A jelenlegi A8-asnál valamivel rövidebb, 5,1 méter hosszú, 2,94 méteres tengelytávú, mindössze 1,39 méter magas, ugyanakkor közel két méter széles (195 cm) Prologue az Audi új formai korszakát hivatott beharangozni. Nincsenek persze forradalmi változások: maradt a Single Frame hűtőmaszk, ám sokkal szélesebb kiadásban, ráadásul mélyebbre került, ami különösen dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A rács lemezei rombusz-szerkezetűek, végükön kettéválnak, így biztosítva a térhatású megjelenést. 
A fényszórók ezzel szemben lapos, széles ékké minősültek vissza, csúcsuk belóg a hűtőrács fölé, belsejükben pedig az adaptív mátrix világítástechnológia lézeres fényforrással kombinált kiadása nyűgöz le. 
A formavilág kifejezetten sportos, az első légterelő lapoktól a 22 colos, egyedi rajzolatú kerekek fölött kiemelkedő, vaskos vállakon át a hátsó ajtók légbevezető nyílást mintázó, homorú kialakításáig. A far kialakítása nem kevésbé radikális, a dupla kipufogó és a lámpatest egymásra rímelve teremt strukturált, erőteljes hátképet. Tanulmányautón bocsánatos, ha nincs tükör, itt azonban van, mégpedig alumíniumból megformálva – nem úgy, mint kilincs, ami nincs, ahogy hagyományos analóg műszerek sem. 
Sőt, kapcsoló is alig: a kezelőszervek egy méretes érintőképernyőn jelennek meg, ami használaton kívül teljesen belesimul a környezetbe, és hogy ergonomikusan lehessen használni, enyhén ívelt kivitelben építették be. A sebességváltó előválasztó karja egyben csuklótámaszként szolgál – ez különösen jó ötlet. 
Hogy az utas ne unatkozzon, az alapvetően hagyománytisztelő, ős-audis elrendezésű cockpitban elöl is hatalmas, széles monitorsáv húzódik. Itt a multimédiás rendszer adatai jeleníthetők meg, de arra is lehetőség nyílik, hogy az utas megtervezzen itt egy útvonalat (mondjuk menet közben kinézett egy jó kis éttermet), és aztán egyetlen suhintással a főképernyőre küldje azt, ahol a navigációs rendszer e szerint mutatja az irányt a vezetőnek a teljes műszerparkot kitöltő, fő kijelzőn. 
A finom bőrbe kötött, négy sportülés utasait egy újszerű szoftver, a “komornyik” fogadja, okostelefonjuk alapján beazonosítja őket, és személyes preferenciájuk szerint módosítja az ülés és a klímaberendezés beállításait. Ha ezzel megvannak, akár a dokkoló aljzatba is helyezhetik mobiljukat: a rendszer egyszerre tölti a telefont, és összekapcsolja azt a fedélzeti infotainment rendszerrel. 
A hajtásról egy 605 lóerős, 4,0 literes V8-as turbómotor gondoskodik, a 700 (túltöltéssel 750) Nm nyomaték 3,7 másodperc alatt repíti százra a kevés híján kéttonnás autót. Mindazonáltal az átlagfogyasztása csupán 8,6 litert ad meg az Audi, ami részben a 48 voltos elektromos hálózatnak köszönhető. Ennek különösen fékezéskor támad jelentősége, hiszen nagyobb mennyiségű elektromos energiát képes eltárolni a regeneratív fékrendszer. 
Ami a futóművet illeti, nem csak hátul, de elöl is ötlengőkaros konstrukciót alkalmaztak, az ütéselnyelést adaptív csillapítású, változó magasságú légrugókra bízták. Fontos újdonság a dinamikus összkerék-kormányzás, amely a szokásos módszer szerint az elsőkkel együtt, vagy azokkal ellentétesen fordítja a hátsó kerekeket, akár 5 fokos tartományban. 
Korábbi információk szerint az Audi Prologue az Audi tervezett nagy kupéjának, a Mercedes S-osztály Coupé ellenfeleként szerencsét próbáló A9-esnek lehet az előfutára.