Pimaszul kapzsi a Ferrari!

Botrányszagú helyzet a 458 Speciale körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 08.00

Hatalmas a kereslet a Ferrari újdonsága iránt, ám a cég nem érkezési sorrendben szeretné kiszolgálni a vevőket: az viheti az autót, aki hajlandó telepakolni azt extrákkal

Ha vadonatúj Ferrarit vásárolsz, aligha vannak filléres gondjaid, sokakat mégis felbőszíthet az a helyzet, amelybe a márka legújabb modellje kapcsán kényszeríti bele a reménybeli vásárlókat.
A hírek szerint ugyanis hiába fizettek be komoly, közel nyolcmillió forintnak megfelelő előlegeket (az autópiacon bevett szokás szerint az autó teljes vételárának 10 százalékát) a megrendelők, bukhatják a vásárlást, ha akadnak, akik náluk többet hajlandóak otthagyni a maranellói cégnél.
A tavaly augusztusban bemutatott 458 Speciale iránt ugyanis hatalmas az érdeklődés; jóval nagyobb, mint amit a gyár képes kielégíteni. Erre számítani lehetett, a Ferrari azonban úgy döntött, szelektál: egy brit pénzügyi szaklap szerint több érdeklődővel is felvette a kapcsolatot a cég, és arra biztatják őket, rendeljenek nagy értékű extrákat az autóba, mert különben rájuk licitálhatnak más, éhesebb vevők.
Nem véletlenül ilyen keresett a 458 Speciale: miután a California modell fedélzetén már bemutatkozott a márka új turbómotorja, a technológia várhatóan éveken belül elterjed a teljes modellkínálatban – egyes hírek szerint a 458 már közelgő modellfrissítése során megkaphatja az új motort -, így a 458 Speciale az utolsó nagy teljesítményű szívómotoros Ferrarik egyikeként különösen nagy értéket képviselhet a gyűjtők körében.
A tizenöt hónapja leleplezett 458 Speciale 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint. Ebben szerep jut a módosított aerodinamikai jellemzőknek, a kontrollált farolást engedélyező elektronikának és az egyedi fejlesztésű abroncsoknak is.
A Ferrari időközben bemutatta a 458 Speciale nyitott tetős kiadását is; a korlátozott példányszámban gyártandó Aperta várhatóan még nagyobb őrületet vált majd ki a piacon.

Kommentek

  • Vérmacy

    Botrány? Ez nem parasztkenyér díszcsomagolásban! Ha kell, fizess, ha jobban kell, fizess többet :o)
    Ez legalább “megéri a árát”…

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.