Megérkezett az év legfontosabb luxusújdonsága

Mercedes-Maybach S osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 15.15

Elsődleges piacain, Kínában és Los Angelesben egyszerre mutatták be a rég várt Maybach sorozatgyártású kivitelét. Paraméterei letaglózóak.

Az eddigi nagyobb S-osztályhoz képest húsz centiméterrel megnövelt tengelytávjával és magasabb tetővonalával, no meg alapáron kínált hátsó fekvőfoteljeivel és messze felemelhető, illetve előre tolható utasülésével (“sofőrös” csomag) brutális helyet kínál a hátsó üléssoron a Mercedes-Maybach S-osztály. 

A kényeztetést hátul is teljes értékű, négyzónás klímaberendezés, valamint (a most bemutatott S600 csúcsmodellen alapkivitelű) levegő-ionizációs, illetve exkluzív illatanyagú parfümszórós szolgáltatás teszi teljessé. 
Nem véletlen, hogy ezekkel a paraméterekkel kezdünk, hiszen a Maybach, amely az AMG-hez hasonlóan a Mercedes név utótagjaként szerepel majd a típusjelzésben, erről szól: a hátul utazók maximális kényeztetéséről. 
Ennek fontos része az ezen a téren kiemelkedően teljesítő S-osztály Coupénál is hatékonyabb zajszigetelés – a gyár szerint egyenesen ez a világ legcsendesebb luxuslimuzinja, amihez nyilván a Lexus LS-nek is lesz egy-két szava. Ehhez különleges szigeteléseket, illesztési rés nélkül beépített fényszórókat és tucatnyi egyéb trükköt alkalmaztak; az autó aerodinamikai együtthatója 0,26. 
Az eddig látott képeken egyértelmű volt a Maybach és az S-osztály azonossága, csakhogy az extrém tengelytáv-nyújtás mellett ehhez vadonatúj oldalfalat kellett konsdtruálni: a hátsó oldalajtó például meglepő módon 66 mm-rel rövidebb, mint a nyújtott tengelytávú alap-S-osztályban, és mivel így egyáltalán nem ér bele a C-oszlopba, nem kellett háromszög-ablakot beépíteni. Az ülések így teljes egészében az ajtónyílás mögé kerültek, a külvilág számára tehát láthatatlan az, aki a Maybachban utazik. 
A belső kidolgozás mintaszerű, a kézzel készített, nemesfém alkatrészeket tartalmazó IWC analóg órától az ajtók kézzel varrott bőrborításán át az üvegszál-optikás belső hangulatvilágításig. A 24 hangszórós, 24 csatornás erősítővel szerelt Burmester hifi hátsó magashangszórói helyükről kiemelkedve mozdulnak közelebb az utasokhoz, és hogy ne kelljen kiabálni a sofőrrel (nem mintha egy ultra csendes autóban erre szükség lehetne, kétirányú kommunikációs rendszer erősíti fel az elöl és hátul kimondott szavakat. 
Amit csak lehet, a legfinomabb fa borítja, az ülések háttámlájának szegélyétől a légbeömlő nyílások keretéig; a tetőkárpit finom bőrből is kérhető, hamarosan pedig hajszálvékony zongoralakk-betétekkel díszített fapanelek is megjelennek a kínálatban, a Rolls-Royce stílusában. 
Természetesen a Maybachhoz sem jár minden alapáron, így fizetni kell a kézzel készített, ezüstözött pezsgőspoharakért, a palackokat hűteni vagy fűteni képes pohártartókért, vagy az alapáras panorámatető gombnyomásra elsötétedő üvegéért. 
Korábban úgy tudtuk, csak V12-es kivitelben készül a Maybach. Kiderült, ez nem így van: az 530 lóerős, 830 Nm nyomatékú S600 mellett a V8-assal szerelt, mezei S500 is rendelkezésre áll, 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Utóbbi az új, kilencfokozatú automata sebességváltót kapta meg, míg a V12-nél maradt a hetes automata. 
Az utasok biztonságáról a szokásos aktív és passzív rendszereken kívül a hátsó ülőlap peremébe beépített légzsák (amely elfektetett ülésnél aktiválódva megakadályozza, hogy az utas előre csússzon a biztonsági öv alatt), a biztonsági övbe épített légzsák, valamint a hátsó öveket előzékenyen előre csúsztató, majd visszahúzódva azokat optimálisan megfeszítő rendszer gondoskodik. 
Az árakról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes.

Kommentek

  • hova

    Ó, miket lehet ott hátul csinálni……………..

  • Vorserie

    Na mos attól,hogy egy S Mercit mindenféle full-full extrával még káró mintás varrott bőrrel raknak teli attól még nem lesz igazi extravagáns autó,főleg kívülről nem ég akkor sem ha két középkorú férfi elég félreérthető helyzetben próbálja eladni….

    Ez egy nagyon fel fullozott S Merci.

    Azért az egy generációval előbbi Maybach sokkal karakteresebb volt.

  • Joskabacsi

    Vorserie
    Ha jol emlekszem a tavasszal vagy a nyaron lehetett olvasni, hogy a Maybach mint marka megszunik mert csak pup volt a merci hatan. Innentol kezdve a legexkluzivabb S osztaly utotagja a nev.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.