Feleannyi halott az utakon, mint tíz éve

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 13.00

Az év első tíz hónapjában 477 fő vesztette életét a közutakon, tíz évvel ezelőtt 1059 halott volt. Október végéig 13 115 személysérüléses balesetet regisztráltak.

Az év első tíz hónapjában 477 fő vesztette életét a közutakon, tíz évvel ezelőtt 1059 halott volt. Október végéig 13 115 személysérüléses balesetet regisztráltak, 2004-ben 17 469 volt.

Októberben kevesebb személyi sérüléses közúti baleset történt, a balesetben meghalt, súlyosan, illetve könnyen sérült személyek száma egyaránt csökkent, és ittas állapotban is kevesebb balesetet okoztak (méghozzá ötödével), mint az elmúlt év tizedik hónapjában. Az októberi kedvező adatok az év eddig eltelt időszakának baleseti alakulására is kedvezően hatottak.

Január 1. és október 31. között összesen 13 115 személysérüléses közúti baleset történt, 0,34 százalékkal több, mint 2013 azonos időszakában (egy hónappal ezelőtt még +1,27 % volt az arány). Ez a csekély mértékű növekedés a könnyű sérüléses közúti balesetek számának 0,65 százalékos növekedéséből adódik. A halálos balesetek számában 1,79, a súlyos kimenetelű balesetek számában pedig 0,13 százalékos csökkenés mutatható ki.

Az év első tíz hónapjában a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 495 főről 477 főre csökkent. Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma tovább csökkent: idén október végéig 1313 személy (járművezető és gyalogos összesen) okozott személyi sérüléssel járó közlekedési balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban a tavaly ilyenkor tapasztalt 1378 balesettel szemben.

A szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott közúti balesetek száma a legnagyobb mértékben Zala (27,08 %), Jász-Nagykun-Szolnok (25,0 %) és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében nőtt, míg a legnagyobb csökkenés Tolna, valamint Győr-Moson-Sopron megyében tapasztalható (-36,11, illetve -34,21 %).

A közúti balesetek legfőbb okainak sorrendje nem változott, de az elsőbbségi jog meg nem adása miatt bekövetkezett balesetek aránya (25 %) megközelítette a gyorshajtás miatti balesetekét (28 %). A balesetek hátterében harmadik fő okként továbbra is a kanyarodási szabályok megszegése áll (17 %).

(Forrás: baleset-megelozes.eu)

Kommentek

  • Szentmiki

    Biztos a kétszer annyi traffipaxtól…:D

  • subtotal

    De jó lenne már 500 alatt zárni az évet, de ez még idén nem fog összejönni.
    Traffival már nem lesz előrelépés, el kell kezdeni a sziszifuszi munkát…

  • hova

    Öt nap alatt / ma éjfélig / 9 azaz kilenc halott. Így van ez és valóban nem a trafi az előrelépés, persze ki tudja. Lehet, hogy tényleg a sziszifuszi munka ideje jött el. Erkölcs, etika,emberség, tolerancia, előre látás- vagyis normális, életet tisztelő emberek kellenek. És nem dícsérgetni kell a 4-5-600 LE-s, vagy erősebb gépeket, mert PÁLYATAKARÍTÓK- hanem azt vallani, hogy ez már nem kell, mert mindíg lesz, lesznek, akik elfeledkeznek a jóerkölcsről, vagy nem is volt nekik!!!!

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.