Nem lesz drága az új magyar autó?

Mi múlik 12,5 centin?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 18.00

Elsőre a személyautósabb C-Crossnál magasabbra tippeltem az új Vitara alapárát. Lehet, hogy mégis a menőbb SUV kerül majd kevesebbe?

Nehéz olyan autós céget találni, amelynek képviselője 4-5 hónappal a piaci bevezetést megelőzően az árakra vonatkozó kérdést nem azzal hárítja el, hogy “az új termék versenyképes áron kerül forgalomba”. Ugyanezt hallottuk nemrég a Magyar Suzuki illetékesétől az új Vitara kapcsán is.

Ha rövidebb, olcsóbb is?

Ám ezúttal tényleg lehet alapja a sablonválasznak, mert információink szerint a Vitara nem lesz drágább az SX4 S-Crossnál. Az autó ára még nem dőlt el, de úgy tudjuk, hogy a két autó közötti méretkülönbség okán a Suzuki a klasszikus kompakt autóként pozícionált S-Cross ára alá lőheti be az új látványterepjárót, amelynek sorozatgyártása januárban kezdődik Esztergomban.

Egyedibbé tehető a belső tér a fényezéshez hasonló betétekkel

A következő Vitara ugyanis 12,5 centiméterrel rövidebb az S-Crossnál, egészen pontosan 4175 milliméter hosszú. Bár a tenyérnyi különbség ebben a méretkategóriában nem oszt nem szoroz, az új típus valóban sorolható a Juke-2008-Mokka-Captur-C4 Cactus vonulathoz is. 375 literes csomagtartója szintén ezt a mezőnyt idézi.

Szavazás

Az új Vitara

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha az új Vitara valóban kevesebbe kerülne majd, mint a listaáron 4 490 000-8 500 000 Ft közötti áron kapható SX4 S-Cross, az megdobhatja a Suzukik iránti kereslet itthon. Konkrét összegekről nem tudunk és a közös technikára épülő S-Cross és Vitara listaárát amúgy is csak hasonló felszereltséggel érdemes összevetni.

A motorkínálat nem bonyolítja a helyzetet, mert ugyanaz az 1,6 literes benzines szívómotor és a FIAT-tól átvett 1,6-os dízel hajtja a testvérmodelleket.

Teljesítményük egyformán 120 lóerő, de a benzines maximális nyomatéka 156 Nm 4400-as fordulatszámon, a dízelé 320 Nm, már 1750-en.

Idén a Suzuki eladásai a piaci átlagnál kétszer erősebben, 12,1 százalékkal növekedtek. Ám a Splash gyártása augusztusban leállt, és nem biztos, hogy a kieső mennyiséget jövő év közepétől pótolni tudja a Thaiföldről importált Celerio.

Párizsig kellett menni érte, de mi már ültünk az új magyar Suzukiban, olvasd el az élményeinket!

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.