Megérkezett az év legfontosabb luxusújdonsága

Mercedes-Maybach S osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 15.15

Elsődleges piacain, Kínában és Los Angelesben egyszerre mutatták be a rég várt Maybach sorozatgyártású kivitelét. Paraméterei letaglózóak.

Az eddigi nagyobb S-osztályhoz képest húsz centiméterrel megnövelt tengelytávjával és magasabb tetővonalával, no meg alapáron kínált hátsó fekvőfoteljeivel és messze felemelhető, illetve előre tolható utasülésével (“sofőrös” csomag) brutális helyet kínál a hátsó üléssoron a Mercedes-Maybach S-osztály. 

A kényeztetést hátul is teljes értékű, négyzónás klímaberendezés, valamint (a most bemutatott S600 csúcsmodellen alapkivitelű) levegő-ionizációs, illetve exkluzív illatanyagú parfümszórós szolgáltatás teszi teljessé. 
Nem véletlen, hogy ezekkel a paraméterekkel kezdünk, hiszen a Maybach, amely az AMG-hez hasonlóan a Mercedes név utótagjaként szerepel majd a típusjelzésben, erről szól: a hátul utazók maximális kényeztetéséről. 
Ennek fontos része az ezen a téren kiemelkedően teljesítő S-osztály Coupénál is hatékonyabb zajszigetelés – a gyár szerint egyenesen ez a világ legcsendesebb luxuslimuzinja, amihez nyilván a Lexus LS-nek is lesz egy-két szava. Ehhez különleges szigeteléseket, illesztési rés nélkül beépített fényszórókat és tucatnyi egyéb trükköt alkalmaztak; az autó aerodinamikai együtthatója 0,26. 
Az eddig látott képeken egyértelmű volt a Maybach és az S-osztály azonossága, csakhogy az extrém tengelytáv-nyújtás mellett ehhez vadonatúj oldalfalat kellett konsdtruálni: a hátsó oldalajtó például meglepő módon 66 mm-rel rövidebb, mint a nyújtott tengelytávú alap-S-osztályban, és mivel így egyáltalán nem ér bele a C-oszlopba, nem kellett háromszög-ablakot beépíteni. Az ülések így teljes egészében az ajtónyílás mögé kerültek, a külvilág számára tehát láthatatlan az, aki a Maybachban utazik. 
A belső kidolgozás mintaszerű, a kézzel készített, nemesfém alkatrészeket tartalmazó IWC analóg órától az ajtók kézzel varrott bőrborításán át az üvegszál-optikás belső hangulatvilágításig. A 24 hangszórós, 24 csatornás erősítővel szerelt Burmester hifi hátsó magashangszórói helyükről kiemelkedve mozdulnak közelebb az utasokhoz, és hogy ne kelljen kiabálni a sofőrrel (nem mintha egy ultra csendes autóban erre szükség lehetne, kétirányú kommunikációs rendszer erősíti fel az elöl és hátul kimondott szavakat. 
Amit csak lehet, a legfinomabb fa borítja, az ülések háttámlájának szegélyétől a légbeömlő nyílások keretéig; a tetőkárpit finom bőrből is kérhető, hamarosan pedig hajszálvékony zongoralakk-betétekkel díszített fapanelek is megjelennek a kínálatban, a Rolls-Royce stílusában. 
Természetesen a Maybachhoz sem jár minden alapáron, így fizetni kell a kézzel készített, ezüstözött pezsgőspoharakért, a palackokat hűteni vagy fűteni képes pohártartókért, vagy az alapáras panorámatető gombnyomásra elsötétedő üvegéért. 
Korábban úgy tudtuk, csak V12-es kivitelben készül a Maybach. Kiderült, ez nem így van: az 530 lóerős, 830 Nm nyomatékú S600 mellett a V8-assal szerelt, mezei S500 is rendelkezésre áll, 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Utóbbi az új, kilencfokozatú automata sebességváltót kapta meg, míg a V12-nél maradt a hetes automata. 
Az utasok biztonságáról a szokásos aktív és passzív rendszereken kívül a hátsó ülőlap peremébe beépített légzsák (amely elfektetett ülésnél aktiválódva megakadályozza, hogy az utas előre csússzon a biztonsági öv alatt), a biztonsági övbe épített légzsák, valamint a hátsó öveket előzékenyen előre csúsztató, majd visszahúzódva azokat optimálisan megfeszítő rendszer gondoskodik. 
Az árakról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes.

Kommentek

  • hova

    Ó, miket lehet ott hátul csinálni……………..

  • Vorserie

    Na mos attól,hogy egy S Mercit mindenféle full-full extrával még káró mintás varrott bőrrel raknak teli attól még nem lesz igazi extravagáns autó,főleg kívülről nem ég akkor sem ha két középkorú férfi elég félreérthető helyzetben próbálja eladni….

    Ez egy nagyon fel fullozott S Merci.

    Azért az egy generációval előbbi Maybach sokkal karakteresebb volt.

  • Joskabacsi

    Vorserie
    Ha jol emlekszem a tavasszal vagy a nyaron lehetett olvasni, hogy a Maybach mint marka megszunik mert csak pup volt a merci hatan. Innentol kezdve a legexkluzivabb S osztaly utotagja a nev.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.