Felfoghatatlan összeget költ fejlesztésre a Volkswagen

26 ezer milliárd forint öt év alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 10.00

Új modellek, környezetvédelmi fejlesztések, modern gyártóüzemek és költségmegtakarítások: a Volkswagen világelsőségre tör.

Idén meglehet a rég óhajtott tízmilliós gyártási darabszám, de a végső cél nem ez, hanem a Toyota legyőzése, a Volkswagen csoport pedig mindenre hajlandó azért, hogy a világ első számú autógyártója legyen.
A mindent ez esetben szó szerint kell érteni: a napokban hozott döntés értelmében a következő öt év során 85,6 milliárd eurót, azaz jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 26 000 milliárd (26 billió) forintot szánnak fejlesztésre. 
Ezzel folytatódhat a három éve tartó trend, amelyben a Volkswagen minden más magánvállalatánál nagyobb összeget fordít kutatási és fejlesztési célra – a második és harmadik helyen az Automotive News Europe tudósítása szerint a Samsung és az Intel áll.
Ennek meg is van a foganatja: míg eredetileg 2018-ban szerették volna elérni az évi tízmilliós darabszámot, a mágikus határt már akár idén átlépheti a cégcsoport. A januártól szeptemberig tartó időszakban globális eladásaik mindössze 72 ezer darabbal maradtak el a Toyotáé mögött.
A cég 2015 végéig mintegy száz új és felfrissített modellt fog piacra bocsátani.
Ugyanakkor miközben célirányos költéseit növeli, más területeken komoly költségcsökkentésbe fogott a Volkswagen: csoportszinten mintegy 10 milliárd euróval (3000 milliárd Ft) szeretné visszafogni kiadásait. Néhány hónapja még ennél szerényebb, ötmilliárd eurós megtakarításokról szólt Martin Winterkorn elnök-vezérigazgató. A költségcsökkentés elsősorban a fennálló folyamatok racionalizálása, a hatékonyság növelése révén valósulna meg.
Nem egyértelmű, hogy a 85,6 milliárd eurós tervezett beruházásokban szerepelnek-e a cégcsoport kínai érdekeltségei: a világ legnagyobb autópiacán a következő öt évben szintén jelentősen növelni szándékoznak beruházásaikat.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.