Pimaszul kapzsi a Ferrari!

Botrányszagú helyzet a 458 Speciale körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 08.00

Hatalmas a kereslet a Ferrari újdonsága iránt, ám a cég nem érkezési sorrendben szeretné kiszolgálni a vevőket: az viheti az autót, aki hajlandó telepakolni azt extrákkal

Ha vadonatúj Ferrarit vásárolsz, aligha vannak filléres gondjaid, sokakat mégis felbőszíthet az a helyzet, amelybe a márka legújabb modellje kapcsán kényszeríti bele a reménybeli vásárlókat.
A hírek szerint ugyanis hiába fizettek be komoly, közel nyolcmillió forintnak megfelelő előlegeket (az autópiacon bevett szokás szerint az autó teljes vételárának 10 százalékát) a megrendelők, bukhatják a vásárlást, ha akadnak, akik náluk többet hajlandóak otthagyni a maranellói cégnél.
A tavaly augusztusban bemutatott 458 Speciale iránt ugyanis hatalmas az érdeklődés; jóval nagyobb, mint amit a gyár képes kielégíteni. Erre számítani lehetett, a Ferrari azonban úgy döntött, szelektál: egy brit pénzügyi szaklap szerint több érdeklődővel is felvette a kapcsolatot a cég, és arra biztatják őket, rendeljenek nagy értékű extrákat az autóba, mert különben rájuk licitálhatnak más, éhesebb vevők.
Nem véletlenül ilyen keresett a 458 Speciale: miután a California modell fedélzetén már bemutatkozott a márka új turbómotorja, a technológia várhatóan éveken belül elterjed a teljes modellkínálatban – egyes hírek szerint a 458 már közelgő modellfrissítése során megkaphatja az új motort -, így a 458 Speciale az utolsó nagy teljesítményű szívómotoros Ferrarik egyikeként különösen nagy értéket képviselhet a gyűjtők körében.
A tizenöt hónapja leleplezett 458 Speciale 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint. Ebben szerep jut a módosított aerodinamikai jellemzőknek, a kontrollált farolást engedélyező elektronikának és az egyedi fejlesztésű abroncsoknak is.
A Ferrari időközben bemutatta a 458 Speciale nyitott tetős kiadását is; a korlátozott példányszámban gyártandó Aperta várhatóan még nagyobb őrületet vált majd ki a piacon.

Kommentek

  • Vérmacy

    Botrány? Ez nem parasztkenyér díszcsomagolásban! Ha kell, fizess, ha jobban kell, fizess többet :o)
    Ez legalább “megéri a árát”…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.