Pimaszul kapzsi a Ferrari!

Botrányszagú helyzet a 458 Speciale körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 08.00

Hatalmas a kereslet a Ferrari újdonsága iránt, ám a cég nem érkezési sorrendben szeretné kiszolgálni a vevőket: az viheti az autót, aki hajlandó telepakolni azt extrákkal

Ha vadonatúj Ferrarit vásárolsz, aligha vannak filléres gondjaid, sokakat mégis felbőszíthet az a helyzet, amelybe a márka legújabb modellje kapcsán kényszeríti bele a reménybeli vásárlókat.
A hírek szerint ugyanis hiába fizettek be komoly, közel nyolcmillió forintnak megfelelő előlegeket (az autópiacon bevett szokás szerint az autó teljes vételárának 10 százalékát) a megrendelők, bukhatják a vásárlást, ha akadnak, akik náluk többet hajlandóak otthagyni a maranellói cégnél.
A tavaly augusztusban bemutatott 458 Speciale iránt ugyanis hatalmas az érdeklődés; jóval nagyobb, mint amit a gyár képes kielégíteni. Erre számítani lehetett, a Ferrari azonban úgy döntött, szelektál: egy brit pénzügyi szaklap szerint több érdeklődővel is felvette a kapcsolatot a cég, és arra biztatják őket, rendeljenek nagy értékű extrákat az autóba, mert különben rájuk licitálhatnak más, éhesebb vevők.
Nem véletlenül ilyen keresett a 458 Speciale: miután a California modell fedélzetén már bemutatkozott a márka új turbómotorja, a technológia várhatóan éveken belül elterjed a teljes modellkínálatban – egyes hírek szerint a 458 már közelgő modellfrissítése során megkaphatja az új motort -, így a 458 Speciale az utolsó nagy teljesítményű szívómotoros Ferrarik egyikeként különösen nagy értéket képviselhet a gyűjtők körében.
A tizenöt hónapja leleplezett 458 Speciale 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint. Ebben szerep jut a módosított aerodinamikai jellemzőknek, a kontrollált farolást engedélyező elektronikának és az egyedi fejlesztésű abroncsoknak is.
A Ferrari időközben bemutatta a 458 Speciale nyitott tetős kiadását is; a korlátozott példányszámban gyártandó Aperta várhatóan még nagyobb őrületet vált majd ki a piacon.

Kommentek

  • Vérmacy

    Botrány? Ez nem parasztkenyér díszcsomagolásban! Ha kell, fizess, ha jobban kell, fizess többet :o)
    Ez legalább “megéri a árát”…

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.