Csodaszép az Audi jövője

Audi Prologue

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 14.15

A márka új formavilágát és új technológiáit vezeti fel a Los Angelesben a mai napon bemutatott Audi Prologue kupétanulmány.

A jelenlegi A8-asnál valamivel rövidebb, 5,1 méter hosszú, 2,94 méteres tengelytávú, mindössze 1,39 méter magas, ugyanakkor közel két méter széles (195 cm) Prologue az Audi új formai korszakát hivatott beharangozni. Nincsenek persze forradalmi változások: maradt a Single Frame hűtőmaszk, ám sokkal szélesebb kiadásban, ráadásul mélyebbre került, ami különösen dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A rács lemezei rombusz-szerkezetűek, végükön kettéválnak, így biztosítva a térhatású megjelenést. 
A fényszórók ezzel szemben lapos, széles ékké minősültek vissza, csúcsuk belóg a hűtőrács fölé, belsejükben pedig az adaptív mátrix világítástechnológia lézeres fényforrással kombinált kiadása nyűgöz le. 
A formavilág kifejezetten sportos, az első légterelő lapoktól a 22 colos, egyedi rajzolatú kerekek fölött kiemelkedő, vaskos vállakon át a hátsó ajtók légbevezető nyílást mintázó, homorú kialakításáig. A far kialakítása nem kevésbé radikális, a dupla kipufogó és a lámpatest egymásra rímelve teremt strukturált, erőteljes hátképet. Tanulmányautón bocsánatos, ha nincs tükör, itt azonban van, mégpedig alumíniumból megformálva – nem úgy, mint kilincs, ami nincs, ahogy hagyományos analóg műszerek sem. 
Sőt, kapcsoló is alig: a kezelőszervek egy méretes érintőképernyőn jelennek meg, ami használaton kívül teljesen belesimul a környezetbe, és hogy ergonomikusan lehessen használni, enyhén ívelt kivitelben építették be. A sebességváltó előválasztó karja egyben csuklótámaszként szolgál – ez különösen jó ötlet. 
Hogy az utas ne unatkozzon, az alapvetően hagyománytisztelő, ős-audis elrendezésű cockpitban elöl is hatalmas, széles monitorsáv húzódik. Itt a multimédiás rendszer adatai jeleníthetők meg, de arra is lehetőség nyílik, hogy az utas megtervezzen itt egy útvonalat (mondjuk menet közben kinézett egy jó kis éttermet), és aztán egyetlen suhintással a főképernyőre küldje azt, ahol a navigációs rendszer e szerint mutatja az irányt a vezetőnek a teljes műszerparkot kitöltő, fő kijelzőn. 
A finom bőrbe kötött, négy sportülés utasait egy újszerű szoftver, a “komornyik” fogadja, okostelefonjuk alapján beazonosítja őket, és személyes preferenciájuk szerint módosítja az ülés és a klímaberendezés beállításait. Ha ezzel megvannak, akár a dokkoló aljzatba is helyezhetik mobiljukat: a rendszer egyszerre tölti a telefont, és összekapcsolja azt a fedélzeti infotainment rendszerrel. 
A hajtásról egy 605 lóerős, 4,0 literes V8-as turbómotor gondoskodik, a 700 (túltöltéssel 750) Nm nyomaték 3,7 másodperc alatt repíti százra a kevés híján kéttonnás autót. Mindazonáltal az átlagfogyasztása csupán 8,6 litert ad meg az Audi, ami részben a 48 voltos elektromos hálózatnak köszönhető. Ennek különösen fékezéskor támad jelentősége, hiszen nagyobb mennyiségű elektromos energiát képes eltárolni a regeneratív fékrendszer. 
Ami a futóművet illeti, nem csak hátul, de elöl is ötlengőkaros konstrukciót alkalmaztak, az ütéselnyelést adaptív csillapítású, változó magasságú légrugókra bízták. Fontos újdonság a dinamikus összkerék-kormányzás, amely a szokásos módszer szerint az elsőkkel együtt, vagy azokkal ellentétesen fordítja a hátsó kerekeket, akár 5 fokos tartományban. 
Korábbi információk szerint az Audi Prologue az Audi tervezett nagy kupéjának, a Mercedes S-osztály Coupé ellenfeleként szerencsét próbáló A9-esnek lehet az előfutára.  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát ez minden csak nem csodaszép. Főleg a belső necces, remélem ennél jobb lesz a végleges.

    Az új Audi dizájner kb olyan szép autókat tervez mint ahogy kinéz…
    http://www.sueddeutsche.de/auto/neues-design-audi-sucht-nach-seiner-form-1.2217475

  • Vorserie

    Autoról:

    Jónak tűnik mind a forma mind a belső,persze kérdés,hogy ha ekkora már alkalmazhatják az önműködő autót akkor vajon ez a csoda szép járgány hogy fog dönteni mondjuk egy alagút közepén sűrű szembe forgalomban ha elé ugrik valami…mondjuk egy gyerek vagy kutya?!

    Elüti?

    A falhoz csapja magát az utasokkal együtt?

    Neki megy a szembe jövő autónak?

    Melyik a jó döntés?

    Ki dönti el?

    A számítógép vagy a “sofőr”?

    Vagy az aki beprogramozta a számítógépet?

    Érdekes kérdések ezek a jövővel kapcsolatban.

    Bár legújabb infók szerint Floridában 2014. októberében engedélyezték az önműködő Audit.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.