Indul az utolsó roham a kötelezőkampányban

Lehet spórolni, de az átlagdíj emelkedett

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 11.00

Már csak néhány napjuk maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék, lecserélik-e év végi évfordulós kötelező biztosításukat.

Már csak néhány napjuk maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék, lecserélik-e év végi évfordulós kötelező biztosításukat. A Netrisk online alkusz statisztikái szerint a díjértesítőkből megismert magasabb díjak miatt a váltás mellett döntők meglepően magas összegű megtakarítást tudtak elérni: 38 százalékuk tudott legalább 7500 forinttal kedvezőbb díjú szerződést kötni úgy is, hogy jóval több mint harmaduk nem a legolcsóbb ajánlatot választotta.

A portál az előző évek statisztikái alapján arra számít, hogy sok autós a hátralévő utolsó napok során jut döntésre, ami további mintegy 50 ezer autós rohamát vetíti előre. A december végi évfordulós szerződések felmondásának legkésőbb december 1-jén éjfélig a biztosítókhoz igazoltan be kell érkezniük, ezért a későn ébredők számára is csak aznap délig tudják vállalni a felmondások szabályos eljuttatását.

A december 1-jei határidő csak a jelenlegi szerződés felmondására vonatkozik, új szerződés megkötésére egészen december 31-ig van lehetőség. Bár az autósok többsége a felmondással egy időben dönt az új biztosításáról is, a Netrisknél a tavalyi évben közel hatezer ügyfél csak decemberben adott megbízást az új kgfb megkötésére.
 
A jelenlegi biztosítóktól megkapott díjértesítőkben szereplő indexdíjak a Netrisk.hu adatai szerint bizonyos szegmensekben átlagosan 25-30 százalékkal voltak magasabbak a tavalyi díjnál, emiatt kevésbé meglepő, hogy a megajánlott jövő évi díjakhoz képest a váltók idén is jelentős összegeket tudtak megtakarítani: 57 százalékuk több mint 5000 forintot tudott megspórolni, több mint egynegyedük esetében pedig ez az összeg a 10 ezer forintot is meghaladta.

Idén is folytatódik az a tendencia, hogy a kgfb-szerződők egyre nagyobb része az ár mellett más szempontokat is mérlegel, legyen az az adott biztosító neve, vagy az általa kínált egyéb szolgáltatások (például a kampány során együttkötési kedvezménnyel kínált további biztosítások). A Netrisknél idén szerződést váltók 37 százaléka a döntés során a kalkulátor eredményeit látva nem a legolcsóbb ajánlat mellett dönt (tavaly ez az arány 32 százalék volt).

A több mint 50 ezer új szerződés adataiból megállapítható, hogy tovább nyílt az olló a budapesti és a vidéki autósok átlagdíja között. Miközben a budapestiek átlagosan több mint 5 százalékkal magasabb összegen kötnek szerződést tavalyhoz képest, a megyeszékhelyeken stagnál a díj, a többi vidéki településen pedig 2,5 százalékkal alacsonyabb szinten alakul az átlagos díjszint. Ez utóbbi csoportba tartozók átlagos díja (9850 Ft) éppen 60 százalékkal alacsonyabb fővárosi társaikénál (15 761 Ft).

Érdekesség, hogy az egyes megyeszékhelyek között igen magas a szórás: miközben Salgótarjánban csak 7500 forintos éves díjat fizetnek, addig Tatabányán és Debrecenben 12 100 forint felett alakul a szerződéses összegek átlaga. Tavalyhoz képest a legnagyobb mértékű (10 százalék körüli) díjemelkedés Szolnokon és Kecskeméten következett be, miközben Egerben 10, Szegeden 9 százalékkal mérséklődött az átlagdíj. Az első három hét teljes átlagdíja 11 300 forint volt, ami 3 százalékkal múlja felül a tavaly ilyenkor mért szintet.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.