Szalay Balázsék így még soha nem teszteltek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 15.15

A Szalay-Bunkoczi kettős mögött több mint százezer sivatagi kilométer van, de arra még nem volt példa, hogy a dűnék között teszteljenek.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős mögött több mint százezer sivatagi kilométer van, a pilóta közel húsz éve kezdte el terepralis pályafutását, de arra még nem volt példa, hogy a nagy sivatagi versenyük előtt – jelen esetben a 2015-ös Africa Race előtt – , a dűnék között tesztelhessék a viadalra felkészített versenyautót. Ez eddig csupán a gyári és félgyári versenyzők kiváltsága volt. 
Nos, az Opel Dakar Team párosa most abba a kivételes helyzetbe került, hogy megjárathatta a Mokkát a marokkói homokban, hogy megtudják mit bír az autó. 
“Most először volt lehetőségünk maratoni versenyünk előtt tesztelni, és rengeteg pozitív tapasztalatot hozott ez a néhány nap. Eddig is tudtuk, mit jelent a finomhangolás, mit jelenthetnek a nüánsznyi változtatások a beállításon, de most a saját bőrünkön tapasztalhattuk. Rendkívül hasznos volt ez a néhány nap, a tesztnek köszönhetően lendületben vagyunk, nem kell majd arra áldozni az első néhány órát, napot, hogy belerázódjunk a versenyzésbe” – mondta Szalay, aki még elárulta, azért éppen Marokkót választották helyszínül, mert az Africa Race első néhány napja ott zajlik majd, úgyhogy ennél jobban keresve sem lehetett volna modellezni a körülményeket, amelyek rájuk várnak a több mint 6000 kilométeres megméretésen.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.