Megérkezett az év legfontosabb luxusújdonsága

Mercedes-Maybach S osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 15.15

Elsődleges piacain, Kínában és Los Angelesben egyszerre mutatták be a rég várt Maybach sorozatgyártású kivitelét. Paraméterei letaglózóak.

Az eddigi nagyobb S-osztályhoz képest húsz centiméterrel megnövelt tengelytávjával és magasabb tetővonalával, no meg alapáron kínált hátsó fekvőfoteljeivel és messze felemelhető, illetve előre tolható utasülésével (“sofőrös” csomag) brutális helyet kínál a hátsó üléssoron a Mercedes-Maybach S-osztály. 

A kényeztetést hátul is teljes értékű, négyzónás klímaberendezés, valamint (a most bemutatott S600 csúcsmodellen alapkivitelű) levegő-ionizációs, illetve exkluzív illatanyagú parfümszórós szolgáltatás teszi teljessé. 
Nem véletlen, hogy ezekkel a paraméterekkel kezdünk, hiszen a Maybach, amely az AMG-hez hasonlóan a Mercedes név utótagjaként szerepel majd a típusjelzésben, erről szól: a hátul utazók maximális kényeztetéséről. 
Ennek fontos része az ezen a téren kiemelkedően teljesítő S-osztály Coupénál is hatékonyabb zajszigetelés – a gyár szerint egyenesen ez a világ legcsendesebb luxuslimuzinja, amihez nyilván a Lexus LS-nek is lesz egy-két szava. Ehhez különleges szigeteléseket, illesztési rés nélkül beépített fényszórókat és tucatnyi egyéb trükköt alkalmaztak; az autó aerodinamikai együtthatója 0,26. 
Az eddig látott képeken egyértelmű volt a Maybach és az S-osztály azonossága, csakhogy az extrém tengelytáv-nyújtás mellett ehhez vadonatúj oldalfalat kellett konsdtruálni: a hátsó oldalajtó például meglepő módon 66 mm-rel rövidebb, mint a nyújtott tengelytávú alap-S-osztályban, és mivel így egyáltalán nem ér bele a C-oszlopba, nem kellett háromszög-ablakot beépíteni. Az ülések így teljes egészében az ajtónyílás mögé kerültek, a külvilág számára tehát láthatatlan az, aki a Maybachban utazik. 
A belső kidolgozás mintaszerű, a kézzel készített, nemesfém alkatrészeket tartalmazó IWC analóg órától az ajtók kézzel varrott bőrborításán át az üvegszál-optikás belső hangulatvilágításig. A 24 hangszórós, 24 csatornás erősítővel szerelt Burmester hifi hátsó magashangszórói helyükről kiemelkedve mozdulnak közelebb az utasokhoz, és hogy ne kelljen kiabálni a sofőrrel (nem mintha egy ultra csendes autóban erre szükség lehetne, kétirányú kommunikációs rendszer erősíti fel az elöl és hátul kimondott szavakat. 
Amit csak lehet, a legfinomabb fa borítja, az ülések háttámlájának szegélyétől a légbeömlő nyílások keretéig; a tetőkárpit finom bőrből is kérhető, hamarosan pedig hajszálvékony zongoralakk-betétekkel díszített fapanelek is megjelennek a kínálatban, a Rolls-Royce stílusában. 
Természetesen a Maybachhoz sem jár minden alapáron, így fizetni kell a kézzel készített, ezüstözött pezsgőspoharakért, a palackokat hűteni vagy fűteni képes pohártartókért, vagy az alapáras panorámatető gombnyomásra elsötétedő üvegéért. 
Korábban úgy tudtuk, csak V12-es kivitelben készül a Maybach. Kiderült, ez nem így van: az 530 lóerős, 830 Nm nyomatékú S600 mellett a V8-assal szerelt, mezei S500 is rendelkezésre áll, 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Utóbbi az új, kilencfokozatú automata sebességváltót kapta meg, míg a V12-nél maradt a hetes automata. 
Az utasok biztonságáról a szokásos aktív és passzív rendszereken kívül a hátsó ülőlap peremébe beépített légzsák (amely elfektetett ülésnél aktiválódva megakadályozza, hogy az utas előre csússzon a biztonsági öv alatt), a biztonsági övbe épített légzsák, valamint a hátsó öveket előzékenyen előre csúsztató, majd visszahúzódva azokat optimálisan megfeszítő rendszer gondoskodik. 
Az árakról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes.

Kommentek

  • hova

    Ó, miket lehet ott hátul csinálni……………..

  • Vorserie

    Na mos attól,hogy egy S Mercit mindenféle full-full extrával még káró mintás varrott bőrrel raknak teli attól még nem lesz igazi extravagáns autó,főleg kívülről nem ég akkor sem ha két középkorú férfi elég félreérthető helyzetben próbálja eladni….

    Ez egy nagyon fel fullozott S Merci.

    Azért az egy generációval előbbi Maybach sokkal karakteresebb volt.

  • Joskabacsi

    Vorserie
    Ha jol emlekszem a tavasszal vagy a nyaron lehetett olvasni, hogy a Maybach mint marka megszunik mert csak pup volt a merci hatan. Innentol kezdve a legexkluzivabb S osztaly utotagja a nev.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.