Csodálatos raliautó a Fordtól

...kár, hogy nem valódi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.21. 09.00

Egy kaliforniai formatervező szerint hiába van ott technikailag, látványban nem elég erős a Fiesta WRC, ezért vadonatúj raliautót tervezett a Fordnak.

Középmotoros, négykerékhajtású raliautó: ennél a mai napig nem találtak ki izgalmasabbat az autósportban. Így gondolta ezt Ken Nagasaka is, aki ezt a konfigurációt találta ki megálmodott – méghozzá milyen szépen megálmodott! – Ford raliautójához. Az 1,6 literes turbómotorral felszerelt autó gondolata önmagában is vonzó, a kivitelezés azonban még ígéretesebbé teszi.
Egyrészt Nagasaka a modern sportfelszerelések stíluselemei (áttört felületek, ívelt peremek, színkódolt felszínváltások) alkalmazta az autón, másrészt a teljes karosszériát aerodinamikai funkciókkal ruházta fel: a kerekek fölött vágott járatokban áramló levegő egyrészt leszorítóerőt termel, másrészt hűs levegőt szállít a motornak és a fékeknek.
Tudományos tény, hogy a dögösen kinéző versenyautók gyorsabbak*, ezért a tervező a Ford hagyományos kék-fehér egyenszíneit alkalmazva megjelölte ezeket a légbeömlő, illetve kivezető nyílásokat, ami különösen marketing és szurkoló-őrjítő szempontból előnyös.

A hátsó szárny alatt látható a köztes töltőlevegőhűtő

* nyilván nem
WRC

Kommentek

  • Vérmacy

    Ez nem csak egy fricska az i8-nak?

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.