Az Európai Unióban 6,5 százalékkal több autót adtak el októberben az egy évvel korábbihoz képest, így a 14. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac – derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból.


Összesen 1 millió 72 ezer autót adtak el a gyártók az év tizedik hónapjában, de ez még mindig messze áll a pénzügyi és gazdasági világválság előtti szinttől. Hét éve, 2007 októberében 1,2 millió autót helyeztek forgalomba az unión belül. A legnagyobb piacokon októberben erős növekedés volt tapasztalható, így Spanyolországban 26,1, Nagy-Britanniában 14,2, Olaszországban 9,2, Németországban pedig 3,7 százalékkal emelkedett az új autók száma. Egyedül Franciaország maradt le, ahol 3,8 százalékos visszaesést mértek.

Az év első tíz hónapját tekintve az üzembe helyezett új autók száma 6,1 százalékkal 10 millió 646 ezerrre növekedett. Spanyolországban 18,1, Nagy-Britanniában 9,5, Németországban 3, Franciaországban pedig 1,4 százalékkal emelkedett az új autók regisztrációja.

Októberben a piacvezető Volkswagen-csoport 6,9 százalékkal 277 ezerre növelte új autóinak számát, főleg a SEAT (+20 százalék) és az Audi (+7,9 százalék) eredményének köszönhetően. Az év első tíz hónapjában 7,9 százalékkal több mint 2,69 millióra emelkedett az új autók száma. A Volkswagen-csoport részesedése az uniós autópiacon októberben 25,8, az év első hónapjában pedig 25,3 százalékra rúgott.

A második helyezett PSA-csoport októberben 1,1 százalékkal 118 432-re, az év első tíz hónapjában pedig 4,4 százalékkal közel 1,16 millióra emelte eladásait. A rivális francia csoport, a Renault 10,5 százalékkal 107 449-re, illetve 15,3 százalékkal közel 1,03 millióra növelte az új autói számát. Októberben különösen jó hónapja volt a Mitsubishinek, tavalyhoz képest 76 százalékkal nőttek a márka eladásai. A távozófélben lévő Chevrolet-t leszámítva (-95,6 százalék) a legnagyobb, 52 százalékos visszaesés a Smart eladásaiban volt októberben.