Csodaszép az Audi jövője

Audi Prologue

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 14.15

A márka új formavilágát és új technológiáit vezeti fel a Los Angelesben a mai napon bemutatott Audi Prologue kupétanulmány.

A jelenlegi A8-asnál valamivel rövidebb, 5,1 méter hosszú, 2,94 méteres tengelytávú, mindössze 1,39 méter magas, ugyanakkor közel két méter széles (195 cm) Prologue az Audi új formai korszakát hivatott beharangozni. Nincsenek persze forradalmi változások: maradt a Single Frame hűtőmaszk, ám sokkal szélesebb kiadásban, ráadásul mélyebbre került, ami különösen dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A rács lemezei rombusz-szerkezetűek, végükön kettéválnak, így biztosítva a térhatású megjelenést. 
A fényszórók ezzel szemben lapos, széles ékké minősültek vissza, csúcsuk belóg a hűtőrács fölé, belsejükben pedig az adaptív mátrix világítástechnológia lézeres fényforrással kombinált kiadása nyűgöz le. 
A formavilág kifejezetten sportos, az első légterelő lapoktól a 22 colos, egyedi rajzolatú kerekek fölött kiemelkedő, vaskos vállakon át a hátsó ajtók légbevezető nyílást mintázó, homorú kialakításáig. A far kialakítása nem kevésbé radikális, a dupla kipufogó és a lámpatest egymásra rímelve teremt strukturált, erőteljes hátképet. Tanulmányautón bocsánatos, ha nincs tükör, itt azonban van, mégpedig alumíniumból megformálva – nem úgy, mint kilincs, ami nincs, ahogy hagyományos analóg műszerek sem. 
Sőt, kapcsoló is alig: a kezelőszervek egy méretes érintőképernyőn jelennek meg, ami használaton kívül teljesen belesimul a környezetbe, és hogy ergonomikusan lehessen használni, enyhén ívelt kivitelben építették be. A sebességváltó előválasztó karja egyben csuklótámaszként szolgál – ez különösen jó ötlet. 
Hogy az utas ne unatkozzon, az alapvetően hagyománytisztelő, ős-audis elrendezésű cockpitban elöl is hatalmas, széles monitorsáv húzódik. Itt a multimédiás rendszer adatai jeleníthetők meg, de arra is lehetőség nyílik, hogy az utas megtervezzen itt egy útvonalat (mondjuk menet közben kinézett egy jó kis éttermet), és aztán egyetlen suhintással a főképernyőre küldje azt, ahol a navigációs rendszer e szerint mutatja az irányt a vezetőnek a teljes műszerparkot kitöltő, fő kijelzőn. 
A finom bőrbe kötött, négy sportülés utasait egy újszerű szoftver, a “komornyik” fogadja, okostelefonjuk alapján beazonosítja őket, és személyes preferenciájuk szerint módosítja az ülés és a klímaberendezés beállításait. Ha ezzel megvannak, akár a dokkoló aljzatba is helyezhetik mobiljukat: a rendszer egyszerre tölti a telefont, és összekapcsolja azt a fedélzeti infotainment rendszerrel. 
A hajtásról egy 605 lóerős, 4,0 literes V8-as turbómotor gondoskodik, a 700 (túltöltéssel 750) Nm nyomaték 3,7 másodperc alatt repíti százra a kevés híján kéttonnás autót. Mindazonáltal az átlagfogyasztása csupán 8,6 litert ad meg az Audi, ami részben a 48 voltos elektromos hálózatnak köszönhető. Ennek különösen fékezéskor támad jelentősége, hiszen nagyobb mennyiségű elektromos energiát képes eltárolni a regeneratív fékrendszer. 
Ami a futóművet illeti, nem csak hátul, de elöl is ötlengőkaros konstrukciót alkalmaztak, az ütéselnyelést adaptív csillapítású, változó magasságú légrugókra bízták. Fontos újdonság a dinamikus összkerék-kormányzás, amely a szokásos módszer szerint az elsőkkel együtt, vagy azokkal ellentétesen fordítja a hátsó kerekeket, akár 5 fokos tartományban. 
Korábbi információk szerint az Audi Prologue az Audi tervezett nagy kupéjának, a Mercedes S-osztály Coupé ellenfeleként szerencsét próbáló A9-esnek lehet az előfutára.  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát ez minden csak nem csodaszép. Főleg a belső necces, remélem ennél jobb lesz a végleges.

    Az új Audi dizájner kb olyan szép autókat tervez mint ahogy kinéz…
    http://www.sueddeutsche.de/auto/neues-design-audi-sucht-nach-seiner-form-1.2217475

  • Vorserie

    Autoról:

    Jónak tűnik mind a forma mind a belső,persze kérdés,hogy ha ekkora már alkalmazhatják az önműködő autót akkor vajon ez a csoda szép járgány hogy fog dönteni mondjuk egy alagút közepén sűrű szembe forgalomban ha elé ugrik valami…mondjuk egy gyerek vagy kutya?!

    Elüti?

    A falhoz csapja magát az utasokkal együtt?

    Neki megy a szembe jövő autónak?

    Melyik a jó döntés?

    Ki dönti el?

    A számítógép vagy a “sofőr”?

    Vagy az aki beprogramozta a számítógépet?

    Érdekes kérdések ezek a jövővel kapcsolatban.

    Bár legújabb infók szerint Floridában 2014. októberében engedélyezték az önműködő Audit.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.