Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

VW Golf SportWagen HyMotion

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 11.00

Újabb bőrt nyúz le a kedvenc rókájáról a Volkswagen: a Golf kombi HyMotion kiadását hidrogén táplálja, kipufogójából nem távozik más, csak vízpára.

Az eddigi legerősebb Golf kombi után most bemutatkozott a legtisztább üzemű is: a Volkswagen Golf SportWagen HyMotion villanymotorját fedélzeti üzemanyagcella látja el elektromos árammal.
Lehet, hogy a Toyota, a Hyundai, a Honda viszik a prímet a hidrogén-üzemanyagcellás technológiák terén, de valójában a német gyártók sincsenek lemaradva: a Mercedes, az Opel mellett a Volkswagen is kifejlesztette már ilyen rendszereit, amelyeket most a Golf Variant (Észak-Amerikában Golf SportWagen) fedélzetén tártak a nagyérdemű elé.
A Golf FCV adu ásza az MQB padlólemez, amelyet eleve felkészítettek minden lehetséges hajtási módozat, így a hidrogén-üzemanyagcella befogadására is. Ennek köszönhetően a lítiumion-akkuk elférnek az üzemanyag-tartály helyén, a hidrogéntartályok pedig az ülések alatt, illetve a csomagtér padlójában (nem alatta), így a csomag- és az utastér kapacitása nem csorbul. 
A lítiumion-akkuknak itt nincs más szerepük, mint a regeneratív fékrendszer által megtermelt áramot tárolni, illetve besegíteni az üzemanyagcellának az indításkor, illetve gyorsítás során – amikor minden üzemel, 100 kW, azaz 136 LE a teljes rendszerteljesítmény. Az akkuk, akárcsak a villanymotor, az elektromos Golfból került át a HyMotion modellbe.
A motortérben kapott helyet a frissen kifejlesztett, egysebességű, kétfázisú erőátviteli rendszer, valamint maga az üzemanyagcella-köteg, a hozzá tartozó hűtőrendszerrel és egy turbófeltöltővel. Utóbbi ugyanazt csinálja, mint egy normál belsőégésű motorban: a működéshez szükséges friss levegőt szállítja az üzemanyagcellához.  
A vezérlő elektronika a padlóalagútban kapott helyet; itt alakítják át az üzemanyagcella nagyfeszültségű egyenáramát a meghajtáshoz szükséges, háromfázisú váltóárammá, illetve 12 voltos egyenárammá, amelyről a normál fedélzeti fogyasztókat táplálják.

Kommentek

  • hova

    De, a németek most lemaradtak, kedves Svékus Gergő. Nem kell megijedni, azért nem szűnik meg az állása.

  • Kempelen

    Hova! Erre az állításodra egy minden kétséget kizáró bizonyíték jó lenne!

    Nem az, hogy mit hallottál, meg olvastál a Kiskegyedben, hanem olyan bizonyító erejű. Szívesen olvasnám, rászánnám azt a pár napot, amit egy ilyen értékű iromány megkíván.
    Nos?

  • menõmanó

    esztelen kempelen
    Neked nem elég bizonyíték, hogy melyik cég autói kerülnek előbb sorozatgyártásba?
    Mondjuk sosem sosem az eszedről voltál híres, ezért kaptad a találó nevedet. :)
    Mellesleg a németek most IS lemaradtak, ez így helyes.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.