Utcai versenyló

Ford Mustang Shelby GT350

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 13.00

Vadonatúj fejlesztésű V8-assal, radikálisan módosított karosszériával és dögös optikai elemekkel tér vissza a Ford Mustang utcai versenyváltozata.

Az elmúlt hetekben trópusi esőként ömlöttek az égből a Ford Mustanggal kapcsolatos hírek, és az ember ilyenkor nem tehet mást, mint kinyitja az esernyőt, és nem vesz tudomást a dömpingről. Egy fontos modellvariánst mégsem hagyhatunk említés nélkül: ez a Shelby GT350, a Mustang legendáján belül is kiemelt szerepet játszó egykori típus utódja.
Az eredeti Shelby GT350 még 1965 és 1970 között, kifejezetten versenyautó-alapnak készült, amely módosított motorja, futóműve és fékrendszere mellett megőrizte az alapmodell számos kényelmi funkcióját. Az évek során egyre nagyobb, egyre puhányabb lett a GT350, míg végül egyszerű optikaituning-csomaggá silányult.
A Ford most értelemszerűen a hőskorból merítve szeretné újrateremteni a típust. Ennek első eszköze a vadonatúj fejlesztésű, versenytechnológiát alkalmazó, fordulatszám-kedvelő V8-as blokk, amely “több mint 500 lóerőt” hoz ki 5,2 liter lökettérfogatból. Az egysíkú (a szokásos 90 helyett 180 fokkal elékelt csapokkal tervezett) főtengellyel szerelt motor négy öblös csövön keresztül krákogja ki az égéstermékeket a légkörbe, miközben a hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű segít beosztani a 400 Nm fölötti nyomatékot.
Az autó 50 mm-rel alacsonyabb a normál Mustangnál, és szinte minden karosszériaelemet úgy módosítottak, hogy csökkentsék a légellenállást (a motorházfedél például egészen rásimul a blokkra), és jelentősen megnövelték a mechanikus komponensekhez vezetett hűtőlevegő mennyiségét – hogy az üzemi hőmérséklet kérdése mennyire foglalkoztatta a mérnököket, jól jelzi, hogy a külön megvásárolható versenypálya-csomagban külön hűtő temperálja a motorolajat és a sebességváltót.
Az utastérben Recaro sportülések, tükröződésmentes műszeregység, valamint egy egyedi, ötfázisú üzemmódválasztó program várja a pilótát, ez az ESP mellett a kormány- és gázreakciókat, az adaptív lengéscsillapítás paramétereit, és a kipufogó beállítását is módosítja.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon tetszik!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.