Utcai versenyló

Ford Mustang Shelby GT350

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 13.00

Vadonatúj fejlesztésű V8-assal, radikálisan módosított karosszériával és dögös optikai elemekkel tér vissza a Ford Mustang utcai versenyváltozata.

Az elmúlt hetekben trópusi esőként ömlöttek az égből a Ford Mustanggal kapcsolatos hírek, és az ember ilyenkor nem tehet mást, mint kinyitja az esernyőt, és nem vesz tudomást a dömpingről. Egy fontos modellvariánst mégsem hagyhatunk említés nélkül: ez a Shelby GT350, a Mustang legendáján belül is kiemelt szerepet játszó egykori típus utódja.
Az eredeti Shelby GT350 még 1965 és 1970 között, kifejezetten versenyautó-alapnak készült, amely módosított motorja, futóműve és fékrendszere mellett megőrizte az alapmodell számos kényelmi funkcióját. Az évek során egyre nagyobb, egyre puhányabb lett a GT350, míg végül egyszerű optikaituning-csomaggá silányult.
A Ford most értelemszerűen a hőskorból merítve szeretné újrateremteni a típust. Ennek első eszköze a vadonatúj fejlesztésű, versenytechnológiát alkalmazó, fordulatszám-kedvelő V8-as blokk, amely “több mint 500 lóerőt” hoz ki 5,2 liter lökettérfogatból. Az egysíkú (a szokásos 90 helyett 180 fokkal elékelt csapokkal tervezett) főtengellyel szerelt motor négy öblös csövön keresztül krákogja ki az égéstermékeket a légkörbe, miközben a hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű segít beosztani a 400 Nm fölötti nyomatékot.
Az autó 50 mm-rel alacsonyabb a normál Mustangnál, és szinte minden karosszériaelemet úgy módosítottak, hogy csökkentsék a légellenállást (a motorházfedél például egészen rásimul a blokkra), és jelentősen megnövelték a mechanikus komponensekhez vezetett hűtőlevegő mennyiségét – hogy az üzemi hőmérséklet kérdése mennyire foglalkoztatta a mérnököket, jól jelzi, hogy a külön megvásárolható versenypálya-csomagban külön hűtő temperálja a motorolajat és a sebességváltót.
Az utastérben Recaro sportülések, tükröződésmentes műszeregység, valamint egy egyedi, ötfázisú üzemmódválasztó program várja a pilótát, ez az ESP mellett a kormány- és gázreakciókat, az adaptív lengéscsillapítás paramétereit, és a kipufogó beállítását is módosítja.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon tetszik!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.