Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

VW Golf SportWagen HyMotion

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 11.00

Újabb bőrt nyúz le a kedvenc rókájáról a Volkswagen: a Golf kombi HyMotion kiadását hidrogén táplálja, kipufogójából nem távozik más, csak vízpára.

Az eddigi legerősebb Golf kombi után most bemutatkozott a legtisztább üzemű is: a Volkswagen Golf SportWagen HyMotion villanymotorját fedélzeti üzemanyagcella látja el elektromos árammal.
Lehet, hogy a Toyota, a Hyundai, a Honda viszik a prímet a hidrogén-üzemanyagcellás technológiák terén, de valójában a német gyártók sincsenek lemaradva: a Mercedes, az Opel mellett a Volkswagen is kifejlesztette már ilyen rendszereit, amelyeket most a Golf Variant (Észak-Amerikában Golf SportWagen) fedélzetén tártak a nagyérdemű elé.
A Golf FCV adu ásza az MQB padlólemez, amelyet eleve felkészítettek minden lehetséges hajtási módozat, így a hidrogén-üzemanyagcella befogadására is. Ennek köszönhetően a lítiumion-akkuk elférnek az üzemanyag-tartály helyén, a hidrogéntartályok pedig az ülések alatt, illetve a csomagtér padlójában (nem alatta), így a csomag- és az utastér kapacitása nem csorbul. 
A lítiumion-akkuknak itt nincs más szerepük, mint a regeneratív fékrendszer által megtermelt áramot tárolni, illetve besegíteni az üzemanyagcellának az indításkor, illetve gyorsítás során – amikor minden üzemel, 100 kW, azaz 136 LE a teljes rendszerteljesítmény. Az akkuk, akárcsak a villanymotor, az elektromos Golfból került át a HyMotion modellbe.
A motortérben kapott helyet a frissen kifejlesztett, egysebességű, kétfázisú erőátviteli rendszer, valamint maga az üzemanyagcella-köteg, a hozzá tartozó hűtőrendszerrel és egy turbófeltöltővel. Utóbbi ugyanazt csinálja, mint egy normál belsőégésű motorban: a működéshez szükséges friss levegőt szállítja az üzemanyagcellához.  
A vezérlő elektronika a padlóalagútban kapott helyet; itt alakítják át az üzemanyagcella nagyfeszültségű egyenáramát a meghajtáshoz szükséges, háromfázisú váltóárammá, illetve 12 voltos egyenárammá, amelyről a normál fedélzeti fogyasztókat táplálják.

Kommentek

  • hova

    De, a németek most lemaradtak, kedves Svékus Gergő. Nem kell megijedni, azért nem szűnik meg az állása.

  • Kempelen

    Hova! Erre az állításodra egy minden kétséget kizáró bizonyíték jó lenne!

    Nem az, hogy mit hallottál, meg olvastál a Kiskegyedben, hanem olyan bizonyító erejű. Szívesen olvasnám, rászánnám azt a pár napot, amit egy ilyen értékű iromány megkíván.
    Nos?

  • menõmanó

    esztelen kempelen
    Neked nem elég bizonyíték, hogy melyik cég autói kerülnek előbb sorozatgyártásba?
    Mondjuk sosem sosem az eszedről voltál híres, ezért kaptad a találó nevedet. :)
    Mellesleg a németek most IS lemaradtak, ez így helyes.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.