Utcai versenyló

Ford Mustang Shelby GT350

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 13.00

Vadonatúj fejlesztésű V8-assal, radikálisan módosított karosszériával és dögös optikai elemekkel tér vissza a Ford Mustang utcai versenyváltozata.

Az elmúlt hetekben trópusi esőként ömlöttek az égből a Ford Mustanggal kapcsolatos hírek, és az ember ilyenkor nem tehet mást, mint kinyitja az esernyőt, és nem vesz tudomást a dömpingről. Egy fontos modellvariánst mégsem hagyhatunk említés nélkül: ez a Shelby GT350, a Mustang legendáján belül is kiemelt szerepet játszó egykori típus utódja.
Az eredeti Shelby GT350 még 1965 és 1970 között, kifejezetten versenyautó-alapnak készült, amely módosított motorja, futóműve és fékrendszere mellett megőrizte az alapmodell számos kényelmi funkcióját. Az évek során egyre nagyobb, egyre puhányabb lett a GT350, míg végül egyszerű optikaituning-csomaggá silányult.
A Ford most értelemszerűen a hőskorból merítve szeretné újrateremteni a típust. Ennek első eszköze a vadonatúj fejlesztésű, versenytechnológiát alkalmazó, fordulatszám-kedvelő V8-as blokk, amely “több mint 500 lóerőt” hoz ki 5,2 liter lökettérfogatból. Az egysíkú (a szokásos 90 helyett 180 fokkal elékelt csapokkal tervezett) főtengellyel szerelt motor négy öblös csövön keresztül krákogja ki az égéstermékeket a légkörbe, miközben a hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű segít beosztani a 400 Nm fölötti nyomatékot.
Az autó 50 mm-rel alacsonyabb a normál Mustangnál, és szinte minden karosszériaelemet úgy módosítottak, hogy csökkentsék a légellenállást (a motorházfedél például egészen rásimul a blokkra), és jelentősen megnövelték a mechanikus komponensekhez vezetett hűtőlevegő mennyiségét – hogy az üzemi hőmérséklet kérdése mennyire foglalkoztatta a mérnököket, jól jelzi, hogy a külön megvásárolható versenypálya-csomagban külön hűtő temperálja a motorolajat és a sebességváltót.
Az utastérben Recaro sportülések, tükröződésmentes műszeregység, valamint egy egyedi, ötfázisú üzemmódválasztó program várja a pilótát, ez az ESP mellett a kormány- és gázreakciókat, az adaptív lengéscsillapítás paramétereit, és a kipufogó beállítását is módosítja.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon tetszik!

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.