhűtéses, kardántengelyes, üzemanyagszivattyús Gold Wing – az a legendás modell, amelynek késői, hathengeres utódját 2007-ben a világon elsőként szerelték fel légzsákkal, és amelynek egy példánya idén szeptemberben, negyven évvel a gyártás megkezdése után a Honda háromszáz milliomodik motorkerékpárjaként legördült a kumamotói szerelőszalagról.