Csodaszép az Audi jövője

Audi Prologue

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 14.15

A márka új formavilágát és új technológiáit vezeti fel a Los Angelesben a mai napon bemutatott Audi Prologue kupétanulmány.

A jelenlegi A8-asnál valamivel rövidebb, 5,1 méter hosszú, 2,94 méteres tengelytávú, mindössze 1,39 méter magas, ugyanakkor közel két méter széles (195 cm) Prologue az Audi új formai korszakát hivatott beharangozni. Nincsenek persze forradalmi változások: maradt a Single Frame hűtőmaszk, ám sokkal szélesebb kiadásban, ráadásul mélyebbre került, ami különösen dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A rács lemezei rombusz-szerkezetűek, végükön kettéválnak, így biztosítva a térhatású megjelenést. 
A fényszórók ezzel szemben lapos, széles ékké minősültek vissza, csúcsuk belóg a hűtőrács fölé, belsejükben pedig az adaptív mátrix világítástechnológia lézeres fényforrással kombinált kiadása nyűgöz le. 
A formavilág kifejezetten sportos, az első légterelő lapoktól a 22 colos, egyedi rajzolatú kerekek fölött kiemelkedő, vaskos vállakon át a hátsó ajtók légbevezető nyílást mintázó, homorú kialakításáig. A far kialakítása nem kevésbé radikális, a dupla kipufogó és a lámpatest egymásra rímelve teremt strukturált, erőteljes hátképet. Tanulmányautón bocsánatos, ha nincs tükör, itt azonban van, mégpedig alumíniumból megformálva – nem úgy, mint kilincs, ami nincs, ahogy hagyományos analóg műszerek sem. 
Sőt, kapcsoló is alig: a kezelőszervek egy méretes érintőképernyőn jelennek meg, ami használaton kívül teljesen belesimul a környezetbe, és hogy ergonomikusan lehessen használni, enyhén ívelt kivitelben építették be. A sebességváltó előválasztó karja egyben csuklótámaszként szolgál – ez különösen jó ötlet. 
Hogy az utas ne unatkozzon, az alapvetően hagyománytisztelő, ős-audis elrendezésű cockpitban elöl is hatalmas, széles monitorsáv húzódik. Itt a multimédiás rendszer adatai jeleníthetők meg, de arra is lehetőség nyílik, hogy az utas megtervezzen itt egy útvonalat (mondjuk menet közben kinézett egy jó kis éttermet), és aztán egyetlen suhintással a főképernyőre küldje azt, ahol a navigációs rendszer e szerint mutatja az irányt a vezetőnek a teljes műszerparkot kitöltő, fő kijelzőn. 
A finom bőrbe kötött, négy sportülés utasait egy újszerű szoftver, a “komornyik” fogadja, okostelefonjuk alapján beazonosítja őket, és személyes preferenciájuk szerint módosítja az ülés és a klímaberendezés beállításait. Ha ezzel megvannak, akár a dokkoló aljzatba is helyezhetik mobiljukat: a rendszer egyszerre tölti a telefont, és összekapcsolja azt a fedélzeti infotainment rendszerrel. 
A hajtásról egy 605 lóerős, 4,0 literes V8-as turbómotor gondoskodik, a 700 (túltöltéssel 750) Nm nyomaték 3,7 másodperc alatt repíti százra a kevés híján kéttonnás autót. Mindazonáltal az átlagfogyasztása csupán 8,6 litert ad meg az Audi, ami részben a 48 voltos elektromos hálózatnak köszönhető. Ennek különösen fékezéskor támad jelentősége, hiszen nagyobb mennyiségű elektromos energiát képes eltárolni a regeneratív fékrendszer. 
Ami a futóművet illeti, nem csak hátul, de elöl is ötlengőkaros konstrukciót alkalmaztak, az ütéselnyelést adaptív csillapítású, változó magasságú légrugókra bízták. Fontos újdonság a dinamikus összkerék-kormányzás, amely a szokásos módszer szerint az elsőkkel együtt, vagy azokkal ellentétesen fordítja a hátsó kerekeket, akár 5 fokos tartományban. 
Korábbi információk szerint az Audi Prologue az Audi tervezett nagy kupéjának, a Mercedes S-osztály Coupé ellenfeleként szerencsét próbáló A9-esnek lehet az előfutára.  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát ez minden csak nem csodaszép. Főleg a belső necces, remélem ennél jobb lesz a végleges.

    Az új Audi dizájner kb olyan szép autókat tervez mint ahogy kinéz…
    http://www.sueddeutsche.de/auto/neues-design-audi-sucht-nach-seiner-form-1.2217475

  • Vorserie

    Autoról:

    Jónak tűnik mind a forma mind a belső,persze kérdés,hogy ha ekkora már alkalmazhatják az önműködő autót akkor vajon ez a csoda szép járgány hogy fog dönteni mondjuk egy alagút közepén sűrű szembe forgalomban ha elé ugrik valami…mondjuk egy gyerek vagy kutya?!

    Elüti?

    A falhoz csapja magát az utasokkal együtt?

    Neki megy a szembe jövő autónak?

    Melyik a jó döntés?

    Ki dönti el?

    A számítógép vagy a “sofőr”?

    Vagy az aki beprogramozta a számítógépet?

    Érdekes kérdések ezek a jövővel kapcsolatban.

    Bár legújabb infók szerint Floridában 2014. októberében engedélyezték az önműködő Audit.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.