Feleannyi halott az utakon, mint tíz éve

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 13.00

Az év első tíz hónapjában 477 fő vesztette életét a közutakon, tíz évvel ezelőtt 1059 halott volt. Október végéig 13 115 személysérüléses balesetet regisztráltak.

Az év első tíz hónapjában 477 fő vesztette életét a közutakon, tíz évvel ezelőtt 1059 halott volt. Október végéig 13 115 személysérüléses balesetet regisztráltak, 2004-ben 17 469 volt.

Októberben kevesebb személyi sérüléses közúti baleset történt, a balesetben meghalt, súlyosan, illetve könnyen sérült személyek száma egyaránt csökkent, és ittas állapotban is kevesebb balesetet okoztak (méghozzá ötödével), mint az elmúlt év tizedik hónapjában. Az októberi kedvező adatok az év eddig eltelt időszakának baleseti alakulására is kedvezően hatottak.

Január 1. és október 31. között összesen 13 115 személysérüléses közúti baleset történt, 0,34 százalékkal több, mint 2013 azonos időszakában (egy hónappal ezelőtt még +1,27 % volt az arány). Ez a csekély mértékű növekedés a könnyű sérüléses közúti balesetek számának 0,65 százalékos növekedéséből adódik. A halálos balesetek számában 1,79, a súlyos kimenetelű balesetek számában pedig 0,13 százalékos csökkenés mutatható ki.

Az év első tíz hónapjában a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 495 főről 477 főre csökkent. Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma tovább csökkent: idén október végéig 1313 személy (járművezető és gyalogos összesen) okozott személyi sérüléssel járó közlekedési balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban a tavaly ilyenkor tapasztalt 1378 balesettel szemben.

A szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott közúti balesetek száma a legnagyobb mértékben Zala (27,08 %), Jász-Nagykun-Szolnok (25,0 %) és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében nőtt, míg a legnagyobb csökkenés Tolna, valamint Győr-Moson-Sopron megyében tapasztalható (-36,11, illetve -34,21 %).

A közúti balesetek legfőbb okainak sorrendje nem változott, de az elsőbbségi jog meg nem adása miatt bekövetkezett balesetek aránya (25 %) megközelítette a gyorshajtás miatti balesetekét (28 %). A balesetek hátterében harmadik fő okként továbbra is a kanyarodási szabályok megszegése áll (17 %).

(Forrás: baleset-megelozes.eu)

Kommentek

  • Szentmiki

    Biztos a kétszer annyi traffipaxtól…:D

  • subtotal

    De jó lenne már 500 alatt zárni az évet, de ez még idén nem fog összejönni.
    Traffival már nem lesz előrelépés, el kell kezdeni a sziszifuszi munkát…

  • hova

    Öt nap alatt / ma éjfélig / 9 azaz kilenc halott. Így van ez és valóban nem a trafi az előrelépés, persze ki tudja. Lehet, hogy tényleg a sziszifuszi munka ideje jött el. Erkölcs, etika,emberség, tolerancia, előre látás- vagyis normális, életet tisztelő emberek kellenek. És nem dícsérgetni kell a 4-5-600 LE-s, vagy erősebb gépeket, mert PÁLYATAKARÍTÓK- hanem azt vallani, hogy ez már nem kell, mert mindíg lesz, lesznek, akik elfeledkeznek a jóerkölcsről, vagy nem is volt nekik!!!!

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.