Felfoghatatlan összeget költ fejlesztésre a Volkswagen

26 ezer milliárd forint öt év alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.23. 10.00

Új modellek, környezetvédelmi fejlesztések, modern gyártóüzemek és költségmegtakarítások: a Volkswagen világelsőségre tör.

Idén meglehet a rég óhajtott tízmilliós gyártási darabszám, de a végső cél nem ez, hanem a Toyota legyőzése, a Volkswagen csoport pedig mindenre hajlandó azért, hogy a világ első számú autógyártója legyen.
A mindent ez esetben szó szerint kell érteni: a napokban hozott döntés értelmében a következő öt év során 85,6 milliárd eurót, azaz jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 26 000 milliárd (26 billió) forintot szánnak fejlesztésre. 
Ezzel folytatódhat a három éve tartó trend, amelyben a Volkswagen minden más magánvállalatánál nagyobb összeget fordít kutatási és fejlesztési célra – a második és harmadik helyen az Automotive News Europe tudósítása szerint a Samsung és az Intel áll.
Ennek meg is van a foganatja: míg eredetileg 2018-ban szerették volna elérni az évi tízmilliós darabszámot, a mágikus határt már akár idén átlépheti a cégcsoport. A januártól szeptemberig tartó időszakban globális eladásaik mindössze 72 ezer darabbal maradtak el a Toyotáé mögött.
A cég 2015 végéig mintegy száz új és felfrissített modellt fog piacra bocsátani.
Ugyanakkor miközben célirányos költéseit növeli, más területeken komoly költségcsökkentésbe fogott a Volkswagen: csoportszinten mintegy 10 milliárd euróval (3000 milliárd Ft) szeretné visszafogni kiadásait. Néhány hónapja még ennél szerényebb, ötmilliárd eurós megtakarításokról szólt Martin Winterkorn elnök-vezérigazgató. A költségcsökkentés elsősorban a fennálló folyamatok racionalizálása, a hatékonyság növelése révén valósulna meg.
Nem egyértelmű, hogy a 85,6 milliárd eurós tervezett beruházásokban szerepelnek-e a cégcsoport kínai érdekeltségei: a világ legnagyobb autópiacán a következő öt évben szintén jelentősen növelni szándékoznak beruházásaikat.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.