Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

VW Golf SportWagen HyMotion

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 11.00

Újabb bőrt nyúz le a kedvenc rókájáról a Volkswagen: a Golf kombi HyMotion kiadását hidrogén táplálja, kipufogójából nem távozik más, csak vízpára.

Az eddigi legerősebb Golf kombi után most bemutatkozott a legtisztább üzemű is: a Volkswagen Golf SportWagen HyMotion villanymotorját fedélzeti üzemanyagcella látja el elektromos árammal.
Lehet, hogy a Toyota, a Hyundai, a Honda viszik a prímet a hidrogén-üzemanyagcellás technológiák terén, de valójában a német gyártók sincsenek lemaradva: a Mercedes, az Opel mellett a Volkswagen is kifejlesztette már ilyen rendszereit, amelyeket most a Golf Variant (Észak-Amerikában Golf SportWagen) fedélzetén tártak a nagyérdemű elé.
A Golf FCV adu ásza az MQB padlólemez, amelyet eleve felkészítettek minden lehetséges hajtási módozat, így a hidrogén-üzemanyagcella befogadására is. Ennek köszönhetően a lítiumion-akkuk elférnek az üzemanyag-tartály helyén, a hidrogéntartályok pedig az ülések alatt, illetve a csomagtér padlójában (nem alatta), így a csomag- és az utastér kapacitása nem csorbul. 
A lítiumion-akkuknak itt nincs más szerepük, mint a regeneratív fékrendszer által megtermelt áramot tárolni, illetve besegíteni az üzemanyagcellának az indításkor, illetve gyorsítás során – amikor minden üzemel, 100 kW, azaz 136 LE a teljes rendszerteljesítmény. Az akkuk, akárcsak a villanymotor, az elektromos Golfból került át a HyMotion modellbe.
A motortérben kapott helyet a frissen kifejlesztett, egysebességű, kétfázisú erőátviteli rendszer, valamint maga az üzemanyagcella-köteg, a hozzá tartozó hűtőrendszerrel és egy turbófeltöltővel. Utóbbi ugyanazt csinálja, mint egy normál belsőégésű motorban: a működéshez szükséges friss levegőt szállítja az üzemanyagcellához.  
A vezérlő elektronika a padlóalagútban kapott helyet; itt alakítják át az üzemanyagcella nagyfeszültségű egyenáramát a meghajtáshoz szükséges, háromfázisú váltóárammá, illetve 12 voltos egyenárammá, amelyről a normál fedélzeti fogyasztókat táplálják.

Kommentek

  • hova

    De, a németek most lemaradtak, kedves Svékus Gergő. Nem kell megijedni, azért nem szűnik meg az állása.

  • Kempelen

    Hova! Erre az állításodra egy minden kétséget kizáró bizonyíték jó lenne!

    Nem az, hogy mit hallottál, meg olvastál a Kiskegyedben, hanem olyan bizonyító erejű. Szívesen olvasnám, rászánnám azt a pár napot, amit egy ilyen értékű iromány megkíván.
    Nos?

  • menõmanó

    esztelen kempelen
    Neked nem elég bizonyíték, hogy melyik cég autói kerülnek előbb sorozatgyártásba?
    Mondjuk sosem sosem az eszedről voltál híres, ezért kaptad a találó nevedet. :)
    Mellesleg a németek most IS lemaradtak, ez így helyes.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.